Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haisevat nivuset.. Todellinen, häpeällinen ongelma :(

Vierailija
24.12.2016 |

Mulla on n. puolen vuoden ajan ollut ongelmana haiseva nivushiki. Ongelma alkoi yhtäkkiä stressaavan elämäntilanteen aikana. Nyt ei ole pitkään aikaan ollut stressiä, mutta ongelma jatkuu.
Olen kokeillut vaikka mitä. Urheilen paljon ja olen hoikka. Ruokavalio kunnossa, en käytä juuri lainkaan maitotuotteita ja juon paljon vettä. Nivuset haisevat jo suihkun jälkeen, vaikka pesisin huolellisesti saippualla. Haju ei siis ikinä häviä kokonaan. Jos hieron sormella nivusiani heti suihkun jälkeen, ne haisevat. Tämä on todella kiusallinen ja ikävä vaiva, sillä haju tulee pistävästi housujenkin läpi. Onko kellään antaa mitään neuvoja tilanteeseeni? Olen 21-vuotias, joten vaihdevuosista ei ole kysymys..

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Candida albicans - hiiva. Todennäköisesti liikaa myös suolistossa, levinnyt stressin aikana.

Vierailija
22/81 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin, saat labralähetteen. Sienilääkkeitä ei kannata turhaan syödä, parempi tutkia, onko sieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiva ehkä? Pidä huolta sen alueen huolellisesta kuivaamisesta aina saunan ja suihkun jälkeen. Myös jälkihien huomioiminen, että alusvaatteet vain kuivan ja puhtaan ihon päälle.

Merkittävä ylipaino ja pitkät lääkekuurit (joissa sivuvaikutuksena mainittu mm. suun kuivuminen tai ylenmääräinen hikoilu) voi tehdä tuon alueen hajuongelmia.

Vierailija
24/81 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita natusan lasten talkkia niin varmasti häipyy haju.  Tosin tarkastutta onko siellä  punoitusta tai tulehdust / hiivatulehdys- jos hiiva tulehdus osta siihen Daktarin voide esimerkiksi 

Vierailija
25/81 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti nivussilsa--sieni--Sihen tarkoitettua salvaa hakemaan apteekista,Kysy neuvoa,että saat hyvän ja toimivan tuotteen,,salvan.

Vierailija
26/81 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Deodorantti auttaa! :)

Ja että kunnolla antaa suihkun jälkeen nivusten kuivaa. Ei jalkoja yhteen ennenkuin täysin kuivat, muuten alkaa heti haista.

Vierailija
27/81 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli tuo ongelma kovan stressikauden jälkeen. Eli nivuset (ei emätin tai alapää) alkoi erittää samanlaista vinkeää hajua kuin kainalot ilman dödöä. Ei siihen muu auta kuin käyttää tehokkainta dödöä myös nivustaipeisiin ja talkkia vielä päälle.

Vierailija
28/81 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile pestä nivuset ruokasoodalla! Hiero märkään ihoon ruokasoodaa. Katso auttaako. Ystävälläni ja murrosikäisellä lapsellani oli vastaava ongelma kainaloissa: hien haju ei lähtenyt ihosta pois edes saippuapesulla -tai jos lähti niin jo vaatteita pukiessa tuoksahti hiki. Ruokasoodalla onglema poistui -ja poistuu, jos haju alkaa uudelleen.

Vierailija
29/81 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile pestä nivuset ruokasoodalla! Hiero märkään ihoon ruokasoodaa. Katso auttaako. Ystävälläni ja murrosikäisellä lapsellani oli vastaava ongelma kainaloissa: hien haju ei lähtenyt ihosta pois edes saippuapesulla -tai jos lähti niin jo vaatteita pukiessa tuoksahti hiki. Ruokasoodalla onglema poistui -ja poistuu, jos haju alkaa uudelleen.

Joo toimii, mutta noin 25% ihmisistä saa ruokasoodasta palovammaa muistuttavia ihovaurioita joten jos vähääkään iho ärtyy, kannattaa lopettaa käyttö. Itselleni tuli vauriot ruokasoodaa sisältävästä luomudödöstä ja meni niin pahaksi että oli pakko  mennä lääkärille. Ihotautilääkäri tuon kertoi että neljäsosalla iho ei sitä kestä, ja ei välttämättä korreloi mitenkään yleisesti herkän ihon kanssa, eli voi olla kuten minä jolla ei mitenkään herkkä iho mutta ruokasooda on liikaa.

Vierailija
30/81 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös tämä kamala vaiva. En tiedä, mikä auttaisi.

Vierailija
31/81 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antiperspiranttia voi käyttää myös nivusiin. Stick-muotoiset antiperspirantit sopivat tähän tarkoitukseen hyvin.

Kokeile myös hieroa magnesium-öljyä nivustaipeisiin päivittäin noin viikon ajan. Joskus tympeä haju johtuu magnesiumin puutteesta. Öljy saattaa kirvellä herkkää ihoa, joten kannattaa valita sensitive-versio.

Vierailija
32/81 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiiva, daktarinia varpaideväliin, kainaloihi, alapäähän, myös peppuvakoon. 2 viikon kuuri. vaihda lakanat ja alusvaatteet päivittäin.

Vierailija
33/81 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis silsa, ei hiiva

Vierailija
34/81 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristallideodorantti on ratkaisu hajuun. Nivusissa ja sukuelinten päällä, häpykummun päällä siis, oleva paha haju johtuu puhtaasti bakteereista, jotka reagoivat hien kanssa. Toisilla näitä bakteereita on enemmän ja toisilla vähemmän. Asiassa ei ole kyse iästä. Eli myöskään vaihdevuodet eivät ole asiaan syypää. Hajua voi esiintyä jo teineillä.

Ensin pesu tuoksuttomalla Ph. neutraali tai hapan -pesuaineella. Tuoksuakin saa olla, jos aine sopii intiimialueelle

Tässä hyvä pesuaine, jota itse tilaan Notinolta: https://www.notino.fi/svr/topialyse-cleansing-gel-for-dry-and-sensitive…

Pesun jälkeen kuivaat itsesi pyyhkeeseen, jonka jälkeen sivelet kristallideodoranttia nivusiin ja häpykummulle. Tai sitten kristallideo muovupussin sisään ja esim. vasaralla säpäkeiksi. Sitten pieneen suihkepulloon murusia ja pulloon kylmää vettä. Ravista ja käytä. Hyvä suihkepullosetti löytyy (3kpl setti) esim. TIGERISTA. Itse käytän tuotetta suihkeena. Näin voit tehdä liuoksesta niin "väkevää" kuin haluat. Itse laitan Tigerin pulloon noin -1 teelusikallista.

Suihkuta liuosta nivusiin, sisäreisiin ja häpykumpuun. Liuos neutraroil hajut tehokkaasti. Anna liuoksen kuivua täysin ennen kuin pukeudut. Mene vaikka sängylle loikoilemaan siksi aikaa.

Hajut pysyvät 100% varmasti poissa, mutta toki joudut käyttämään liuosta jatkuvasti. 1-2 viikkoa voi mennä, että huomaat tehon. Itselläni vaikutus alkoi ensimmäisestä päivästä lähtien.

Emättimeen sitä ei saa suihkia. Ja vaginatulehdukset on hoidettava lääkärillä.

Nivusten ja häpykummun hajut ovat yllättävän yleinen ongelma. Ja tosissaan kyse on bakteereista.

Jos joku vielä lukee vuonna 2023 tästä aiheesta, kokeilee kikkaani (jonka olen itse keksinyt ja hyväksi havainnut), niin kertokaa kokemuksistanne. Mielelläni kuulisin palautetta.

Tässä vielä linkki kristallideoon:

https://www.ruohonjuuri.fi/products/puhdas-kristallideodoranttikivi-120…

Vierailija
35/81 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut vauvojen sinkkivoidetta. Hoitaa nopeasti kuntoon. Tahraa, mutta se hetkellistä.

Vierailija
36/81 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese ne taipeet Lacto Line pesunesteellä. Sitä löytyy vaikka Tokmannilta tai Prismasta. Suosittelen myös haisevien kainaloiden pesuun samaista ainetta.

Vierailija
37/81 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle gynet ovat aina varoitelleet saippualla ja intiimipesuainella pesua, ne ärsyttävät ja kuivattavat ihoa. Olen ostanut apteekista atooppiselle iholle tarkoitettua voidetta ja vuosia jo kaikki hyvin. Deo on myös aika tiukkaa tavaraa, en laittaisi mutta jos muut ovat hyväksi todenneet mikäs siinä sitten. 

Vierailija
38/81 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasi, kukaan ei edelleenkään usko sinua naiseksi.

Nivuset voi vallan hyvin pestä päivittäin saippualla, minkä jälkeen ne taputellaan kuivaksi ja niihin pannaan talkkia.

Limakalvoja ei pestä saippualla.

Vierailija
39/81 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei mainitse ruokavaliota. Jos on hiiva, niin heti pois ruokavaliosta sokeri, valkoiset jauhot ja jos mahdollista, niin myös maitotuotteet hetkeksi aikaa. Yritä välttää stressiä myös, jos se on mahdollista mitenkään...

Vierailija
40/81 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina hikoilleen nivuset paljon. Ongelmaan on superhelppo ratkaisu: laittaa sinne kunnon antiperspiranttia kuten kainaloihinkin. Ongelma hoidettu!