Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä palstan hoitajaviha kumpuaa? Kertokaa nyt

Vierailija
25.12.2016 |

te, jotka jaksatte jatkaa noita ketjuja? Hoitajavihaa on tällä palstalla ollut 15 vuotta, niin kauan olen palstaillut. Kerro miksi ahdistaa niin paljon?

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohessa otteita yhdestä ainoasta ketjusta, jossa sairaanhoitajat kertovat ajatuksia työstään. Olen lukenut monia vastaavia ketjuja, ja mielipiteeni sairaanhoitajista perustuu näihin, ikävä kyllä.

"Eniten v**tuttaa olla lääkäreiden siivooja, sihteeri, avustaja, tuuraaja, psykiatri jne. Teen lääkärinkin työt paremmin kuin 70% lääkäreistä ja silti ne saa 5-kertaista palkkaa vähemmällä työllä "

"Nykyiset uudet lääkärit on pikkutyttöjä jotka ei osaa tehdä päätöksiä ja maalaisjärki on aivan hukassa. Pitäisi sitten kaikki mielivaltaiset päätökset toteuttaa potilaan hoidoksi jotka on aivan päättömiä. Tietäkää myös "tavis-ihmiset" että monien lääkäreiden päätökset ovat suorastaan potilaille vaarallisia. Monta kertaa oon esräny vaaratilanteita."

"Mikään ei tee oloa avuttomammaksi kuin se, että näet kuinka potilaalla on hätä ja tiedät, että nyt pitäisi auttaa, muttet voi. Yleensä tiedät vielä käytännön kokemuksesta, että mitä se oikea apu olisi, mutta koska HerraRouva Lääkäri on ainut jolla on oikeus tehdä päätöksiä, et voi kamalasti auttaa sitä potilasta kun HerraRouva Lääkäri ei ehdi/jaksa/ole kiinnostunut/viitsi kuunnella sinua."

"Alkuvuodesta pyörryin töihin burnoutin takia, mutta silloinkin valehtelin, että oli vain maha vähän kipeä ja johtui siitä. Koskaan en valita töissä vaan yritän potilaiden takia puskea eteenpäin."

"Ei ihme, että valelääkäri pärjäsi niin hyvin koska hoitajat korjaavat muutenkin aika paljon lääkäreiden unohuksia ja osaamattomuuksia."

"Lääkärit vaan vetää lonkkaa kun minä teen niiden työt."

"nuorten lääkäreiden paimentamiseen menee suuri osa ajasta"

"Jos teistä joku joskus selviää hengissä sairaalasta, se on todennäköisesti teille sattuneen hyvän hoitajan ansiota!"

"hoitajat tekevät paljon enemmän töitä, kuin lääkärit."

"Itseäni vituttaa opastaa ja kouluttaa lääkäreitä.

Jo pelkästään se, että tiedän tämän lääkärin, joka tarvitsee hoitajan opastusta, tienaavan ehkä tuplasti sen mitä itse tienaan."

"En todella jaksaisi olla koko ajan katsomassa perään ettei nuori lääkäri sählää liikaa. Potilat vielä menee, mutta ne lääkärit."

"Hirveää paskaahan tämä on, mutta lohduttaudu sillä, että töitä on aina jossain muodossa vaikka hoitaisit työsi kuinka huonosti."

Vierailija
82/107 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonopalkka vingunta on perseestä kun muillakin aloilla on vuorotyö ja paljon pienemmät palkat. Yrittävät valehdella palkkaa pienemmäksi

Tässäpä sulle ja muillekin käytännön esimerkki hoitajan todellisesta palkkaustasosta. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Lähihoitaja teki pelkkää yötyötä vuoden ajan. Oli lähes kaikki viikonloput ainakin osittain töissä, samoin juhlapyhät. Metallimies oli päivätöissä eli ei ollenkaan ilta-, vkl- ja pyhätöitä. Naisen vuosiansiot tuona vuonna olivat noin 34 000€, miehen reilusti yli 40 000€. Molemmat siis duunareita, joilla sama koulutustaso. Miehellä muutama työvuosi enemmän, muttei se nuin suurta palkkaeroa sentään selitä. Ei tuo nyt kovin reilulta hoitajaa kohtaan vaikuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohessa otteita yhdestä ainoasta ketjusta, jossa sairaanhoitajat kertovat ajatuksia työstään. Olen lukenut monia vastaavia ketjuja, ja mielipiteeni sairaanhoitajista perustuu näihin, ikävä kyllä.

"Eniten v**tuttaa olla lääkäreiden siivooja, sihteeri, avustaja, tuuraaja, psykiatri jne. Teen lääkärinkin työt paremmin kuin 70% lääkäreistä ja silti ne saa 5-kertaista palkkaa vähemmällä työllä "

"Nykyiset uudet lääkärit on pikkutyttöjä jotka ei osaa tehdä päätöksiä ja maalaisjärki on aivan hukassa. Pitäisi sitten kaikki mielivaltaiset päätökset toteuttaa potilaan hoidoksi jotka on aivan päättömiä. Tietäkää myös "tavis-ihmiset" että monien lääkäreiden päätökset ovat suorastaan potilaille vaarallisia. Monta kertaa oon esräny vaaratilanteita."

"Mikään ei tee oloa avuttomammaksi kuin se, että näet kuinka potilaalla on hätä ja tiedät, että nyt pitäisi auttaa, muttet voi. Yleensä tiedät vielä käytännön kokemuksesta, että mitä se oikea apu olisi, mutta koska HerraRouva Lääkäri on ainut jolla on oikeus tehdä päätöksiä, et voi kamalasti auttaa sitä potilasta kun HerraRouva Lääkäri ei ehdi/jaksa/ole kiinnostunut/viitsi kuunnella sinua."

"Alkuvuodesta pyörryin töihin burnoutin takia, mutta silloinkin valehtelin, että oli vain maha vähän kipeä ja johtui siitä. Koskaan en valita töissä vaan yritän potilaiden takia puskea eteenpäin."

"Ei ihme, että valelääkäri pärjäsi niin hyvin koska hoitajat korjaavat muutenkin aika paljon lääkäreiden unohuksia ja osaamattomuuksia."

"Lääkärit vaan vetää lonkkaa kun minä teen niiden työt."

"nuorten lääkäreiden paimentamiseen menee suuri osa ajasta"

"Jos teistä joku joskus selviää hengissä sairaalasta, se on todennäköisesti teille sattuneen hyvän hoitajan ansiota!"

"hoitajat tekevät paljon enemmän töitä, kuin lääkärit."

"Itseäni vituttaa opastaa ja kouluttaa lääkäreitä.

Jo pelkästään se, että tiedän tämän lääkärin, joka tarvitsee hoitajan opastusta, tienaavan ehkä tuplasti sen mitä itse tienaan."

"En todella jaksaisi olla koko ajan katsomassa perään ettei nuori lääkäri sählää liikaa. Potilat vielä menee, mutta ne lääkärit."

"Hirveää paskaahan tämä on, mutta lohduttaudu sillä, että töitä on aina jossain muodossa vaikka hoitaisit työsi kuinka huonosti."

Melkoinen lopetus. :D

Aikamoista settiä, kieltämättä.

Vierailija
84/107 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma syyni on hieman erilainen, tosin omiin kokemuksiin pohjautuva myös.

Työ muuttaa sairaanhoitajia liian usein ihmisenä, joka näkyy ihmisestä vapaa-ajallakin. Olen tavannut liian monta hoitajaa, joista työ on imenyt pois ihmisyyttä, empatiakykyä, lämpöä ja tuonut tilalle katkeruutta, hyökkäävyyttä  ja tavan pahoittaa mielensä kaikesta ja olla aina piikit pystyssä.

Itse asiassa työssä olevat hoitajat olen kokenut aina positiivisiksi tapaamisiksi, mutta "omalla ajalla" olevista hoitajista on ikäviä muistoja.

En tiedä mikä siinä työssä on, mutta se ei sovi suurelle osalle ihmisistä. Siinä on jotain mätää.

Vierailija
85/107 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot kokemukset hoitajista ja lääkäreistä suomesta. Ei minkäänlaista empatiakykyä ja täysin on ihmisarvo hakusessa.

t. 5 eri lääkäriä ja lukemattomat hoitajat vakavan sairauden johdosta.

ps. älkää sairastuko ikinä suomessa. Ihmisarvo katoaa samalla.

