Miten ihmiset voivat olla nykypäivänä kierrätyksestä näin pihalla? vieraat laittoivat kaikki roskat sam
roskikseen. Meillä on roskiskaapissa ämpärit metallille, lasille ja kompostille. Jouluvieraat sulloivat metallitölkit, lasinsirpaleet ja ruuantähteet samaan roskikseen.
Kommentit (24)
Sullon tyhmät vieraat. Kyllä useimmat tajuaa jo vähintään biojätteet erottaa sekajätteestä.
No mitäs tekevät niin paljon pakkausmateriaalia josta jää helvetisti roskaa.
Kerroitko vieraille, mikä roskis oli millekin vai kuvittelitko heidän lukevan ajatuksiasi? Eri paikkakunnilla on erilaiset kierrätyssysteemit. Jos vieraittesi kotipaikkakunnalla ei ole järjestetty esim. metallinkeräystä, niin eivät he välttämättä sanomatta tajua, että teillä on metallijätteille oma paikka.
Sulla on huonosti merkityt roskikset. Eli sun syy koko juttu.
Mitkä ihmeen lasinsirpaleet? Laitoit heidät siivoamaan kotisi?
Ihan FYI: kierrätys ei pelasta maailmaa ja useimmiten menevät kaikki samaan roska-auton sammioon.
Sitten kun osaat laittaa tupakantumpit sinne mihin ne kuuluvat, osaavat muutkin kierrättää.
Kierrätys ja lajittelu on hölmöjä varten. Huvittaa ilmeet kun heitän omat paskani oviaukosta roskahuoneen lattilalle. Ihan samalla tavalla häviävät siitä ja samaan paikkaan kuin muutkin paskat.
Muutama vuosi sitten yksi viherkomukkapariskunta tuli vinkumaan jotain, niin pyyhin roskahuoneen lattian ituniskalla.
Jos ei huomanneet niitä eri astioita? Oletko riittävän hyvin merkannut, että mikä kuuluu minnekkin? Tympeää vieraana kysyä jokaisesta roskasta erikseen, että mihinkä lootan tämä nyt sitten tulee.
Ennen käyttäydyin normaalisti ja kohteliaasti muita asukkaita kohtaan. Muutos tuli kun alettiin ahdistelemaan tupakoitsijoita ja vahtimaan roskahuonetta. Nyt heitän röökintumpit partsilta tai ikkunasta ulos ja roskat kippaan ekaa lodjuun mitenkään lajittelematta.
Nautin maailmanparantajien vitutuksesta :)
Kaikki ei kierrätä. Meilläkin on vain yksi jäteastia kotona ja kaikki laitan siihen samaan. Panttipullot vien kauppaan, mutta muuten kaikki samaan roskikseen. Roskiskatoksessa on kymmenen eri pyttyä, laitan omani sekajätteeseen. En jaksa ottaa stressiä tästä asiasta, mulle on ihan se ja sama minne mun roskat päätyy, kunhan vaan saan ne pois haisemasta.
En todellakaan kierrätä kirjoitti:
Ihan FYI: kierrätys ei pelasta maailmaa ja useimmiten menevät kaikki samaan roska-auton sammioon.
Ihme urbaani legenda, johon vieläkin joku uskoo. Käy katsomassa, miten kotikunnassasi kierrätetään ja uusiokäytetään raaka-aineita, niin luulet vähemmän.
Kätevää kun asun ylimmässä kerroksessa metsikköön päin niin voin viskata parvekkeelta roskapussit kauas metsään.
Mikä ihmeen wt-joulu sulla oli? Jos mulla käy kutsuvieraita, niin ei meillä synny mitään metallitölkki- ja lasinsirpaleroskia. Jos jää ruoantähteitä, niin mä itse siivoan ne lautasilta samalla kun laittelen tiskiä. Se ei ole vieraiden tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei huomanneet niitä eri astioita? Oletko riittävän hyvin merkannut, että mikä kuuluu minnekkin? Tympeää vieraana kysyä jokaisesta roskasta erikseen, että mihinkä lootan tämä nyt sitten tulee.
Voi vittu mitä nynnyjä ja pikkuihmisiä. Roskis on roskis. Tälläisiä asioita siellä päässä päivät pyörii. " Oletko merkannut riittävän hyvin? "
Vierailija kirjoitti:
Ihme urbaani legenda, johon vieläkin joku uskoo. Käy katsomassa, miten kotikunnassasi kierrätetään ja uusiokäytetään raaka-aineita, niin luulet vähemmän.
Jep. Siskonikin käyttää tota perusteluna sille miksei kierrätä. Se mua vituttaa jos ei vaivauduta ees kylässä kierrättämään vaikka mullakin on ihan selkeesti eri astiat ja myös muistutan siitä niitä jotka meinaavat heittää kaiken samaan. Mut ei vaan välitetä...
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se riitä, että sinä ja kaltaisesi tutkivat niitä laitoksia ja päivystävät roskiksia. Meillä muilla on hieman suuremmat linjat ja teot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Siskonikin käyttää tota perusteluna sille miksei kierrätä. Se mua vituttaa jos ei vaivauduta ees kylässä kierrättämään vaikka mullakin on ihan selkeesti eri astiat ja myös muistutan siitä niitä jotka meinaavat heittää kaiken samaan. Mut ei vaan välitetä...
"Mut ei vaan välitetä..."
Mä niin koen tän sun turhautumisesi ja toivottomuuden tunteen. Siis ihan järkkyä. Ajattelin juuri lähteä tarkastelemaan talooyhtiömme ja naapuritalonkin roskiskäyttymisiä, sillä näin jouluna roskaa tulee ihan liikaa ja sit ei vielä välitetä...
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen lasinsirpaleet? Laitoit heidät siivoamaan kotisi?
Eräältä vieraalta putosi viinilasi enkä ollut juuri siinä kohtaa paikalla. Hän oli siivonnut sirpaleet sekajätteen joukkoon Ennenkuin ehdin hätiin. Ap
Miten jotkut ihmiset voivat olla noin kyyliä, että kyttäävät toisten roskatkin.