Saitteko lahjaksi Kalevala-koruja?
Kommentit (42)
Hehku- ja kosmossarjan korut myös kauniita. Harmi, ettei mulle oikein sovi pronssinväriset korut.
Vierailija kirjoitti:
Lähes. Lapponiahan kuuluu Kalevalaan, tai saman katon alla ovat ja sain tähtien sota kaulakorun.
Etkä siltikään tiedä edes korun oikeaa nimeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes. Lapponiahan kuuluu Kalevalaan, tai saman katon alla ovat ja sain tähtien sota kaulakorun.
Etkä siltikään tiedä edes korun oikeaa nimeä?
Mistä noita saa ja minkä hintasia ovat?
Hopeisen rannekorun juu. Muista en pidäkään.
Sain Haave käsikorun, todella siro ja nätti. Sitä toivoinkin. Ikää 25 minulla, eli ei kalevala korut ole mitään vanhojen ihmisen koruja.
Vierailija kirjoitti:
Sain lumikukka-kaulakorun ja se on ihana!
Minustakin se on ihana :)
Minulla ei vielä ole sitä, mutta ehkä joskus 😄
Sain valoisa hopea korvikset ja ovat tosi kauniit!
Kaikkia ihania uusia löytyykin (en ole n. 5 vuoteen katsellut Kalevala-koruja). Tuo valoisa-sarja, Haave ym
Minusta uudet mallit ovat mitättömän näköisiä himpuloita. Pidän just niistä "vanhanaikaisista" näyttävistä ja massiivisista koruista, joko pronssisina tai kultaisina.
Rakkaani tuntee minut niin hyvin, ettei osta koruja. Kalevalalta Kosmos on siedettävä, mutta en oikein tiedä, välittäisinkö siitäkään.
Tykkään vintage-koruista, 1800-luvulta 1960-luvulle. Tärkeintä on tunne, että koru on jollakin tavalla ainutlaatuinen.
Kunno tanttakoruja, onhan niitä vaikka mitä kivempiakin.
Vierailija kirjoitti:
Rakkaani tuntee minut niin hyvin, ettei osta koruja. Kalevalalta Kosmos on siedettävä, mutta en oikein tiedä, välittäisinkö siitäkään.
Tykkään vintage-koruista, 1800-luvulta 1960-luvulle. Tärkeintä on tunne, että koru on jollakin tavalla ainutlaatuinen.
Osa kalevalakoruista osuu ikähaarukkaasi, minullakin on sellainen.
En pidä uusista Kalevala-koruista yhtään. Sen sijaan sain mieheltäni ihanan Lorukorun sormuksen <3 Mieluummin tulee pieniä tekijöitä, ja hienompiakin nuo ovat!
"Björn Weckströmin Avaruushopea-sarjaan kuuluvat Planetaariset laaksot ja Darinan koru nousivat Lapponian kansainvälisesti tunnetuimmiksi koruiksi vuonna 1977 esiinnyttyään George Lucasin Tähtien sota –elokuvassa. Lue tältä sivulta miten Lapponian korut päätyivät yhteen maailman suosituimmista elokuvista."
http://www.lapponia.com/fi_fi/lapponia-jewelry/historia/tahtien-sota/
Minulle ei olisi kellään sukulaisella tai tuttavalla ollut varaa ostaa kumpaakaan korua:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa kalevalakoruista osuu ikähaarukkaasi, minullakin on sellainen.
Se, että harrastaa vintagea, ei tarkoita että joka ainoa vintage-esine miellyttäisi. Ei sen enempää kuin että jos hankkii nykykoruja, tykkäisi joka ainoasta myynnissä olevasta sarjasta.
Kalevala ei ole minun juttuni, enemmän tykkään Turun Hopeasta.
Tällä hetkellä Kalevalan mallistoissa ei ole yhtäkään sellaista, josta pitäisin. Katselin hopeisia korvakoruja itselleni, mutta en tykännyt mistään. Mallistojen muotoilun nykylinja ei miellytä.
Lumoavalta löytyy kivoja mallistoja, joissa jotain samankaltaisuutta Kalevalan kanssa. :)
Sain <3
Roosanauha pore kaulakorun ja korvikset! Ovat mielestäni todella kauniit.
Sain kuopuksesta (joka syntyi kuukausi sitten) kultaisen lapsihelan koska muistakin on:)
Minusta esim Kalevalan carmen on kaunis samoin lumikukka.