Mikä on hyvä parisuhde?
Kerro, yritän parhaillaan sisäistää minkälaisessa itse olen elämäni viettänyt. Kyseessä ehkä kaverisuhde vai onko edes se? Meillä toimii parhaiten lähinnä yhdessä nukkuminen, kaikki muu tuntuu sitten olevan päin persettä.
Kommentit (11)
Entä jos en jaksa? Käydään terapiassa mutta äh
Tarkoitan että luulenko että parisuhteen pitäisi olla jotenkin ihmeellistä ja ihanaa?
Sen vaan tietää kun on itselleen sopivan ihmisen kanssa. Kun katson avomiestäni, olen vain onnellinen ja hän näyttää juuri siltä mun ihmiseltä. Nauretaan paljon yhdessä, välillä riidellään, mutta kaikesta voi keskustella avoimesti eikä toista tuomita. Kumpikaan ei myös kitise mistään pikkujutuista, jos vesilasi kaatuu tai sukat on keskellä lattiaa, niin voivoi. On läheisyyttä ja seksiä.
Omasta mielestäni hyvä parisuhde on sellainen, jossa molemmat ovat perillä parisuhteen säännöistä, mitä ne kenelläkin ovat. Molemminpuoleinen kunnioitus ja rakkaus. Tarpeeksi omaa aikaa ja samalla yhteistä tekemistä niin arjessa kuin erityispäivinäkin. Tärkeää on omasta mielestäni myös, että molemmat näkevät yhteisen tulevaisuuden suhteella. Seksi on ainakin minulle tärkeä osa suhdettani, kaikille toki ei. Voisin sanoa, että se, että molemmilla on suunnilleen samanlaiset tarpeet seksin suhteen tekee suhteesta paremman siinä mielessä, ettei seksistä tule ongelmaa (liikaa/liian vähän seksiä toisen mielestä). Myös se on tärkeää, että kaikesta voi puhua toisen kanssa ja että osataan riidellä ja sopia riidat yhteisymmärryksessä.
Itse elän muuten sellaisessa suhteessa kun kuvailin, paitsi haluan seksiä enemmän kun avomieheni, koen, että se toisinaan aiheuttaa riitoja ja tyytymättömyyttä...
N23
Kuuro mies ja sokea nainen, siinä hyvän suhteen salaisuus.
Tässäpä on nyt sekin että olen tuskaillut parisuhteessani aika pitkään, ollut masennusta ja ilottomuutta, tunnetta ettei pääse eteenpäin... ja sitten tapasin toisen joka herätti minut henkiin ja löysin itsestäni älyttömästi hyviä uusia puolia ja tunteen että elämä sysähtää liikkeelle ja otan vastuun omasta elämästä ja mitävielä... tarkoitus ei siis ollut että lähtisin toisen matkaan suinpäin vaan olisin halunnut asettua omilleni ja ehkä mahdollisesti tapailla tätä toista jos hyvältä tuntuu. Jätin kuitenkin tämän suhteen, kerroin siitä miehellekin. Jäin ehkä muutoksen pelossa ja toisaalta siksi koska meillä on lapsia. Ehkä tuo sysäsi muutoksen liian nopeasti liikkeelle eikä pää pysynyt perässä.
Nyt miehen kans asiat suht ok, yritetään korjata suhdetta, mutta... ehkä se toinen suhde herätti minua niin paljon
etten enää tiedä kuka olen. Joo, 40-kriisiä ehkä myös.
Minusta hyvä suhde on sellainen missä nainen antaa pillua aina kun haluan.
mä haluan sellasen ihmisen jonka pokka kestää kattella meikäläistä joka pvä. en mitään julietin ja joonatanin sekoitusta.
ja mielellään sellaisen joka ei oo naimisissa ja jolla ei oo lapsia. varattujen kans mä alan yhtään viimeiseks yhtään mihinkään!
Meillä on hyvä suhde,jutellaan paljon,tehdään päivuttäin rakkaudentekoja,rakastellaan usein ja hoidetaan yhdessä lapset ja koti,kunnioitamme toisiamme emmekä koskaan loukkas toisiamme,näen mieheni komeanä ja hän minut kauniina.ihana parisuhde
Lähde 😊