Villasukat = paskin lahja
Suoraan roskikseen. Ihan normaalit sukatkin on lahja jolla on käyttöä. Villasukat on kihtisten, vetoisissa mökeissä kituuttavien haisevien mummojen tavara.
Kommentit (33)
Rakastan anopin kutomia villasukkia. Parasta mitä olen lahjaksi saanut kirjojen ohella.
Villasukat ovat ihanaa nykyisin harvinaista käsityötä, aitoa villaa, ylellisyyttä!
Pidän niitä päivittäin ja nukkuessakin.
Äijä666 kirjoitti:
Suoraan roskikseen. Ihan normaalit sukatkin on lahja jolla on käyttöä. Villasukat on kihtisten, vetoisissa mökeissä kituuttavien haisevien mummojen tavara.
Mummoilu on nykyään muotia, äijäily ei niinkään.
Villasukat ja -lapaset on ihana lahja. Jos joku ei niistä tykkää, vie lahjasi vaikka punaisen ristin Konttiin, sieltä löytyy ihminen joka osaa arvostaa.
Tykkään itse kutoa ja pidän villasukista, jotka ovat tarpeeksi napakat pysyäkseen jalassa (villasukat tuppaavat löystymään käytössä ja mikään ei ole niin inhottavaa kun yöllä jaloista putoavat sukat), ovat kivan väriset ja tehty oikeasta villalangasta jotta ne lämmittäisivät oikeasti.
Mummoni taas kutoo villasukkia "liukuhihnalta" kesät talvet ja hänellä onkin lipastollinen kudottuja sukkia jämälangoista, mitä hän kerää milloin mistäkin kirppiksiltä tai alennusmyynneistä (usein akryyliä tai muuta keinokuitua). Näitä sukkia hän sitten jakaa aina vain kun saa tilaisuuden. Nämä sukat ovat siis isoja, kenokuituisia ja ruman värisiä (anteeksi) joten en niitä tykkää käyttää vaan teen itse itselleni juuri sellaiset sukat kun haluan. En toki tästä ääneen kenellekään valita vaan laitan sukat vaivihkaa kierrätykseen. Ajatus on toko tärkein, mutta ...
Mites villasukat joita ei ole itse tehty vaan ostettu?
En saanut yhtään lahjaa, ei ole perhettä. Jos joku hyvää hyvyyttään uhraisi minuun aikaansa ja kutoisi sukat, olisin enemmän kuin onnellinen. Sydän sulaisi.
Vierailija kirjoitti:
Villasukat ovat sisällä vaarallisen liukkaat. Niiden paikka on saappaassa kovalla pakkasella, jos on pakko olla pitkään ulkona.
Ymmärrän jos ei tykätä, saanko oikaista hiukan, kun villasukkiin laitetaan akryylilankaa joukkoon ne eivät luista niin paljon.
Villasukat on paskin lahja siinä tapauksessa, että neuloja on täysin taidoton niiden tekemisessä. SAin kerran jostain akryylilangasta väkerretyt "sukat" liian ahtaalla suuaukolla, kantapää muodoton mykkyrä, käsiala vaihteli tiukasta löysään ihan kuin joka puikko olis ollut eri kokoa. MIksi pitää tehdä jos ei osaa? Tässä siis oli mennyt pieleen ihan kaikki; ei käytetty sukkalankaa, suuaukko tehty väärin, ei osattu tehdä kantapäätä ja käsiala oli todella mielenkiintoinen. Kärkikavennus oli myös aika jännä. Kiitin tietysti, mutta roskiin meni heti kun antaja poistui paikalta.
Jos oikeasti osaa tehdä villasukat, ne on todella kiva lahja. Itse ainakin arvostan hyvää käsityötä.
Mieluiten en käytä minkäänlaisia sukkia, sisällä aina paljasjaloin sekä ulkona aina kun mahdollista. Mahdollisimman ohuet sukat silloin kun on pakko käyttää. Eikö teillä hikoa jalat paksuissa villasukissa?
Itse sain lahjaksi kahdet villasukat ja pitkät villa-silkkikalsarit. Ihan tyytyväinen olen ja hyvältä tuntuu molemmat jaloissani. Lahjoittaja oli avomies.
Kaikki on parempaa villasukat jalassa, seksikin.
Vierailija kirjoitti:
Mieluiten en käytä minkäänlaisia sukkia, sisällä aina paljasjaloin sekä ulkona aina kun mahdollista. Mahdollisimman ohuet sukat silloin kun on pakko käyttää. Eikö teillä hikoa jalat paksuissa villasukissa?
Ei ollenkaan. En ole kyllä koskaan kärsinyt hikisistä jaloista muutenkaan.
Sain kahdet ihanat villasukat, toisissa hieno pihlajanmarjakarkkikettukuvio ja toiset rakkaudella nimikkolangastani kudotut. Ulkoilen myös paljon, ja ekana yleensä alkaa palelemaan varpaat jollei kengässä ole villasukkaa.
Itse en saanut villasukkia ja olen pettynyt. Nukun aina kesät talvet villasukat jalassa, joten käyttöä on.