Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haisevat nivuset.. Todellinen, häpeällinen ongelma :(

Vierailija
24.12.2016 |

Mulla on n. puolen vuoden ajan ollut ongelmana haiseva nivushiki. Ongelma alkoi yhtäkkiä stressaavan elämäntilanteen aikana. Nyt ei ole pitkään aikaan ollut stressiä, mutta ongelma jatkuu.
Olen kokeillut vaikka mitä. Urheilen paljon ja olen hoikka. Ruokavalio kunnossa, en käytä juuri lainkaan maitotuotteita ja juon paljon vettä. Nivuset haisevat jo suihkun jälkeen, vaikka pesisin huolellisesti saippualla. Haju ei siis ikinä häviä kokonaan. Jos hieron sormella nivusiani heti suihkun jälkeen, ne haisevat. Tämä on todella kiusallinen ja ikävä vaiva, sillä haju tulee pistävästi housujenkin läpi. Onko kellään antaa mitään neuvoja tilanteeseeni? Olen 21-vuotias, joten vaihdevuosista ei ole kysymys..

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan normaalia. Turha miettiä tai häpeillä.

Ihminen on haiseva otus, molemmissa sukupuolissa. Jos joku on asiasta eri mieltä niin koneet kiinni, puhelimet pois, vähemmän p0rnoa ja ulos ihmisten ilmoille.

Vierailija
62/81 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kiitos vastauksista. Voiko nivusten alueen hiiva oireilla pahanhajuisena hikoiluna?

Ap

Paha haju= mikrobit. Sama haju tulee kainaloista, ja mikrobit sen aiheuttaa. Pese saippualla- Huom! Palasaippualla, ei nestemäisellä. Ajele karvat pois, jos niitä on. Sitten pyyhit alkoholipitoisella desinfiointiaineella, ja annat kuivua. Sitten sivelet antiperspiranttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot antanut koiran lipsittää sieltä, yleinen ongelma nykyään.

Vierailija
64/81 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä voi asua myös sieni eikä se lähde ikinä ilman häätöä vaan yltyy pesemisestä ja kosteudesta. Se voi myös tulla alunperin siitä ylihygieniasta ja huonosta kuivaamisesta. 

Vierailija
65/81 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta varmasti tätä vaivaa on joillain eikä tiedä mitä tehdä.

Apteekista Daktacort -voide. Täytyy pyytää henkilökunnalta, koska voide säilytettävä jääkaapissa. Ei tarvitse reseptiä. Daktacort auttaa myös rintojen alle tulevaan hiki-ihottumaan.

Minulle tämän neuvoi ihotautilääkäri,

Vierailija
66/81 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiva voi aheuttaa. Sieni-infektio voi tulla nivusiin ja taipeisiin. Hoida pois ja osta apteekista sellaista tehokasta antiperspiranttia estämään hikoilu ettei tule hiivaa uudestaan kaveriksi. Pese alushousut jos mahdollista 60 asteessa tai käytä pesussa desiiointiainetta, mikä on tarkoitettu pyykinpesuun ettet saa tartuntaa uudestaan omista vaatteistasi.

Kohtalotoveri
67/81 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on nivussilsa. Pesu viiden päivän ajan Nizoralilla (apteekista), pitää antaa vaikuttaa viiden minuutin ajan. Käy lääkärissä ja pyydä Diprosalic -liuosta, jota laitetaan iholle aamuin illoin. Pahimmillaan päälle vielä antibioottikuuri. 

Vierailija
68/81 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivahan tuo, Daktarinia ja jätä se olut pois pariksi viikoksi.

Vierailija
69/81 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kiitos vastauksista. Voiko nivusten alueen hiiva oireilla pahanhajuisena hikoiluna?

Ap

https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/DAKTARIN-2-emulsiovoide-30-g

Vierailija
70/81 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LINOLA  muutaman päivän laitat niin poissa on. Ja heti kun tulee hankauma/hautuma uudelleen, niin taas LINOLAA

Vierailija
71/81 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa on seba 2 ja se auttoi ainakin minua. En käytä kireitä housuja enkä edes alkkareita.

Ennen ilkeet sanoivat, että minulla on semmoinen Kamelin juttu... Nyt saa mennä jos on mennäkseen, mutta enpähän haise

Vierailija
72/81 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkasieni 

Vierailija
73/81 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita apteekin Triple dryta tai Rexonan Max Power (tms). 

Peittää ongelmaa, mutta mikä lie sitten perimmäinen syy

Vierailija
74/81 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehiä tuskin kehonhajut haittaa korkeintaan kiihottaa.Muut naiset taitaa sitten olla ongelma.

Vierailija
75/81 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska tuo viimeinen lause. Ilmeisesti jopa haisevat nivuset voi sitten aikanaan laittaa vaihdevuosien piikkiin.

Vierailija
76/81 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin eroon pahanhajuisista nivusista näin:

Keitin kuumaa vettä ja kastoin puhdasta pyyhettä siihen ja siten pyyhin sillä nivuset varoen ettei polta aamuin illoin aina puhdasta pyyhettä käyttäen. Pikkuhousut vaihdoin myös aamuin illoin eli kahdesti päivässä. Haju katosi aika nopeasti, mutta rutiinin voi tarvittaessa palata. Ei pesuaineita, koska jos peset kaksi kertaa päivässä, niin varmasti tulee pesuaineilla iho-ongelmia.

Vierailija
77/81 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama ongelma. Mä laitan nivusiini dödöä, ihan perusrexonaa. Ei haise enää hiki eikä hikoa.

Mä laitan hajusteetonta LV:tä

Vierailija
78/81 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainaloille on absolut torr apteekista. Estää hikoilun. Kokeile sitä.

Hajustettuja dödöjä ei kannata laittaa. 

Vierailija
79/81 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chanel 5. Laita sitä. Auttaa aina.

Vierailija
80/81 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun paljon ja nivuset kutisee ja punoittaa. 

1) iltapesu miedolla hoitavalla pesunesteellä

2) mieto hydrokortisonia rauhoittamaan tulehdus 

3) joku mikähän linux...oliko Leinola? Päiväksi. Toimii kuin talkki.