Vierailija
86/107 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta ammattia kohtaan tehdään näin paljon yleistyksiä? Tulee vastaan yks tyly hoitsu, niin sen jälkeen ne on kaikki sitä samaa paskasakkia. Jos sanon että kyllä meillä lääkäreitä arvostetaan, potilaita kohdellaan hyvin ja omaisille ollaan mukavia, niin ei varmaan kukaan ees usko.

Vierailija
87/107 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta ammattia kohtaan tehdään näin paljon yleistyksiä? Tulee vastaan yks tyly hoitsu, niin sen jälkeen ne on kaikki sitä samaa paskasakkia. Jos sanon että kyllä meillä lääkäreitä arvostetaan, potilaita kohdellaan hyvin ja omaisille ollaan mukavia, niin ei varmaan kukaan ees usko.

Minusta tällä palstalla hoitajia kohdellaan silkkihansikkain verrattuna opettajiin.

Vierailija
88/107 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivystyksen odotusajoista ja hoidon tarpeen "vähättelystä" (=arvioinnista ja ohjaamisesta esim. sinne omalle lääkärille) valittavat voitaisiin laittaa vaikka yhdeksi päiväksi yliopistosairaalan ensiavun triagen hommiin. Syntyisi varmasti mielenkiintoisia hoitomalleja ja paletti pyörisi ennennäkemättömällä tavalla.

Ai että, mä nauran täällä ääneen! Hemmetti miten yksinkertaista porukkaa te hoitajat tosiaan olette! Teillä on koulutus tuohon hommaan, maallikolla ei - vaikka onkin jonkun muun alan asiantuntija. Vain hoitajilta tulee aina näitä tulkaa itse tekemään näitä hommia, ette osaa-juttuja. Eipä näissä ketjuissa esim. se teidän mielestänne turha paperinpyörittäjä pyydä teitä menemään päiväksi tekemään palkka-ajot tai vaikka tilinpäätöksen. Hän kun ymmärtää, että sen osatakseen täytyy olla koulutusta ja työn kautta tullutta kokemusta. Niin "paperinpyörittäjällä", tehdastyöläisellä kuin hoitajallakin. Mikään muu ammattiryhmä ei kyllä ole näin ylimielinen, uhkaile työnsä tekemättä jättämisellä ja dissaa muita ammatteja. Sitten vielä ihmettelette, miksi hoitajia vihataan (minusta liian voimakas ilmaisu). Mä nauran teidän yksinkertaisuudelle. Ai niin, mutta minähän sr olenkin yksinkertainen, kun en osaa kasata oikeita leikkausvälineitä pöydälle tai pyörittää ensiavun arviointia.

Oikeastaan on yksi ammattiryhmä, joka siirtää syyllisyyden muille .  On nämä katto tippuu niskaan ja koulu homehtuu jo piirustuksena arkkitehdit.  Yksinkertaisia lujuuslaskelmia ei osata tehdä, eikä ymmärretä mitä talvi tarkoittaa.  Ihan ylimielisyydestä, jätetään kaikki miten sattuu.

Vierailija
89/107 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
90/107 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisuus:

Hoitajat urkkivat potilastietoja tietojärjestelmistä, varastavat potilaiden lääkkeitä, käyttävät ilokaasua työvuorossa, Turussa kohtelevat kaltoin vanhuksia ja nukkuvat yövuorossa, armomurhaavat, hyväsikäyttävät kehitysvammaisia ja vanhuksia, varastavat hoidettavien/kuolleiden omaisuutta, kohtelevat huonosti esim. Anna-Leena Härköstä. Lähtevät koulutuksen saatuaan rahan perässä ulkomaille ja tilalle pitää haalia ulkomailta kieltä osaamattomia hoitajia jotka lopulta paljastuvat huolehtivammiksi ja hoivaavammiksi työntekijöiksi kuin suomalaiset.

Missä muussa ammatissa on näin paljon todistettuja väärinkäytöksiä tullut julkisuuteen. Ei missään.

Vierailija
91/107 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole kylläkään tehnyt yleistyksiä hoitajista, enkä niitä täällä kertonut, vaikka huonoja kokemuksia on. Mm. sektion jälkeen olin osastolla 12h ilman MITÄÄN kipulääkettä hoitajan virheen takia. Valitin kyllä kipujani, mutta sain ylimielisiä vastauksia "sellaista se on, ei kukaan ole sanonut etteikö sektion jälkeen olisi kipuja". Vasta lääkäri kierrollaan otti minut tosissaan ja huomasi kamalan virheen. Erään toisen leikkauksen jälkeen koik taas vähättelyä, yksi hoitaja kohteli tylysti osastolla, ja kun myöhemmin soitin kotoa vointini huonontuneen, hän vastasi puhelimeen ja sanoi olevan ihan normaalia ettei leikkauksesta niin vain toivu. Ensiavun hoitaja onneksi otti vointini tosissaan. Siltikään, näistä kokemuksista huolimatta en yleistä, että kaikki hoitajat olisivat ammattitaidottomia.

Te itse kyllä yleistätte ihan huolella ja puhutte tosi aliarvioiden muista ammateista. Mikään työ ei ole niin vastuullista kuin teidän työnne, kukaan ei saa niin huonoa palkkaa jne. Nyt teen poikkeuksen ja totean, että näiden ketjujen ja juttujen, joita tänne kirjoittelette, yleistän kyllä sen verran että vaikutatte olevan melko yksinkertaista ja ylimielistä porukkaa. Ja teen tämän yleistyksen teidän omiem kirjoitustenne ja juttujen perusteella, en kohdalleni sattuneiden hoitovirheiden takia.

Vierailija
92/107 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut yksittäisiä todella ikäviä kokemuksia huonosti käyttäytyneistä hoitajista. Potilaana sitä on niin heikoilla ja alttiina, että herättää melkoista epätoivoa ja jopa vihaa, jos siinä tilanteessa joutuu tavalla tai toisella kaltoinkohdelluksi.

Olen varmaan ottanut osaa noihin mainitsemiisi keskusteluihin jakaen omia kokemuksia ja kommentoiden muiden. Motiivina ei ole hoitajaviha, vaan itseni ja niiden muiden auttaminen.

Yhdessä sellaissa keskustelussa taidettiin jopa pelastaa syntymättömän lapseni henki, joten eivät ne aivan turhanpäiväisiä ole.

En vihaa kaikkia hoitajia enkä suhtaudu hoitajiin oletusarvoisesti nurjasti. Ennemminkin suhtaudun nykyään poliisiin hyvin suurella varauksella, koska kokemukseni mukaan siellä porukka on pitkältikin häijyä ja pimeää sekä toimii sen mukaisesti.

Hoitajiin minun mielestäni mahtuu monenlaisia tyyppejä. Hoitajan työssä voi tehdä paljon hyvää ja hoitaja voi kasvaa myös ihmisenä, jos joskus ei ihan putkeen mennyt. Hoitajan työssä tuskin sielu menee rikki samalla lailla kuin vaikkapa poliisin tai asianajajan työssä.

Vierailija
93/107 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ymmärtäisivät olevansa asiakaspalvelutyössä.

Mutta kyllä SOTE viimeistään opettaa, nämä kunnalliset palveluhenkisimmiksi, tai sitten ulos.

Odotankin itse malttamattomana tuota.

Vierailija
94/107 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omiin kokemuksiin ne varmaan perustuu ja sitten helposti yleistää.

Itselläni on kolme synnytystä ja yksi lapsen pitkää sairaalahoitoa vaatinut juttu ja hoitajissa on minusta todellisia helmiä. Varsinkin lapsen sairauden aikaan sitä tutustui porukkaan, kun siellä melkein viisi viikkoa oltiin ja tosi hyvää työtä tekivät. Hoitajan työnkuva riippuu varmaan ihan hirmuisesti osastosta. Olimme lasten kirusrgisella ja siellä oli kyllä hyvin rauhallinen meininki. Viikossa oli se yksi yleinen leikkauspäivä ja silloin oli vilinää ja käytävät täynnä, muuten hoitajilla oli hyvin rauhallinen tahti tehdä hommia. Asiantuntijoita kyllä olivat ja 98 % myös empaattisia ja mukavia ihmisiä.Hoitajan työssä varmaan on just se, että näennäinen rauhalinen yö voi muuttua yhtäkkiä täydeksi kaaokseksi, koskaan et tiedä mitä vuoro tuo tullessaan. Muistan yön, kun osastolle tuli  moottoripyöräonnetomuuteen joutunut nuori, joka oli ollut leikkauksessa. Osasto oli täysi ja nuori vaati erikoishoitoa, vaikkei ollutkaan tehohoidon tarpeessa.

Jos mulla ei olisi tätä kokemusta, niin varmaan olisin näiden "vihaajien" joukossa. Koska synnytysosastolla on kyllä ollut aika kammottavia tyyppejä vastassa. kaksi ekaa synnytystä nyt meni helposti ja olin loistokunnossa, en juuri mitään henkilökunnalta tarvinnut, siksipä se epäystävällisyys ei niin tuntunut vaikka tuntui oudolta. Kolmannessa meni paljon, paljon verta ja olin todella huonossa kunnossa. Silti mitään apua ei saanut edes pyytämällä, ei edes ruokaa. "Jos et itse saa haettua, pitää olla joku omainen täällä auttamassa."Olin siis niin heikossa hapessa etten pysynyt pystyssä ja sain lopulta verta. lapsi syntyi klo 04.20 ja olin syömättä päivälliseen saakka, jolloin mies oli sairaalassa ja sain siis ruokaa. Joo, tein muistutuksen, johon vastattiin, että tavoitteena on saada synnyttäjät mahdollisimman nopeasti jalkeille ja blaa, blaa, mutta että tässä kohdassa on tapahtunut selkeä virhearviointi ja sitä pahoitellaan.

Ihmisiä ne hoitajatkin on, mutta ihmettelen että tuollaiseen ammattiin hakeutuu täysin epäempaattisia ja epäsosiaalisia ihmisiä.

Vierailija
95/107 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska asiallinen kritiikki on vihaa. Hoitajat ovat ainoa pyhimysryhmä, jota ei saa mitenkään kritisoida vaikka hoitajat mielellään haukkuvat kaikkia muita. Pitäisikö enemmin kysyä mistä kumpuaa hoitajien viha kaikkia muita kohtaan.

Vierailija
96/107 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se vihaa ja pahansuopuutta, jos vaatii ihmisiä tekemään työnsä kunnolla? Nyt on sentään paljon ihmisiä , jotka eivät todellakaan ole joutuneet työttömiksi siksi, että eivät olisi olleet hyviä työntekijöitä. Siksi työssäolevilta vaaditaan jotain!

Olen ollut huomaavinani, että opettajiin kohdistuu samanlaista " vähän työtä-hyvä palkka" -vihaa kuin sairaanhoitajiin, tai siis opettajien lomiin. Harvemmin kaupankassoja, bussinkuljettajia tai muitakaan ammattilaisia kiitellään.

Yksi syy "vihaan" eli negatiivisiin asioihin huomioin kiinnittämiseen on se, että ne vaativat jotain toimenpiteitä. Ei ole yksi eikä kaksi omaista, jotka ovat joutuneet suorastaan taistelemaan saadakseen asianmukaista hoitoa sellaiselle läheiselleen, joka ei itse ole kyennyt sitä vaatimaan.

Kyllä minä ihmettelen, miten sairaaloissa voi esimerkiksi lääkitys onnistua mitenkään, jos niin yksinkertainen mutta välttämätön juttu kuin potilaan ruoka voi unohtua. Se nyt on vaan yksi pikku juttu, josta annettiin henkilökunnalle palautetta.

Vierailija
97/107 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se vihaa ja pahansuopuutta, jos vaatii ihmisiä tekemään työnsä kunnolla? Nyt on sentään paljon ihmisiä , jotka eivät todellakaan ole joutuneet työttömiksi siksi, että eivät olisi olleet hyviä työntekijöitä. Siksi työssäolevilta vaaditaan jotain!

Olen ollut huomaavinani, että opettajiin kohdistuu samanlaista " vähän työtä-hyvä palkka" -vihaa kuin sairaanhoitajiin, tai siis opettajien lomiin. Harvemmin kaupankassoja, bussinkuljettajia tai muitakaan ammattilaisia kiitellään.

Yksi syy "vihaan" eli negatiivisiin asioihin huomioin kiinnittämiseen on se, että ne vaativat jotain toimenpiteitä. Ei ole yksi eikä kaksi omaista, jotka ovat joutuneet suorastaan taistelemaan saadakseen asianmukaista hoitoa sellaiselle läheiselleen, joka ei itse ole kyennyt sitä vaatimaan.

Kyllä minä ihmettelen, miten sairaaloissa voi esimerkiksi lääkitys onnistua mitenkään, jos niin yksinkertainen mutta välttämätön juttu kuin potilaan ruoka voi unohtua. Se nyt on vaan yksi pikku juttu, josta annettiin henkilökunnalle palautetta.

Tuossa on se yksi huvittava yksityiskohta. Hoitajat ensin kiljuvat kuinka heillä on vastuuta vaikka muille jaettavaksi ja he pitävät huolen potilaasta ja eihän lääkäri mitään tee vaan nimenomaan hoitaja. Sitten kun käykin niin, että sattuu virhe ja potilas ei esimerkiksi saa hoitoa niin sitten kyllä nämä hoitsut menevät heti lääkärin selän taakse, että lääkärihän se on vastuussa. Että sellassia "meille lisää liksaa, kun vastuu on niin suuri" hoitajia.

Vierailija
98/107 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tollanen ylimielinen asenne sapettaa ketä tahansa? Vai eikö? Siihen vielä lisätään ilmeisesti totaalinen ymmärtämättömyys paljonko tässä maassa muut ihmiset tienaavat. Tulee vähän mieleen se poliitikko joka oli aivan hämmästynyt, että tienaako tässä maassa joku alle 2600 euroa kuussa. Oikeasti kolmen tonnin palkka on pirun hyvä. Ja lisäksi kukaan ei koskaan osaa kunnolla perustella, että mikä siinä työssä on niin vaativaa. Arvokasta työtä, mutta se on eri asia kuin vaativa.

Sairaanhoitajat eivät saa 3000€ palkkaa. Koittakaa jo uskoa se. Olen ollut sh 20 vuotta, enkä ole ikinä saanut 3000 palkkaa. Yksityissairaalan leikkausosastolla olen tienannut eniten ja silloinkin palkka jäi alle tuon. Pääkaupunkiseudulla varmasti saavatkin sen verran, mutta kun suurin osa hoitajista ei työskentele siellä.

Vierailija
99/107 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tollanen ylimielinen asenne sapettaa ketä tahansa? Vai eikö? Siihen vielä lisätään ilmeisesti totaalinen ymmärtämättömyys paljonko tässä maassa muut ihmiset tienaavat. Tulee vähän mieleen se poliitikko joka oli aivan hämmästynyt, että tienaako tässä maassa joku alle 2600 euroa kuussa. Oikeasti kolmen tonnin palkka on pirun hyvä. Ja lisäksi kukaan ei koskaan osaa kunnolla perustella, että mikä siinä työssä on niin vaativaa. Arvokasta työtä, mutta se on eri asia kuin vaativa.

Sairaanhoitajat eivät saa 3000€ palkkaa. Koittakaa jo uskoa se. Olen ollut sh 20 vuotta, enkä ole ikinä saanut 3000 palkkaa. Yksityissairaalan leikkausosastolla olen tienannut eniten ja silloinkin palkka jäi alle tuon. Pääkaupunkiseudulla varmasti saavatkin sen verran, mutta kun suurin osa hoitajista ei työskentele siellä.

Eikö teille siellä korkeakoulussa opeteta minkä takia se sairaanhoitaja joka asuu pk-seudulla saa enemmän palkkaa kuin se joka asuu jossain muualla? Et sä oikeasti voi olla noin tyhmä?

Ihan pienenä infoähkynä sulle, sama palkkaero on lähes jokaisessa ammatissa pk-seudun ja muun suomen välillä.

Vierailija
100/107 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajissa on niin paljon narkkeja, jotka syövät potilaiden tietynlaiset lääkkeet. Varsinkin vanhustenhoidossa.

Dementikko ei osaa valittaa, vaikka kipulääkkeet menee hoitajien suuhun, kuten myös unilääkkeet.

Tiedän yhden osaston, jossa on monia tälläisiä hoitajia. Sitten touhuun puututtiin ja kaikki epäilyt kaadettiin yhden naisen niskaan Hän oli syytön, mutta lähti työpaikasta itse pois. Nyt ne loput narkit siellä syö potilaiden lääkkeet, kunnes tulee seuraava tapaus ilmi ja taas lähtee joku ja seuraavat jatkaa.

Tälläistä on hoito dementikkojen tk-osastolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme