Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi käytännössä vain hyväosainen kerma saa sijoittaa varojaan?

Vierailija
24.12.2016 |

Minä olen kouluttamaton wt, en ymmärrä taloussanastoa syntymälahjana. Kun yritin yksinkertaisella palvelulla ostaa osakkeen, otin samalla selvää muista kuluista, sentään sen tiedän että firma ottaa siitä palkkiota. Hinnasto-sivulla luki jotain mystisiä prosentteja ja tasoja, ja siellä myös puhuttiin suluissa olevasta luvusta. Aha, en nähnyt sivulla yhtä ainoaa sulkua.

Miksi minun pitää rypeä "se mikä tulee, myös menee"-elämäntyylissä ja rikkaat vain rikastuvat, heidän ei enää tarvitse edes tietää asioita kun pystyvät palkkaamaan varainhoitajan. Sijoittaminen ei ole vielä nykypäivänäkään lainkaan kansantajuista. Tiedän toki kouluttamattomia ihmisiä, jotka tekevät sijoituksia, mutta ei taida mun älykkyys riittää.

Pitäkää tunkkinne!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Vierailija
2/18 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kouluttamaton wt, en ymmärrä taloussanastoa syntymälahjana. Kun yritin yksinkertaisella palvelulla ostaa osakkeen, otin samalla selvää muista kuluista, sentään sen tiedän että firma ottaa siitä palkkiota. Hinnasto-sivulla luki jotain mystisiä prosentteja ja tasoja, ja siellä myös puhuttiin suluissa olevasta luvusta. Aha, en nähnyt sivulla yhtä ainoaa sulkua.

Miksi minun pitää rypeä "se mikä tulee, myös menee"-elämäntyylissä ja rikkaat vain rikastuvat, heidän ei enää tarvitse edes tietää asioita kun pystyvät palkkaamaan varainhoitajan. Sijoittaminen ei ole vielä nykypäivänäkään lainkaan kansantajuista. Tiedän toki kouluttamattomia ihmisiä, jotka tekevät sijoituksia, mutta ei taida mun älykkyys riittää.

Pitäkää tunkkinne!

Sulta jäi otsikosta o-kirjain puuttumaan osaa-sanasta. Tämä siksi että  sijoittaminen ei ole tyhmien hommaa, vaikkei olekaan kiellettyä myös vähävaraisilta. Yleensä köyhät käyttävät kaikki ylimääräiset rahansa ns. statusjuttuihin eli kalliisiin puhelimiin ja vaatteisiin koska haluavat matkia paremmin toimeentulevia. Siinä se virhe tuleekin tehtyä.kanavoimalla kaiken ylimääräiset  sijoituksiin lisää tulevien vuosien kassavirtaa ja sijoitusmahiksia koska fiksu sijoittaja sijoittaa osingot uudelleen eikä ryntää shoppailemaan kulutustavaroita kuin tilille kolisee palkkatulon ulkopuolisia tuloja.

Jos ei ole ihan debiili, oppii kyllä lukemaan tunnuslukuja. Kannattaa karsia kulut minimiin jotta saa hieman ylimääräistä  säästöön ja lukea talousblogeja. Osta alkuun vaikka S-kaupan osuuksia á 100 e, niille maksetaan vuotuista korkoa jopa 20 prosenttiin asti osuuskaupasta riippuen. Tonnin sijoituksella voit siis tienata vuodessa vaikka 100 euroa ylimääräistä jonka voit sijoittaa edelleen.Osuuksia voi hankkia aina kun saa satkun säästettyä jostain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 15v sijoittaa itse rahojaan, joten ei se osakesäästäminen/-sijoittaminen mitään rakettitiedettä ole.

Vierailija
4/18 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

!!

Vierailija
5/18 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sijoittanut lapsille vaikka en rikas ole. Pitkän tähtäimen rahastoissa, kaikki 6 saanu verottajalta postia syntymästään lähtien ja plussalla ovat reippaasti.. Harrastusta harkitaan siirrettäväksi osakkeisiin seuraavaksi.

Vierailija
6/18 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sijoittanut lapsille vaikka en rikas ole. Pitkän tähtäimen rahastoissa, kaikki 6 saanu verottajalta postia syntymästään lähtien ja plussalla ovat reippaasti.. Harrastusta harkitaan siirrettäväksi osakkeisiin seuraavaksi.

kateellinen lehmä... minulla on sentään rohkeutta myöntää oma vajavaisuuteni, mutta sinun täytyy turvautua rollaamiseen.

Vierailija
7/18 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua kaikille kuitenkin :)

Kinkku on hyvää ja perhe on onnellinen

-Ap

Vierailija
8/18 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yhtään riskiä joutua toimeentulotuelle, on se sijoittaminen aika turhaa hommaa. Käskevät syömään kaikki säästöt ennen kuin anta vat tukia.

Vierailija
9/18 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloisten elämää helpottaa se, että työnantajan kautta saa hyvän, vaikka tietenkin verotetun, palkan lisäksi myös etuja käyttöön pientä korvausta vastaan. Esimerkiksi puhelimen tai auton, mahdollisuuden varata "koulutustilaisuuksiin" yrityksen mökkiä tai tilaisuuden matkustaa ulkomaille tapaamisiin, jotka voitaisiin hoitaa Skypen kautta, jos lomamatkat työnantajan piikkiin eivät kiinnostaisi.

Työskentelin suuressa yrityksessä ja näin, kuinka taksikuittien ja muiden tositteiden kautta viilailtiin, jotta tietyt osastot saivat etuja esimerkiksi juhlimisessa enemmän rahaa käyttöönsä kuin muut osastot. Olin niin tyhmä, että kirjoitin taksikuittiin, että kuitti liittyy pikkujouluihin. Kirjanpidossa oli noussut elämä, koska kulut oli tarkoitus piilottaa heiltä.  He eivät saaneet matkustaa taksilla pikkujouluista kotiin. Suhtauduin kuitteihin, kuten muihinkin kuitteihin enkä ymmärtänyt salata tilannetta. Kukaan ei kertonut minulle, että kulut pitää salata. 

Tietenkin on helppo sijoittaa, kun firma tukee eri tavoilla osaa henkilöistä ja mahdollistaa säästämisen ja sijoittamisen. Fakta. 

Vierailija
10/18 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natsikapitalisteilla on omat herrapiirit ja sinne ei ole pulliaisilla asiaa. Ryöttömyyskorvauksista ei jää einespizzan ja kaljojen jälkeen muutenkaan sijoitettavaa.

Vierailija
11/18 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on yhtään riskiä joutua toimeentulotuelle, on se sijoittaminen aika turhaa hommaa. Käskevät syömään kaikki säästöt ennen kuin anta vat tukia.

En kyllä ymmärrä, kuka vapaaehtoisesti haluaa olla toimeentulotuella, jos voi omilla sujoituksillaan taata itselleen mukavamman elämän.

Vierailija
12/18 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä, kuka vapaaehtoisesti haluaa olla toimeentulotuella, jos voi omilla sujoituksillaan taata itselleen mukavamman elämän.

Kuinka paljon pitää olla sijoitettuna, että saa kuukaudessa noin toimeentulotuki + vuokra kokoisen tuoton (esim. 1000 euroa)?

Vierailija
13/18 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon pitää olla sijoitettuna, että saa kuukaudessa noin toimeentulotuki + vuokra kokoisen tuoton (esim. 1000 euroa)?

Jos veroja ei lasketa ja saa 5% tuoton niin pitäisi olla 240 000 euroa.

Vierailija
14/18 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sillä heikkotuloisella kurrilla on harvoin irtonaista rahaa sijoitettavaksi.

Vierailija
15/18 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, eli jos on 40 vuotta toimeentulotuella eikä ikinä osta mitään vaan säästää koko tuen kokonaisuudessaan, niin sitten voi sijoittaa säästöt ja alkaa elää tuotoilla.

Vierailija
16/18 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, eli jos on 40 vuotta toimeentulotuella eikä ikinä osta mitään vaan säästää koko tuen kokonaisuudessaan, niin sitten voi sijoittaa säästöt ja alkaa elää tuotoilla.

Ennemmin kannattaa laittaa 240 000 sileeksi esim 10 vuodessa ja siirtyä sitten taas tukien piiriin. Parempi tuotto.

Vierailija
17/18 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei jos sijoittaminen kiinnostaa niin käy ihmeessä omassa pankissasi, ainakin perinteiset pankit auttavat asiakkaitaan säästämään. Osakkeisiin ei kyllä saa neuvontaa vaikka olisi varainhoitaja, mutta saisit ainakin tietää kuinka voit itsenäisesti tehdä toimeksiantoja sekä kertovat kuluista. Piensijoittjalle edullisin pankki on Nordea Arvopaperi-lehden mukaan..

Vierailija
18/18 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuou

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi