Mikä pilasi sinun joulusi 2016?
Kun tämä kuitenkin on virallinen ulinapalsta niin kootaan tähän ne syyt miksi sinun joulusi 2016 on pilalla. Tämä vaan siksi, koska mielensäpahoittajia on yllättävän paljon. Palaneet piparit? Raaka torttu? Naapurin Pena? Anoppi? J. Sipilä?
Kommentit (452)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täydellinen ulkopuolisuuden tuntu, jälleen kerran. Olen perheen iltatähti ja jo päälle parikymppinen, mutta "näyttämön" varastavat perheelliset, reilusti vanhemmat sisarukseni. Olen aina ainoana auttanut äitiäni joulunlaitossa, sisarukseni saapuvat valmiiseen pöytään. Silti minua ei koskaan oteta keskusteluihin mukaan, piilovittuillaan, nalkutetaan ja arvostellaan. Hermot menee ja ryhdyn lopulta itsekin haastamaan riitaa ja vetäydyn omiin oloihini rauhoittumaan.
Haluaisin viettää joulun yksin tai ystävieni kanssa ilman stressaavia perinteitä ja syödä kinkun sijasta kunnon pihvin, mutta vanhempani loukkaantuisivat.
Tämä oli melkein kuin minun kirjoittamani. Olen myös iltatähti, nyt ikää 26 v. ja olen sinkku. Sisarukseni ovat nelikymppisiä ja perheellisiä. Minä autan ruokien laittamisessa ja joulusiivouksessa vanhempien luona, sisarukset saapuvat perheineen suoraan ruokapöytään. Välillä joku vaatii minua hakemaan lisää jotain ja kaitsemaan siskon lapsia.
Sillä aikaa, kun vahdin siskon 2-v. tyttöä, muut joivat viiniä pöydässä, eikä minun lasiini ollut kaadettu mitään. Sanoin että minäkin juon kyllä viiniä... Isäni totesi siihen, että voidaan minulle ehkä puoli lasia kaataa. Kaadoin sitten itse lasini täyteen.
Äitimme yrittää välillä pitää puoliani, mutta isä ja sisarukset pitävät minua piikana ja lapsenlikkana. Jos laitan hanttiin, menee riitelyksi. Niin meni loppujen lopuksi nytkin, kun halusin syödä rauhassa edes jälkiruuan ajan ja sanoin siskolle, että en nyt ehdi vahtimaan hänen muksun tekemisiä.
Onneksi joulu on vain kerran vuodessa.[/
Jättäisin kaikessa hiljaisuudessa ensi vuonna menemättä..
Tää on kyl silleen opettavainen palsts et voi lukee sillä ajatuksella ettei ite toivottavasti oo samanlaane kuspää...
Teen paljon töitä. Aatonaattona töiden jälkeen siivosin jotta saan olla jouluaaton vapaalla lapsen kanssa. Joulupäivänä mies pääsi mainitsemaan että minä vain istun. Siis vain istun... jouluaaton istuin ja tänäänkin. Ehkä minullakin on oikeus joskus olla eikä siivota koko ajan. Jouluaattona mies nukkui monta tuntia mutta sitä ei muistettu. Minä kun olen kaksi päivää ollut jouten.
Aikataulut, ja ettei niistä voi joustaa (äiti kyllä muisti vaatia että minun pitää joustaa). Kun on pieniä lapsia niin eikö jumalauta niitä lahjoja voi jakaa järkevään aikaan? Lapset hysteerisiä koko päivän, kaikki nälkäisiä kun ruokailu venyy, ja 2-vuotias ainakin jo niin väsynyt kun lahjat oli nenän edessä että hyvä kun jaksoi avata. Sitten tavarat säkkiin ja kotiin.
Varmaan olen kauhea valittaja, mutta ensi kerralla luovun aikatauluista, avaan lahjat lapsen kanssa päivällä niin, että niillä ehditään leikkiäkin ja viettää aikaa yhdessä silloin jouluaattona.
Selkä pamahti 23.12 ja menee vaan huonommaksi. Nyt särkee jo makaaminenkin paikallaan kun lihakset kramppaa. No huomenna kiropraktikolle.
Ei mikään. :)
Vähän harmitti Tarja Halosen naama telkkarissa, mutta senkin sai mute-näppäimellä hiljaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kihlattuni on vankilassa, ikävä on hirveä ja korostuu näin jouluna.
Nyt herää kysymys, miksi ylipäätään olet rikollisen tyttöystävä? Jätä se heti. Tai sitten voit tilata niitä ongelmia omaan elämääsi jatkossakin.
Se että yli viiskymppiselle lapsettomalle sukulaispariskunnalle näytti olevan valtavan kova paikka kohdata raskautemme. Luulin, että ovat oman lapsettomuutensa kanssa sinut. Onnitteluja oli turha odottaa.
Tarja Halosesta kirjoittanut:
Kiitos nauruista, ihana viesti :-)
Näitä joulukeskusteluja kun lukee, niin voi vaan olla supertyytyväinen, miten ihanaa porukkaa oma perhe ja suku on. Ei koskaan mitään ongelmia joulun kanssa. Jos haluaa laskea harmitukseksi, niin ei jaksettu syödä jälkiruokaa. Tuolla tasolla liikutaan näissä.
E
Vierailija kirjoitti:
Pyysin anopin meille joulupäivänä. Toi kasan pyykkiä mukanaan, nää varmaan voi pestä täällä ettei tarvi pesutupa käyttää kotona. Juuh.......
Ja tämä pilasi sinun joulusi?
En taidakaan olla ihan joustamaton prinsessa kun tuo ei olisi hetkauttanut minun jouluani . Olisin tietenkin sanonut anopille että tuolla on pesukone ja kuivausrumpu ja pyykkinarut, ole hyvä.
En olisi niitä itse alkanut hoitaa pesuun.
Meillä on ehkä rennon joulun perusta se, että mistään ei stressata, eikä mennä tiukan aikataulun mukaan, vaan ihan fiilispohjalta. Syödään kun on nälkä ja lahjat avataan, kun huvittaa yhdessä. Nukkua saa niin paljon kuin jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Näitä joulukeskusteluja kun lukee, niin voi vaan olla supertyytyväinen, miten ihanaa porukkaa oma perhe ja suku on. Ei koskaan mitään ongelmia joulun kanssa. Jos haluaa laskea harmitukseksi, niin ei jaksettu syödä jälkiruokaa. Tuolla tasolla liikutaan näissä.
Kyllä näin varmasti monilla, kuten meilläkin kymmeniä vuosia. Mutta kun riittävästi perustavanlaatuiset elämäntilanteet muuttuvat ja sitä myötä painopisteet, jotka voivat vaikuttaa henkilökemioihin jne, niin vaikutukset näkyvät jopa joulussakin.
Kateelliset lapset. Meillä on useampi paikka, joissa käydään joulun aikaan ja tulee lahjoja, niin kummeilta tulee lapsille eri määriä ja erilaisia lahjoja. Ensimmäisessä paikassa toinen itki, kun sai vain kaksi pakettia ja toinen enemmän, ja nyt sitten tämä joka sai useamman paketin, valittaa, että toinen sai enemmän rahaa. Myös manteleista puurossa piti pahoittaa taas jälleen kerran mielensä, vaikka järjestin niin, että molemmat saa.
Vierailija kirjoitti:
Kateelliset lapset. Meillä on useampi paikka, joissa käydään joulun aikaan ja tulee lahjoja, niin kummeilta tulee lapsille eri määriä ja erilaisia lahjoja. Ensimmäisessä paikassa toinen itki, kun sai vain kaksi pakettia ja toinen enemmän, ja nyt sitten tämä joka sai useamman paketin, valittaa, että toinen sai enemmän rahaa. Myös manteleista puurossa piti pahoittaa taas jälleen kerran mielensä, vaikka järjestin niin, että molemmat saa.
Ei ole todellista? :D Kyllä on elämässä asiat joillakin liian hyvin. Manteleita on vain yksi ja sekin on vain hauska perinne. Tulee kylmää kyytiä elämässä myöhemmin tuollaisille hemmoperseille.
Vierailija kirjoitti:
Oman fiilikseni pilasi VESIsade. *ttu mitä paskaa nämä joulut etelässä nykyään! Ei tule joulufiilistä kun ei ole edes lunta *tana!
Minä taas VIHAAN lunta, paitsi sitä lumisadetta joka näkyy telkkarissa. Marraskuun lumisateen takia kompastuin ja nyt on polvi rikki ja kuljen kainalokeppien varassa. Onneksi sain viettää joulua pojan luona, kun en pystynyt valmistamaan mitään täällä kotona.
Piparista tuli karvoja suuhun.
Vaimon koristeltu joulutorttu maistui samalta kuivakkaalta kuin aina joulukiireiden aikaan.
Vaimon sisko nyrpisteli joulunakille.
Anoppi jäi miehelleen kiinni kun oli majoneesia rinnuksilla kellarista tullessa.
Toista päivää oottelen, josko saisin munakoison anuksestani joka sinne humalassa luiskahti.
Toisaalta aika harmittomia murheitahan nämä. Siellä etelässän ei kuulemma ole edes lunta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ehkä rennon joulun perusta se, että mistään ei stressata, eikä mennä tiukan aikataulun mukaan, vaan ihan fiilispohjalta. Syödään kun on nälkä ja lahjat avataan, kun huvittaa yhdessä. Nukkua saa niin paljon kuin jaksaa.
Kuinka monta joulunviettäjää teillä on ? Lämmittääkö jokainen jouluruokansa erikseen mikrossa silloin kun nälkä sattuu olemaan muiden nukkuessa ja kenen toiveen mukaan lahjat avataan yhdessä jos yksi nukkuu ja toinen syö mikroateriaansa ? t. perheenäiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole todellista? :D Kyllä on elämässä asiat joillakin liian hyvin. Manteleita on vain yksi ja sekin on vain hauska perinne. Tulee kylmää kyytiä elämässä myöhemmin tuollaisille hemmoperseille.
Valitettavasti on totta. En tiedä mikä on mennyt pieleen. Eivät todellakaan saa kaikkea haluamaansa, kun ei minulla ole varaa ostaa, vaan mietin tarkkaan ja ostan mitä oikeasti tarvitsevat. Isompi saa tarvitsemiansa isompien lasten tavaroita ja pienempi on kateellinen ihan kaikesta, vaikka hänelläkin on omat juttunsa ja usein perii vielä isomman vaatteet ym.
Jouluna tulee kuitenkin tavaraa joka puolelta sukulaisilta. Olen ajatellut, että edes jouluna oltais iloisia niinkin pienestä asiasta kuin mantelista ja ei tarvitsisi kadehtia kun kumpikin saa, mutta itku tulee, kun toinen saa mantelin, eikä omaa puuroa ole vielä maistanutkaan.
Jatkan tuohon vankila juttuun vielä sen verran että virheet eivät olleet isoja ja ne on tehty kun hän oli 18-vuotta. Niistä on nyt viisi vuotta kulunut ja elämä täysin eri pisteessä.