Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesittekö, ettei koira koskaan pure/näykkäise varoittamatta.

Vierailija
26.12.2016 |

Aina välillä kuulee väitteen: koira puri/näykkäisi ihan varoittamatta. Tämähän ei pidä paikkaansa, vaan ihmiset eivät ole osanneet tulkita koiran varoituksia. Jokaisen koiran saa näykkäisemään, jos sitä tarpeeksi kiusaa. Ennen näykkäisyä koira yrittää ilmaista ärsyyntymistään seuraavilla tavoilla. Se nuolee huuliaan, räpyttelee silmiään, liikahtelee tai yritää nousta pois kiusaajalta kauemmas. Jos ihminen jatkaa härräämistä näyttää koira sekunnin ajan hampaitaan. Jos ihminen ei vieläkään ymmärrä lopettaa, se ottaa ihmistä hampailla kädestä kiinni. Jos koira on opetettu pentuna hillitsemään ja hallitsemaan hampaiden käyttöä, ei tästä näykkäisystä jää jälkeäkään. Jos taas koiraa ei ole opetettu, se voi purra tarpeettoman lujaa.

Koira käyttäytyy tässä kuten koiran kuuluukin käyttäytyä. Koiralaumassa toimivat tälläiset säännöt. Älkää antako lastenne kiusata koiria ja pakottaa koiraa puollustautumaan. Opettakaa lapsi lopettamaan ajoissa.

Tilanteet, joissa koira säikähtää, ovat sitten hieman erilaisia.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, tiesitkö itse, että ei-koiraihmisen ei pidä tietää koirista mitään. Koirat eivät vaan yksikertaisesti saa hyökätä ihmisten kimppuun.[/quote]Tämä on hänelle ja muille samankaltaisille selitetty tällä ja muilla palstoilla moneen kertaan. Heikompilahjaiselle ei vaan mene viesti perille. Aina se vaan ilmaantuu jakamaan koirien köyttöohjeita, ja samalla vastuuta, koirattomille.

Vierailija
42/49 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purevat koirat pitää tappaa.

Mitä sitten vaikka koira ensin uhkaisi ja purisi vasta sitten? Koira piikille ja omistaja vankilaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän rescue dog oli alkuun vähän traumatisoitunut ja puri minua kerran ilman mitään varoituksia. Toisen kerran yritti mutta ehdin hypätä sivuun ja portsisiin kuin mikäkin Bolshoi-tanssija.

Se nukkuu silmät auki ja kun kävelet ohi niin näyttää siltä että se näkee sinut mutta nukkuukin ja sitten säikähtää herätessään ja käy kiinni ilman mitään varoituksia. Toistan: ilman MITÄÄN varoituksia.

Nyttemmin koira on hyvin rauhallinen ja ihmisystävällinen mutta rehabilitointiin meni vähän aikaa. Meilä ei käy lapsia kylässä mutta jos kävisi niin pitäisin koiran erillään varmuuden vuoksi.

Vierailija
44/49 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mieskään raiskaa varoittamatta, himokkaan katseen voi nähdä jo sekunteja ennen. Siksi raiskaus on naisen oma vika.

Vierailija
45/49 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säikähtäessä koiran päässä voi tosiaan napsahtaa se "pakene tai taistele"-kytkin päälle, jolloin tulee hammasta varoittamatta. Lisäksi koiran voi oikein tehokkaasti kouluttaa siihen, että se puree ilman varoitusta -- kieltää vain tarpeeksi voimakkaasti kaikista noista varoitusmerkeistä, mutta ei see itse koiraa häiritsevälle asialle mitään, jolloin koira oppii jättämään ne varoitusmerkit pois, mutta edelleen nappaa kädestä kun sietokyky ylittyy.

Vierailija
46/49 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän rescue dog oli alkuun vähän traumatisoitunut ja puri minua kerran ilman mitään varoituksia. Toisen kerran yritti mutta ehdin hypätä sivuun ja portsisiin kuin mikäkin Bolshoi-tanssija.

Se nukkuu silmät auki ja kun kävelet ohi niin näyttää siltä että se näkee sinut mutta nukkuukin ja sitten säikähtää herätessään ja käy kiinni ilman mitään varoituksia. Toistan: ilman MITÄÄN varoituksia.

Nyttemmin koira on hyvin rauhallinen ja ihmisystävällinen mutta rehabilitointiin meni vähän aikaa. Meilä ei käy lapsia kylässä mutta jos kävisi niin pitäisin koiran erillään varmuuden vuoksi.

Jatkan:

Alkuun tämä koira yritti myös olla talon alfauros mutta oppi kyllä pikkuhiljaa paikkansa ja on nyt tasapainoinen jäsen lauman häntäpäässä.

Edellisen koiran (sekin pelastettu kadulta) kimppuun kävi joku paimenkoira ilman mitään varoitusta. Tuli kuin ohjus pihalta ja suoraan niskaan kiinni. Saatiin koirat irti ja taisin huutaa omistajalle aikamoisella voluumilla. Paimenkoiran perheen pieni tyttö katsoi silmät pyöreänä kun huusin että jos et heti vie tuota koiraasi lopetettavaksi niin tulen viikon päästä tarkastamaan ja hoidan homman itse haulikolla.

Tarinan opetus: ei niistä kyllä ikinä tiedä varmasti.

Vierailija
47/49 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap, tiesitkö itse, että ei-koiraihmisen ei pidä tietää koirista mitään. Koirat eivät vaan yksikertaisesti saa hyökätä ihmisten kimppuun.

Vertaan nyt koiria vaikka autoihin. Kyllä ajokortittoman ja autottoman ihmisenkin pitää esim. tietää, että kun jalankulkijoiden valot on punaiset, ei pidä ylittää katua. Ja että muutenkin pitää autoja varoa eikä sokeasti luottaa valoihin. Joskus voi olla jalankulkijankin oma vika, jos auto ajaa päälle.

Samanlailla ei-koiraihmisten olisi syytä tietää koirista edes jotain perusasioita kuten muistakin asioista, jotka nyt vain kuuluu yhteiskuntaan, vaikkei niistä asioista itse pitäisikään. Ihan yleissivistyksen nimissä.

Vierailija
48/49 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Anopin, joka ei osannut yhtään kouluttaa koiria, chihu hyppäsi kerran syliini ja silittelin sitä ja ihan yhtäkkiä päätti näykkäistä. Ei ollut mitään logiikkaa tällä koiralla, johtuen tietysti omistajansa koiranpitotaidoista.

Itselläni on aina ollut koiria ja tuli kyllä yllätyksenä tuo. Sittemmin olen huomannut että monesti eläkeläiset pitävät koiriansa lapsinaan jotka pomottavat omistajiaan, koirat ovat silloin todella arvaamattomia. Yleensä myös kulkevat flexi pitkällä ja päästävät piskinsä toisten koirien tai ihmisten luo riehumaan.

Olisko ollut chihulla joku kipeä kohta siinä kohtaa, mistä silitit, kun puri?

Ei ollut. Sitä tapahtui aina välillä, ja aina ennalta arvaamatta. Tuon eka kerran jälkeen epäilin itse samaa ja käytettiin lääkärissä eikä löytynyt mitään. Itse omistajahan ei uskaltanut edes koskea koiraansa... Silti antoi tuntemattomien lasten tulla silittämään pikku hauvaansa.

Vierailija
49/49 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

koira voi hyökätä ilmoittamatta olin 2 koiran kanssa pelolla taajama alueella toin rottweiler ja toinen irlanninsetteri ja saan olla kiitollinen sen toisen koiran käytöksestä nimittäin sen irkun irkku tuli etenii näytti mahansa ja pyysy rapsutusta sitten rotikka huomasi ja tuli luokaseni jolloin irkku lähti haisteleman omiaan silitin sitten tuota rotikkaa ja olin siis kyykyssä ja kun rotikka lähti pois niin nousin en päässyt edes ylös kun rotikka oli jo takaraivossani kiinni eikä aikomusta päästää irti siitä sitten alkoi minun ja rottweilerin kaksintaistelu no rotikka n. 60 kiloo uros vs minä persjalkane ja vielä maassa oishan se ollu helpompi puolustautua jos oisin olut seisaalleen noh irkku ei onnekisi puuttunut tilanteeseen ollenkaan sillä olisin muuten kuollut kun aikamme kamppailtiin rotikan kanssa niin se lopetti yhtä nopeaa kun alottikin siinä sitten tyynesti ihan veressä olevana lähdin kävelemäänn pois pellolta ja koira oli taas normaali otin sen sitten ennen tietä kiinni niin kuin otin sen irkunkin ja vein ne häkkiin sitten soitin ambulanssin ja koska olin koiran hoitajana en ollut tietoinen osoitteesta joten menin ambulanssin soitettua naapuriin joka soitti ja kertoi osoitteen ja siitä päivästä lähtien olen kärsinyt kohta 5kk kivuista paikoista joista rotikka puri ja vielä ilmoittaakseni että oman henkeni oisin menettänyt jos en olis tosissaan taistellu vastaan purin koiraa kaulasta valtimon kohtaa se ei reakoinut ja 2milliä niin mun kaulavaltimo olisi katkennut jolloin olisin kuollut alta 3 minuutissa koskaan en saanut tietää mikä koiralla oli vikana sillä tätä ammuttiin sen jälkeen haulikolla päähän ja saaneen kertoa myöskin että olin tuntenut kyseisen koiran pennusta asti joten ei ollut vieras ihminen syynä ja en jaksa pilkkuja laittaa tai pisteitä yms niin pilkun nussijat olkaa hyvä hakekaa joku muu jolle meette valittaan äidinkielestä ja nauttikaa tästä romaanista missä ei ole läheskään vielä' kaikki mutta siinä tiivistettynä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi