Pilasin jouluni mokaamalla töissä
Kiva tajuta aattoaamuna, että on tehnyt mokan, eikä se lähde päästä. Sitä ei voi korjata enää, mitenkään. Kukaan ei kuole, mutta virhe on sellainen, jota on myöhäistä enää korjata. Olin täysin poikki töissä ja nukkunut huonosti, moka on todella typerä ja ihan väsymyksestä johtuva, minun olisi pitänyt osata tehdä asia oikein. Asiakkaalta menee liikaa rahaa, se on pakko vähentää mun palkasta. En nyt kerro mistä on kyse, mutta sama olis kun joku tilais 10 hengen täytekakun ja mä lähettäisin sinne 50 hengen kakun, joka on mennyt jo perille. Tämä ihan eri alalla, muta tuo on havainnollistava esimerkki.
Kommentit (6)
Koita ajatella niin, että se oli vain moka ja jos oikeasti oli vain tuota luokkaa, niin ei ollut paha. :-) Oikeasti. Tuo taisi olla sun eka moka? Kauanko oot ollut töissä? Eka moka tuntuu pahalta, etenkin jos on perfektionisti luonteeltaan. Mut hei, noita sattuu joskus kaikille. :-) Monille paljon pahempiakin... Se on hyvä, kun tunnustat mokan pomolle heti töissä (jos ei oo jo huomannut), pyydät anteeksi huolimattomuuttasi, sanot että oot tosi pahoillasi ja kerrot että pyrit ettei tuu toistuun sekä tarjoudut hyvittämään sen. Luultavasti kuittaa vaan villaisella, jos tunnustat rehdisti ja pahoittelet. :-)
Miksi vähennettäisiin sun palkasta?
Etkai sä millään yrittäjästatuksella ole duunissa? Firmassa isoimmat tulot on niillä, jotka kantaa riskit, esimerkiksi alaisten tekemät mokat. Alaiset ei kanna riskejä eikä heille siitä maksetakaan. Eli tietenkään mokaa ei pidä vähentää sun palkasta. Kun meet töihin niin pahoittelet, selität tilanteen ja sanot ettei tule toistumaan. Koita nyt vaan unohtaa ja nauttia joulusta, murehtimalla se ei muutu miksikään.
Voi nyyyh!
Jos lähettää 50 hengen kakun 10 hengelle, niin voi nyyhky kun se on niin kauheaaaaa! Etkö tuon parempaa vertausta keksiny?? Luulin et kyseessä jotain aika vakavaa, mutta kun vertaat sitä tuollaiseen niin ei voi kun nauraa.
Mee muihin töihin, jos et osaa hommias hoitaa, helvetin amatööri.
Ymmärrän täysin miltä sinusta tuntuu ja tuossa eniten ottaa rajusti päähän se, että kyseessä on ilmeisesti täysin typerä moka sellaisessa asiassa, joka pitäisi osata tehdä vasemmalla kädellä. Saatika siihen päälle vielä se, että joutuu omasta pussistaan korvaamaan. Tämä on kyllä työnantajalta erikoista, mutta toisaalta olen aikoinaan ollut kaupassa töissä ja siellä jouduttiin korvaamaan miinusmerkkiset kassaerot omasta pussista.
Tiedän senkin, että tuosta ketutuksesta on hankala heti päästä yli varsinkaan jos asiaa ei heti pysty hoitamaan kuntoon, mutta onneksi aika auttaa siihenkin. Varsinkin sen jälkeen kun asia on selvitetty asiakkaan kanssa, niin siitä hetken päästä tilanteeseen suhtautuu jo neutraalisti, eikä se aiheuta mitään kamalaa reaktiota.
Yritä kuitenkin jotenkin saada viikonlopun tunnelmasta kiinni, asia selviää kyllä parhain päin!
Aattele et se on vain rahaa... jos mä mokaan töissä voi olla kyse hengestä...