Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun olemaan tämän joulun miehen perheen luona ja täällä on kamalaa!!

Vierailija
24.12.2016 |

Olen seurustellut vasta vähän aikaa miesystäväni kanssa ja olen nähnyt hänen vanhempansa vain pikaisesti kerran sillä ke asuvat vähän kauempana. Tiedän että vanhemmat ovat uskovaisia, konservatiivisia ja muutenkin aika tiukkoja. No, eilen illalla tulimme mieheni kanssa tänne viettämään joulua (ja olen jo nyt iloinen että ensi joulu ollaan sitten mun vanhempien luona). Ensinnäkin jouduimme nukkumaan eri huoneissa, koska emme ole naimisissa (ikää molemmilla 25v). Tänään aamu alkoi joulupuurolla ja ruokapöydässä keskusteltiin mm. siitä että tulee olla kiitollinen kun kaikilla ei ole mahdollisuutta tällaiseen joulunviettoon. Ei ollut yhtään rento tunnelma. Tämän jälkeen kaikkien piti katsoa joulurauhanjulistus, en ymmärrä tuollaista että kaikkien PITÄÄ se katsoa.. Meidän kotona on ainakin ollut niin että ne jotka haluavat voivat katsoa, mutta kenenkään ei ole pakko. Tämän jälkeen keskustelu jatkui mm. taloudesta ja mikä on joulun merkitys. Nyt valmistaudutaan illalliselle ja siinä perheen nuorin poika lukee jouluevankeliumin. Voin vain kuvitella millainen tunnelma pöydässä on, itse olen tottunut vapaaseen ja rentoon jouluun. :(

Millainen joulu teillä on, rento vai tuollainen kuin mieheni perheellä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä siihen kupsahda, että kerran koet jotain, mihin et ole tottunut.

Vierailija
2/24 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kupsahda mutta tuli kyllä aika järkytyksenä, että joillakin näin tiukka joulu

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kupsahda mutta tuli kyllä aika järkytyksenä, että joillakin näin tiukka joulu

-ap

Hyvin on elämäsi mennyt jos tuo on sinulle järkytys. Oikein hyvä. 

Vierailija
4/24 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yllätys, että perheissä on erilaisia tapoja? Kenenkään perinteet eivät ole huonompia kuin toiset. Jokaisessa kodissa toimitaan sen perheen ehdoilla jonka kotona ollaan. Meillä jouluperinteisiin kuuluu esim. joulukirkko ja yhdessä laulaminen. Ne ovat kammotuksia veljeni vaimolle, joten hän haluaa niiden vuoksi viettää joulunsa aina omien vanhempiensa kanssa. Emme kuitenkaan muuta meille tärkeitä tapojamme hänen vuokseen. Mieti onko sinulle tärkeämpää viettää aikaa miesystäväsi kanssa vai viettää joulua vanhempiesi tavalla. Jonain vuonna voitte viettää joulu miesystäväsi kanssa ja keksiä ihan teidän omat perinteet. Ota huomioon, että miehesi voi arvostaa sitä mihin on lapsuudessaan tottunut ja silloin teidän on joka tapauksessa tehtävä kompromisseja.

Vierailija
5/24 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuskodissani oli hyvin jäykkä tunnelma.

Uskonnollisia ei oltu, paitsi jos joku vieraampi oli näkemässä.

Muuten vieraan läsnäollessa tunnelma oli normaalia rennompi. Mutta sitten kun vieras poistui alettiin käsittelemään mitä kaikkia mokia kukin oli tehnyt.

Oli ollut huono ilme ja lusikka väärin lautasella ja käsikin rumasti poskella eikä nätisti sylissä. Oli vääriä mielipiteitä ja väärään aikaan puhumista jne...

Nämä asiat käsiteltiin välittömästi silloin kun ei vieraita ollut paikalla, vieraiden läsnäollessa ei. Siksi vieraiden läsnäolo kavensi tunnelmaa.

Nyt kun minulla on oma perhe saavat kaikki olla niinkuin haluavat. Vaikka pyjamassa koko päivän, ei ole pakkoja eikä ketään arvostella eikä moitita.

Ei vietetä mummolajouluja. Ei voimat riitä semmoisiin.

Joulupäivänä mummo käy meillä syömässä ja siihen pitää valmistautua henkisesti jo aattoiltana.

Sama meno nimittäin jatkuu kuin lapsuudessani. Älä pidä kättä noin, se näyttää rumalta, miks sulla on tommonen ilme...

Vierailija
6/24 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oltiin miehen isovanhemmilla syömässä ja kahvilla, kutsuttuina. Minä, mies, miehen äiti, isovanhemmat, sisko ja sen mies. Ei kuusta, ei koristeita, kaupan valmislaatikot ja rosollit joita jokainen söi eri aikaan. Minä siis mieheni kanssa, sitten seuraava pari jne. Muut odottivat sillä välin viereisessä huoneessa. Ja sitten kun muut oli syömässä ja me olohuoneessa, selaili kaikki puhelimiaan.

En vaan käsitä mikä idea on yhteisessä jouluruuassa jos sitä syödään vain sen ihmisen kanssa jonka kanssa syödään joka päivä ja ne muut vieraat ei kommunikoi kuin hyvät joulut ja pikaiset kuulumiset.

Melkein vaihtaisin mielummin jopa siihen uskovaiseen tiptop jouluun tai rähinäjouluun. Rentoahan tuo varmaan oli miehelle, mutta ei mulla tule joulufiilis pelkällä kaupan lanttulaatikolla.

Vierailija
7/24 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kyllä kamalaa! No ei ollut, oli vain erilaista. 

Vierailija
8/24 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailit juuri lapsuuteni joulun. Nyt on aika eri meininki, ollaan vain. Äsken katsottiin nauhalta kummelin joulu ja on juotu jo viiniä. Eikä kirkkoon mennä. Sekin oli meillä pakko. 

Vierailija
9/24 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua aina nauratti exän vanhempien luona. Olivat olevinaan vasemmistolaisia, todellisuudessa hirveitä porvareita jäykkine joulutapoineen. Minä taas äänestän aina porvaripuolueita, mutta haistatan pitkät joulukirkolle, pukeutumiskoodille ja muulle pönötykselle. Huvittavia ihmisiä ne olivat, mitä sitä järkyttymään muista ihmisistä, jos eivät turpaan vedä tai ryöstä rahoja. :)

Vierailija
10/24 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua aina nauratti exän vanhempien luona. Olivat olevinaan vasemmistolaisia, todellisuudessa hirveitä porvareita jäykkine joulutapoineen. Minä taas äänestän aina porvaripuolueita, mutta haistatan pitkät joulukirkolle, pukeutumiskoodille ja muulle pönötykselle. Huvittavia ihmisiä ne olivat, mitä sitä järkyttymään muista ihmisistä, jos eivät turpaan vedä tai ryöstä rahoja. :)

Luultavasti hekin nauroivat sinulle selkäsi takana. Sellaisia me ihmiset olemme - Katselemme maailmaa oman napamme kautta.

Vierailija
11/24 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini kertoi aika samanlaisen tarinan aikoinaan. Juuri tuo eri huoneissa nukkuminen ja muu jäykistely. Miehensä vanhemmille oli sitten iso järkytys, kun kaverini tuli raskaaksi ennen kuin olivat naimisissa.

Vierailija
12/24 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ketään nyt voi pakottaa mitään katsomaan :D Jos ei kiinnostaisi minua, niin ottaisin puhelimen esiin ja selaisin vaikka vauva-palstaa siinä vieressä, kun muut katsoo, jos en kehtaisi ihan omaan rauhaan mennä.

Onko sinulla itsetunto-ongelmia tai jotakin?

Ja keskusteluahan voi ohjata ihan toiseen suuntaankin, johonkin mikä sinua kiinnostaa. Tuskin ne ihan koko päivää keskustelee joulun merkityksestä, pientä liioittelua sinulla?

Vierailija
13/24 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne yrittää vaan herätellä syntisiä parannuksentekoon. Jeesus on tulossa pian takaisin tuomitsemaan elävät ja kuolleet ...huorintekijät eivät esim. pääse taivasten valtakuntaan.

Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus --1 Tim. 2:5

22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.

23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla. --Room.3

ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi". --Mark. 1:15

Vierailija
14/24 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistattaisin vitut tuollaisille hihhuleille. En lähtenyt katsomaan edes isovanhempieni hautaa tänään. Mitä vitt*a sitä multakasaa kattelemaan? Jokainen kuolee lopulta ja siksi tavatkaa niitä sukulaisianne silloin kun ne on vielä elossa! Mä kun kuolen, niin mun raato pitää polttaa ja tuhkat levitellä pitkin metsiä, niin en jää muden riesaksi tänne kuoleman jälkeen.

Vierailija
15/24 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytpä tiedät sitten olla jatkossa menemättä.

Miksi ette vietä joulua omassa kodissanne?

Vierailija
16/24 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti hekin nauroivat sinulle selkäsi takana. Sellaisia me ihmiset olemme - Katselemme maailmaa oman napamme kautta.

What? Ethän sä edes tunne koko ihmisiä. Vai tuliko tarve näpäyttää, kun joku nauraa samppanjasosialisteille? Paha mieli vassarilla? :D

Vierailija
17/24 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samppanjasosialisti ei kestä totuutta.

Vierailija
18/24 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää viettää joulu tuoreen miesystävän perheen kanssa? Mulle ei olisi tullut mieleenkään.

Vierailija
19/24 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes jouluna ei miesviha lopu. läpyläpy

Vierailija
20/24 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 paljasti juuri moukkamaisen käytöksen koko karuudessaan. Joulurauhanjulistus on niin arvokas tilaisuus, että vaikka sitä katsellaan televisiosta, niin puhelimen kaivaminen esille sen aikana ja muiden katsojien vieressä istuen näpelöiminen, että karmaisi jo pelkkä ajatuskin. Jos sinulla olisi edes alkeelliset käytöstavat, niin ymmärtäisit istua muiden mukana, pyöriköön päässäsi sitten millaiset ajatukset tahansa. Sinä et kunnioita isäntäväkesi tapoja ja tottumuksia. Hyi, ihan hävettää puolestasi.

Hävettää myös ap:n mouruaminen. Olikin jo korkea aika, että jouduit kyläpaikkaan, jossa vielä noudatetaan tapoja eikä eletä kuin porsaat pellossa. Sinun kutsuttuna vieraana tulee kunnioittaa talon tapoja. Koska heidän moraalinsa mukaan ei ole soveliasta nukkua yhdessä, jos ei ole naimisissa, niin sitten nukut toisessa huoneessa. Ei siihen maailma kaadu. Jos tiesit vähänkään, mitä on tulossa, niin olisit voinut harkita, lähdetkö mahdollisten tulevien appivanhempiesi luo vai vietätkö joulua omien vanhempiesi kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi