Saita ja ahne mies sai jouluopetuksen ja onnistui!
Menin muutama vuosi sitten naimisiin ja perustettiin uusioperhe. Miehen lapset 2 kpl, minun lapset 2 kpl ja me. Ensimmäisenä jouluna laitoin ja ostelin lahjat, mutta miehen lapsilta kuulin että vähän pahalla mielellä olivat koska olettivat että eivät saa paljonkaan lahjoja verrattuna minun lapsiini koska isänsä ei kuulemma koskaan osta lahjoja, äitinsä oli antanut kaikki lahjat ja se mitä mummolta ja vaarilta tulee. Lapsilta selvisi myös ettei mies koskaan ostanut lasten äidille yhtä ainoaa lahjaa ja päätin että loppuu lapsilta paha mieli ja mieheltä lusmuilu.
Ostin sekä miehen lapsille että omille lapsille lahjoja, saman verran jokaiselle, mutta paketoin niin, että laitoin antajakorttiin vain oman nimeni. Samaten miehen vanhemmille ostin omilla rahoilla lahjan ja laitoin vain omissa nimissä, en yhteisesti. Ostin miehelle ihan varmuuden vuoksi lahjan mutta laitoin paketin piiloon niin että saisin nopeasti esiin jos mies olisikin ostanut minulle lahjan.
Kun lahjojen avaamisen aika tuli ja kortit luettiin ääneen, miehen naama alkoi venyä. Alkoi selittää että niin yhteisestihän me, ja minä totesin että minä ne lahjat ostin ja maksoin, eli minulta ne lahjat olivat. Mies nolona, anoppi ja appi salaa hihitellen kun poikansa vihdoin sai nenilleen. Kun paketit oli jaettu mies alkoi kyselemään kun ei saanutkaan minulta mitään. Totesti että enpä saanut minäkään, tasassa ollaan. Anoppi tuli vielä kahdenkesken kiittämään koska poikansa on aina tehnyt kaikille pahaa mieltä saituudella ja laiskuudella. Että ei edes paria euroa voi uhrata ja odottaa silti saavansa lahjoja.
Nyt joulun alla mies kyseli että enkö voisi ostaa molempien puolesta lahjat kaikille kun kuulemma "olen niin hyvä siinä". Totesin että ostan itse omilla rahoillani lahjat ja annan omissa nimissään, ja se mitä hän itse tekee on hänen oma valintansa. Ja nyt on mieskin tehnyt lahjaostoksia! Kyseli lapsilta kaikilta lahjatoivelistaa ja neuvoja minulta vanhempiensa lahjoja varten. Kantoi ne aamulla ylpeänä alas varastolta ja on ollut niin ylpeää ja innoissaan. Tästä tulee kyllä niiin hyvä joulu ja kaikki lapset, miehenkin, ovat innoissaan vaikka eivät enää ole siinä iässä että joulupukkiin olisi uskottu moneen vuoteen niin kyllä oman isän panostus lapsiinsa saa kaikki iloiseksi!
Enkä minäkään oikein malttaisi odottaa, koska minullekin on mies jotain ostanut. Ja minä hänelle.
Kommentit (5)
Ai niin, unohdin mainita: mies on leski. Lapset olivat saaneet edellisenä jouluna lahjat vain isovanhemmiltaan molemmilta puolilta. Ap.
Hyvä että konsti tepsi! Tulin ihan itsekin hyvälle tuulelle.
Tappoiko mies entisen vaimonsa nälkään
Miksi lapset eivät saaneet lahjoja nyt omalta äidiltään (tai ainakin pelkäsivät etteivät saisi)?