Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka hävittää vanha sänky, kun ei ole autoa eikä se kelpaa edes kirppikselle?

Vierailija
25.12.2016 |

Minulla on huonokuntoinen yhden hengen runkopatjasänky. Siitä tulee jouset läpi eli se ei kelpaa edes kirppikselle. En tunne ketään jolla olisi autoa eli en voi viedä sitä mihinkään. Mitä teen? Käynkö viemässä sen roskakatokseen ja kiinteistöhuollon väki hävittää sen?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pura se ja vie paloina roskikseen.

Vierailija
2/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitti vinkistä, teen tuon.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko puuosia? Jos, niin polta ne ja vie metalliosat metallikierratykseen.

Vierailija
4/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on huono vinkki. Taloyhtiöltä veloitetaan erikseen jätehuollon toimesta tästä.

Voit ottaa yhteyttä paikkakunnan sorttiasemaan ja kysyä onko noutopalvelua ja paljonko se kustantaa tai etsiä netistä joku rahaan kaipaava ihminen joka suostuu viemään jotain summaa vastaan tämän sorttiasemaan. Tälläisen tyyppejä löytyy esim. Täältä:http://kodinmuutot.fi

Vierailija
5/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kuljetus kaatopaikalle on hommattava, se maksaa joo, mutta minkäs teet, palvelut maksaa. Taloyhtiön jätekatokseen kun jätät niin taloyhtiö maksaa luultavasti moninkertaisen summan, onko se sun mielestä reilua?

Vierailija
6/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pura tarpeeksi pieniksi osiksi? Mutta älä nyt joulunpyhinä kun roskikset ovat täynnä.

Vierailija
7/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kuva ja laita facebookin "annetaan ilmaiseksi" ilmoitus. Muista laittaa ilmoitukseen myös "vain nouto". Ihmiset hakevat rikkinäistäkin tavaraa.

Vierailija
8/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta uusi sänky, pyydä siihen kotiinkuljetus ja vanhan poisvienti- toimii näin!

Vierailija
9/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sortista saa vuokrattua pakun. Joten sinne vaan viemään.

Vierailija
10/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat uuden sängyn, niin yleensä huonekaluliike vie vanhan pois samalla kuin ae tuo uuden. Pitää vain sopia asiasta ostettaessa.

Vierailija
11/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa uusi sellaisesta kaupasta jossa on tarjouksena ilmainen kotiinkuljetus ja vievät vanhan patjan pois joko pienestä maksusta tai ilmaiseksi. Näitä tarjouksia tulee aina välillä, alet on kohta!

Vierailija
12/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joskus voimapihdeillä palastellut yhden parisängyn kokoisen runkopatjan ja siinä oli ihan kauhean kova työ! Kankaat sai kohtuuvaivalla leikattua palasiksi, mutta se jousien leikkaaminen, siinä oli kova homma. En muista mitä itse rungolle tehtiin, sahasiko mies ne vai miten saatiin pienittyä. En ihan pienestä rahasta ryhtyisi enää samaan hommaan uudestaan. Mutta silloin oli joku maailmanpelastushenki päällä ja halusin pelastaa metalliosat metallinkierrätykseen.

Ainakin pääkaupunkiseudulla pystyy tilaamaan Sortti-auton viemään tuollaiset isot huonekalut kaatopaikalle. Ei ole todellakaan ilmaista lystiä, mutta eipä ole sekään, jos lähdet vuokraamaan pakettiautoa samasta syystä. 

Tuolle aiemmalle kommentoijalle: Jos sänky on pilkottu niin pieniin osiin että se menee tavalliseen jäteastiaan, niin ei siitä taloyhtiölle mitään ylimääräisiä kuluja tule. Tietty on huomaavaista katsoa, ettei kerralla tuki kaikkia jäteastioita vaan laittaa ne palaset kiertoon ajan kanssa.

Vierailija
13/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin Helsingissä Sortin noudon, 60 €:lla meni kamalan painava sohva, vanha astianpesukone ja todella painava ruokapöytä.  Eikä tarvinnut omia selkänikamia riskeerata ja vieraalla pakulla sompailla, riuskat miehet hoitivat homman. 

Vierailija
14/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän huolesi, kaikilla ei ole kavereita ja auttajia tällaisissa asioissa. Ja jos on vielä ujo niin ei kehtaa pyytää apua.

Huonekaluliikkeet velottavat törkeitöä hintoja vanpjen pois viennistä joten en suosittele. Osiin vaan ja jäteäkkeohon ja sit rosikseen tai varastoon jos sellanen on.

Vierailija
15/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen joskus voimapihdeillä palastellut yhden parisängyn kokoisen runkopatjan ja siinä oli ihan kauhean kova työ! Kankaat sai kohtuuvaivalla leikattua palasiksi, mutta se jousien leikkaaminen, siinä oli kova homma. En muista mitä itse rungolle tehtiin, sahasiko mies ne vai miten saatiin pienittyä. En ihan pienestä rahasta ryhtyisi enää samaan hommaan uudestaan. Mutta silloin oli joku maailmanpelastushenki päällä ja halusin pelastaa metalliosat metallinkierrätykseen.

Ainakin pääkaupunkiseudulla pystyy tilaamaan Sortti-auton viemään tuollaiset isot huonekalut kaatopaikalle. Ei ole todellakaan ilmaista lystiä, mutta eipä ole sekään, jos lähdet vuokraamaan pakettiautoa samasta syystä. 

Tuolle aiemmalle kommentoijalle: Jos sänky on pilkottu niin pieniin osiin että se menee tavalliseen jäteastiaan, niin ei siitä taloyhtiölle mitään ylimääräisiä kuluja tule. Tietty on huomaavaista katsoa, ettei kerralla tuki kaikkia jäteastioita vaan laittaa ne palaset kiertoon ajan kanssa.

Kyllä saa tosi pieniksi laittaa, ja tosi pitkän ajan kanssa niitä hävittää, kannattaa soittaa se kuljetus, pääsee paljon vähemmällä.

Vierailija
16/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekaluliikkeitten pitäisi kantaa enemmän vastuuta tästä. Hinnat ovat nykyisin todella törkeitä kuljetuksille. Onhan heillä työntekijöitä, laiskuuttako se on etteivät jaksa kantaa?

Vierailija
17/55 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaikeaa on ostaa auto?

Vierailija
18/55 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiöissä on ikuisena riesana tollot asukkaat, jotka kantavat huonekalut ja remonttijätteet yhteiseen roskikseen.

Ne eivät kuulu sinne, vaan niille voi tilata noudon jätehuollosta. Esim. Lassila & Tikanoja hakee kotoa vanhat huonekalut ja kierrättää ne. Netistä löytyy lomake. Itse sain ison kulmasohvan hävitetyksi noin ja maksoi 50 €. 

Jokainen vastaa tuollaisen jätteen hävittämiskuluista itse, se ei ole taloyhtiön vastuulla. Kuka edes viitsii alkaa sahata jotain runkopatjaa paloiksi, voi herranjestas. Siinähän ei tavallinen tikkisaha edes riitä vaan tarvitaan rautasaha tai rälläkkä.

Vierailija
19/55 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vaikeaa on ostaa auto?

Miten se tähän liittyy? Vuokrapakun voi tilata ovelle ja kuskata sillä jäteasemalle vaikka koko irtaimistonsa. Ei kaikkea tarvitse ostaa.

Vierailija
20/55 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuleta sitä pihalla ja laita "älä varasta, noudan kohta"-lappu niin joku vie sen kuitenkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi