Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä pilasi sinun joulusi 2016?

Vierailija
24.12.2016 |

Kun tämä kuitenkin on virallinen ulinapalsta niin kootaan tähän ne syyt miksi sinun joulusi 2016 on pilalla. Tämä vaan siksi, koska mielensäpahoittajia on yllättävän paljon. Palaneet piparit? Raaka torttu? Naapurin Pena? Anoppi? J. Sipilä?

Kommentit (452)

Vierailija
381/452 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lapset.

Vierailija
382/452 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommasin jouluksi kaiken; ruoat, lahjat ja muut tarvikkeet. Mies sanoi hoitavansa osuutensa palkkapäivänä tililleni, laittoi sinne 20 euroa. En tiedä itkeä vai nauraa!

Iske sille kuitit käteen ja alleviivaa oma osuus loppusaldosta. Ei tuollaisen miehen kanssa kannata olla yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/452 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli. Rupesi rähjäämään viinaveloista. Ramppaa Virossa jatkuvasti. Kyllä on perseestä.

Vierailija
384/452 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kattskrälle kirjoitti:

Uskoin saavani vakinaisen työpaikan, mutta joudunkin takaisin tuntityöläiseksi eli määräaikaistakaan ei jatketa. Ei johdu minusta vaan aivan muista syistä hakemaani paikkaa ei yhtäkkiä voidakaan antaa minulle. Tämän sain tietää keskiviikkona.

Olen töissä 8-21 tänään ja huomenna. Pitäisi kai nauttia kuin viimeistä päivää.

Vakipaikka olisi mahdollistanut vauvahaaveet, nyt en tiedä kuinka pitkä aika vielä menee ennen kuin mieheni suostuu harkitsemaan. Olen 31 ja haluaisin lapsia.

Eikä ole vittu edes lunta.

Vakipaikka olisi mahdollistanut vauvahaaveet?Hyvä ettet saanut sitä paikkaa, sinunkaltaistesi naisten takia on helvetin vaikea löytää töitä.Vakipaperit kouraan ja pulla uuniin.

Se on bye bye uralle jos ei ole vakityötä kun raskautuu. Minä en ainakaan aio edes harkita lapsen hankkimista ennen kuin (jos) saan vakityön. Vakaa tulotaso on yksi tärkeimmistä asioista kun hankkii jälkikasvua.

Ja ihan höpöhöpö nykyaikana jolloin pätkätyöt on todellisuutta.

Kela maksaa edellisen vuoden kertymään perusteella äitiyspäivärahan, siihen ei merkitse vakituinen työ mitenkään. Takaisin kun tulet kolmen vuoden päästä niin et kuitenkaan pääsisi siihen samaan työhön josta olet lähtenyt koska maailma ja työt muuttuvat kokoajan. Joten toi ratsastaminen työsuhteen laadulla on puulshittiä. Jos et uskalla lapsia tehdä niin älä tee. Ei lapset susta parempaa ihmistä tee ja joillekin on TOSI hyvä jättää tekemättä.

T. Viikon kesälomalla ollut jonka työnantaja vaihtanut loman aikana mutta sama duuni jatkui

Näin ja jos mies iskee tuollaisia "ehtoja" lapsenteolle, niin miettisin haluaako oikeasti kanssani lasta.

Vierailija
385/452 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan kuolema

Vierailija
386/452 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tämä kuitenkin on virallinen ulinapalsta niin kootaan tähän ne syyt miksi sinun joulusi 2016 on pilalla. Tämä vaan siksi, koska mielensäpahoittajia on yllättävän paljon. Palaneet piparit? Raaka torttu? Naapurin Pena? Anoppi? J. Sipilä?

Flagyl-kuuri tulehtuneen hampaan takia. Väsyttää aivan sairaasti ja hereillä ollessa kuvottaa koko ajan. Ruokahalua ei ollenkaan, suklaa oksettaa. Vain jotain raikasta; viinirypäleitä tai omenalohkoja voi syödä tuntematta pahaa oloa. 

Vierailija
387/452 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkoni.

388/452 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliannostus sukulaisia. Ensi jouluks vois lähtee johonki hevonkuuseen viettämään joulua omassa rauhassa.

Vierailija
389/452 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kypsä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain vain yhden paketin.

Ostin lapsille kolmattakymmentä lahjaa ja miehellekin liki 10, vaivalla mietittyjä kivoja yllätyksiä, joista mies ihmetteli, että edes muistan hänen joskus puhuneen, että hän haluaisi saada.

Puin kodin jouluun, siivosin, kokkasin, koristelin kuusen lasten kanssa... Oli oikein viihtyisää ja mukavaa ja hyvä tunnelma. Silti täytyy kyllä myöntää, että hiukan kouristaa sydäntä, että minä sain mieheltä yhden ainoan lahjan. Hän ei siis muuten osallistunut joulun laittamiseen muutoin kuin kuusen kävi hakemassa. Tykkää kyllä kovasti joulusta muuten.

Mies itsekin totesi, että harmi kun sain vain yhden lahjan, mutta hän ei oikein keksinyt, mitä voisi antaa. Miten vitussa ei keksinyt? Minä näytin hänelle kirjakaupan lehdestä, miten olin taittanut sivunkorvat ja paksulla tussilla merkinnyt pari kirjaa, joita toivoin. Olin samalla tavalla merkinnyt koruliikkeen esitteestä yhden kaulakorun. Olin näyttänyt miehelle rikki kuluneet aamutossuni ja sanonut, että tarvitsen uudet (kyseinen kauppa on ihan miehen työpaikan vieressä). Ja sanonut ihan suoraan, että toivon näitä joululahjaksi.

En tiedä, miten voi enemmän rautalangasta vääntää. Helpommalla vaivalla pääsen, kun käyn itse kirjakaupassa ja tohvelikaupassa joulun jälkeen. Taas. Mutta en viitsi sanoa mitään ääneen. Miksi minä pahoittaisin toisten joulumielen tai aloittaisin katkeran kiukuttelun, aikuinen ihminen. Nielen tämän, kuten joka joulu. Luulen, että äitienpäivän aikaan asia nousee pintaan, kun mies ihmettelee ennen h-hetkeä, mitä kummaa keksisi minulle antaa lasten kanssa.

Saamani lahja muuten oli kaulakoru. Eri koru kuin se, jonka olin merkinnyt lehteen.

Tosta sepustuksesta pukkaa pintaan marttyyrius, minä olen tehnyt sitä ja tätä, minä,olen huomioinut muita, minä olen jopa seinään vetänyt rastit asioista mitä minä olen tehnyt ja muut ei osaa eikä tee mitään. Hei, ota matalampi profiili tekemisillesi, niin ei harmita niin paljon se, että muut ei ole yhtä täydellisiä kuin sinä.

Et viitsisi ihan oikeasti. Kerronpa miten matalalla meillä mennään: Koska ihan kaikki muukin itselleni tärkeä on lytätty kuluneen vuoden aikana välillä varsin voimallisestikin, en ajatellut jaksaa laittaa jouluakaan vaikka olen melkoinen joulufani ollutkin. Jotenkin kuitenkin innostuin vähän kynttelikköjä virittelemään ja siivota piti muutenkin. Ihan rennosti siis ainoastaan omaksi ilokseni, ja tosi kivalta vaikuttikin pienen hetken. Vaan kun puoliso pääsi aattonakin vauhtiin oman perinteensä kanssa eli yleensä sen pari-kolme viikkoa tauotonta valittamista kuinka inhoaa joulua ja onneksi se on just ohi niin kyllä se sadatta kertaa kuultuna tappaa omankin ilon ja joulurauhan. Mitään ei ole tarvinnut ikinä tehdä, ainoastaan olisi voinut olla hiljaa tästä asiasta. Sen sijaan MINUN käskettiin olla hiljaa kun selvisi ettei ainoa jouluvieraskaan isännän ohella diggaa laatikoista ja olin pääsemässä siihen että pitäisiköhän heittää ranskalaisia uuniin, yleensä kun raavaat miehet syö määrällisesti vähän enemmän kuin mitä tarjottavat siinä kohtaa olivat. Sen sijaan ilmeisesti oletettiin täysin perusteettomasti että tungen väkisin lanttulaatikkoa kurkusta alas koska onhan puoliso kehittänyt tyhjästä jonkun joulustressin. Tai ehkä minulla ei ole vaan oikeutta enää edes puhua kodissani ylipäätään, ehkä olen vaan ärsyttävä ylimääräinen haitta. Joka tosin teki senkin vähän mitä "rennossa" joulussa oli tekemistä. Sitähän ei tosin tarvitsisi mainita eikä luetella ellei aina olisi joku epäilemässä että kuitenkin syy on allekirjoittaneessa jollain tavalla, ja siltä minusta tuntui ap:n kirjoitustakin lukiessa. Suoraan sanottuna, jos hänellä olisi jotain merkitystä niin ne tohvelit olisivat olleet paketissa käskemättäkin koska lähipiiri olisi huomioinut risaiset tossut samoin kun hän huomioi muut. Huuto tosin alkaa siinä vaiheessa todennäköisesti jos palvelu ei enää pelaa, mainittiinhan myös että hänen mies tykkää joulusta? Meidän tyyppiset ihmiset kuvittelevat jotain armoa ansaitsevansa jos tarpeeksi tekee mutta se päivähän ei koita koskaan. Kun moititaan niin yrittää olla sitten ensi kerralla vielä vähän parempi mutta missään vaiheessa ei kerrota että ehkä vastassa onkin oikeasti kusipää jonka olisi syytä tarkistaa omia tapojaan. Lista tehdyistä asioista on kyllä vaikuttava mutta madaltamalla saadaan aikaiseksi tämä: Allekirjoittanut pakkasi joulupäivänä koristeet pois ja laittaa ne kierrätykseen. Minulla ei ole toistakaan osoitetta mihin joulua laittaa ja tässä osoitteessa joulua on turha toivoa, vaikka todennäköisesti joudun jatkossakin joitain asioita hoitamaan jouluressaajapuolison puolesta. Ennenkuin haukut marttyyriksi niin tämä ei ole lähimainkaan mikään juttu siihen verrattuna mistä muusta joudun luopumaan eli suurinpiirtein kaikki mikä on ollut minulle tärkeää vaan ei muille. Kuinka matalaksi sitä voi mennä jos oikein yrittää? Jos haluat ap:n tälle tielle käskeä niin siitä sitten vaan, mutta hänellä olisi kyllä vielä toivoa jos kerran jaksaa ituttaa. Itse en enää jaksa taistella oman tilani puolesta, menköön kun on alamäki.

Minkä ihmeen takia pysytte tuollaisissa suhteissa ? En ymmärrä. 

Vierailija
390/452 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin väsynyt kirjoitti:

Anoppi kumosi kaikki lapselleni asettamat kiellot, kuten astioita ei saa ottaa, laseihin ei saa koskea, pöydältä ei viedä tavaraa eikä toisten käsistä. Meillä kotona päteviä sääntöjä, perus käytöstapoja. Kyseessä siis 2 vuotias poika. Sain kuulla arvosteluja kasvatukstavoistani. Joululahjaksi en saanut mieheltä mitään, itse muistin miestä kyllä suht arvokkaalla toivomallaan lahjalla. Mies veti koomat ja ollut nyt jouluaatosta ällökännissä minun sietäessä sitä haisevaa känniääliö paskaa lapsen kanssa. Kaiken kruunasi se, että kutsui kännikaverinsa meille uudeksivuodeksi, eli ryyppäämistä tiedossa ensiviikonloppukin ja kaksi haisevaa ääliöpaskaa kotona yhden sijaan, onneksi lääniä sen verran, ettei lapsen tarvitse katsoa vierestä. Saanko jo pakata itseni ja lapsen ja lähteä helvattiin täältä?

Saat luvan lähteä. Etkö lupaa hakenut? Luulen ettet mihinkään oikeasti lähde vaan tykkäät vaan valittaa. Sille känniääliölle voi sanoa EI! Sille anopille voi sanoa EI! Ja lapselle voi sanoa EI!

Vierailija
391/452 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviomiehen mököttäminen kun ei oltu joulua kotona vaan vanhimman tyttären perheen luona. Mökötti koko aaton , ei avannut edes lahjojaan.

Aikuinen mies, ei uskois. Käyttätyy kuin mikäkin pahainen kakara. Vois erota.

Vierailija
392/452 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vettä sataa kaatamalla. Jumaliste että ottaa päähän tuollanen koiranilma. Tuuleekin niin lujaa, että hyvä jos puut pysyy pystyssä.

Ilma tosiaan pilasi joulun. Myös se ettei lahjoja osteltu. Ja se että pyhät osui viikonlopulle:/

Vierailija
393/452 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen joulu ilman rakasta miestäni 😭

Vierailija
394/452 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä että moni viettää sitä samaa PASKAA joulua vuodesta toiseen!

Jos ei itse muuta elämäänsä niin ei sitä kukaan muu tule ja pelasta ja auta.

Jos joulusi oli taas syystä tai toisesta paska niin pidä ITSE huoli että ensi joulu, ensi vuosi ja koko elämä ei ole paska.

Vierailija
395/452 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira kuoli :(

Vierailija
396/452 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsakivut. Polttelee, kivistää, pistää kaksinkerroin. Koko ajan yököttää, olen oksennellut. Meinasin oksentaa aattona hautuumaalle, pakko oli lähteä pois :( Huomenna aika vatsaultraan. 

Vierailija
397/452 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaan kissan kuolema aatonaattona, ihan yllättäen, teki meidän joulusta surullisen 😢

Surullista :( Otan osaa! 

Vierailija
398/452 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Mulla oli kerrassaan hieno joulu.

Vierailija
399/452 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet lahjahousuni ratkesivat joulupäivänä persuuksista. Olisin tilannut samanlaiset uudet, mutta kokoja ei ole enää. Kyllä harmittaa.

Vierailija
400/452 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä "se juo kirkkaita se on juoppo" valittaja ämmiä, kun äijä juo illassa korin kaljaa niin se on ok ja harmiton tissuttelija mutta auta armias jos se tissuttelee pullon kirkasta illassa niin sehän on sikalallijuoppo. Koriin kaljaa kestää juoda kaksi 0,5l pulloa kirkasta ja nautittu alkoholi määrä on sama..