Mikä pilasi sinun joulusi 2016?
Kun tämä kuitenkin on virallinen ulinapalsta niin kootaan tähän ne syyt miksi sinun joulusi 2016 on pilalla. Tämä vaan siksi, koska mielensäpahoittajia on yllättävän paljon. Palaneet piparit? Raaka torttu? Naapurin Pena? Anoppi? J. Sipilä?
Kommentit (452)
Vierailija kirjoitti:
No ei pilannut mutta ylensyönti joka alkoi jo pari viikkoa sitten... alkkaritkin kiristää :O aika hirveä olo...
Huomenna vissiin salaattopäivä.
Mä oon ylensyöny kesästä asti, jooh. Kiristäiskin vaan alkkarit mutta kun kuminauha menee rullalle tuonne maha alle. Ärsyttää.
Tehdäänkö molemmat elämäntapamuutos? Alotetaan vaikka välipäivinä, joulusapuskaa ja herkkuja on senverran jotta ne pitää ensin syödä pois.
Pyysin myös usein hieromaan kipeitä pohkeitani. Ei tehnyt elettäkään helpottaakseen kipuani, vaan koitti alkaa sekstailla äitini sohvalla.
/247
En tiedä mistä edes aloittaisin..
Oltiin sovittu että aattona siskoni perhe tulee koko illaksi meille ja ovat yöhön saakka, siinä oltaisiin pelattu lautapelejä ja syöty, hirveät määrät ostin kaikkea hyvää kuten juustoja, kaloja hedelmiä, konvehteja jne. No, vieraat tulivat illlala ja lahjojen jaosta oli mennyt ehkä n. tunti kun ilmoittivat että pitää mennä kotiin kun koiran pitää päästä lenkille. No just, äkkiä sitte syötiin siinä vähän iltapalaa, mutta klo 20 olin jo yksin.. Harmitti ihan tosissaan kun oli oikeasti sovittu ihan muuta.
Joulupäivänä mentiin sitten viettämään sukulaisjoulua. Mulla on joka vuosi jotenkin ihan eri odotukset kuin mitä todellisuus on, en koe kuuluvani joukkoon ja veljen lapsen käyttäytyy kuin pienet monsterit eikä heitä vahdi/komenna kukaan muu kuin minä. Mun sisarukset on kaikki jotenkin henkisesti epätasapainosia ja riidellään tosi helposti..
Kaiken lisäksi olen itse kipeänä, kolmen lapsen yksinhuoltaja (mieheni kuollut, ennen kuin kukaan rupeaa nälvimään omista valinnoista....) ja tosi uupunut ja väsynyt. Kotiin kun päästiin tänään niin lapset ihan helkkarin väsyneitä ja kiukkusia.. Itse ehdotin että oltaisiin voitu jäädä mummolaan yöksi kun ajomatkaakin on se 100km mutta ei onnistunut. On tosi kurja olo. Mä vihaan joulua.
Eräs loputtoman kiittämätön sukulaisperhe. Toivoivat törkeän kalliita lahjoja ja suuttuivat jo ennen joulua, kun tajusivat, että kaikkia niitä toiveita ei tulla toteuttamaan. Kyseisessä perheessä on siis äiti, isä, yksi teini ja yksi alakouluikäinen. Jokaiselle olisi pitänyt olla satojen eurojen arvoisia lahjoja... Eipä ole meidän suvulla varaa sellaisiin, ja meidän muiden toiveet ovat perinteisesti olleet pienehköjä ja kohtuullisia. Mutta näille eräille ei tunnu mikään riittävän ja lahjatoiveet ovat tulleet vuosi vuodelta kalliimmiksi.
se kun puoliso ei tullu minun kanssani mun vanhempien luo joulupäivä kahville, oli unohtanut...., oli sitten kivaa kun sai tietää että se kävi exänsä luo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei pilannut mutta ylensyönti joka alkoi jo pari viikkoa sitten... alkkaritkin kiristää :O aika hirveä olo...
Huomenna vissiin salaattopäivä.
Mä oon ylensyöny kesästä asti, jooh. Kiristäiskin vaan alkkarit mutta kun kuminauha menee rullalle tuonne maha alle. Ärsyttää.
Tehdäänkö molemmat elämäntapamuutos? Alotetaan vaikka välipäivinä, joulusapuskaa ja herkkuja on senverran jotta ne pitää ensin syödä pois.
Tehdään! Minäkin olen ollut lihomaan päin jo syksystä ja nyt joulukuu on mennyt ihan mässäillessä. Ne isoimmatkaan vaatteet ei enää mahdu :(
En tiedä mikä minuun on mennyt. Olen ollut normaalipainoinen jo 10 vuotta, silloin laihdutin 45 kiloa. Mulle on nykyään ihan tyypillistä syödä terveellisesti ja ilman herkkuja osaan olla.
On tämä niin hirveä olo että muu ei tule kyseeseen kuin olon vajuttelu ja sitten maltillinen painonpudotus. Dietille en ala sen ihmeemmin niin tuloksetkin on pysyvämpiä. Liikkuminen ja hyvä ruoka, niillä tulee hyvä olo ja normaali vartalo :)
Stemppiä kohtalotoverille, kyllä me tästä vielä selvitään. Keveämpää kevättä kohti :)
9v:n minäminä-asenne, märinä kun pyytää auttamaan ja tahallinen ärsyttäminen.
Illalla poltettiin jätkänkynttilää ja juotiin glögiä... 3 kertaa sanoin nätisti ettei mene mun eteen seisomaan ja tukkimaan maisemaa tai ettei koko ajan töki mua jollain kepillä.... Sain hillittyä, en ärähtänyt, mutta siirryin yksinäni sisälle, ei jaksa enää.
Kuolinuutinen. Ystäväni menehtyi jouluaattona. :(
Äitini jatkuva raivoaminen (asun vielä kotona) ja se, että yskin jatkuvasta naama punasena
Vierailija kirjoitti:
Täydellinen ulkopuolisuuden tuntu, jälleen kerran. Olen perheen iltatähti ja jo päälle parikymppinen, mutta "näyttämön" varastavat perheelliset, reilusti vanhemmat sisarukseni. Olen aina ainoana auttanut äitiäni joulunlaitossa, sisarukseni saapuvat valmiiseen pöytään. Silti minua ei koskaan oteta keskusteluihin mukaan, piilovittuillaan, nalkutetaan ja arvostellaan. Hermot menee ja ryhdyn lopulta itsekin haastamaan riitaa ja vetäydyn omiin oloihini rauhoittumaan.
Haluaisin viettää joulun yksin tai ystävieni kanssa ilman stressaavia perinteitä ja syödä kinkun sijasta kunnon pihvin, mutta vanhempani loukkaantuisivat.
Tämä oli melkein kuin minun kirjoittamani. Olen myös iltatähti, nyt ikää 26 v. ja olen sinkku. Sisarukseni ovat nelikymppisiä ja perheellisiä. Minä autan ruokien laittamisessa ja joulusiivouksessa vanhempien luona, sisarukset saapuvat perheineen suoraan ruokapöytään. Välillä joku vaatii minua hakemaan lisää jotain ja kaitsemaan siskon lapsia.
Sillä aikaa, kun vahdin siskon 2-v. tyttöä, muut joivat viiniä pöydässä, eikä minun lasiini ollut kaadettu mitään. Sanoin että minäkin juon kyllä viiniä... Isäni totesi siihen, että voidaan minulle ehkä puoli lasia kaataa. Kaadoin sitten itse lasini täyteen.
Äitimme yrittää välillä pitää puoliani, mutta isä ja sisarukset pitävät minua piikana ja lapsenlikkana. Jos laitan hanttiin, menee riitelyksi. Niin meni loppujen lopuksi nytkin, kun halusin syödä rauhassa edes jälkiruuan ajan ja sanoin siskolle, että en nyt ehdi vahtimaan hänen muksun tekemisiä.
Onneksi joulu on vain kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Eräs loputtoman kiittämätön sukulaisperhe. Toivoivat törkeän kalliita lahjoja ja suuttuivat jo ennen joulua, kun tajusivat, että kaikkia niitä toiveita ei tulla toteuttamaan. Kyseisessä perheessä on siis äiti, isä, yksi teini ja yksi alakouluikäinen. Jokaiselle olisi pitänyt olla satojen eurojen arvoisia lahjoja... Eipä ole meidän suvulla varaa sellaisiin, ja meidän muiden toiveet ovat perinteisesti olleet pienehköjä ja kohtuullisia. Mutta näille eräille ei tunnu mikään riittävän ja lahjatoiveet ovat tulleet vuosi vuodelta kalliimmiksi.
Toiveet on toiveita, ei pakko. Hankit ja ostat mitä haluat toiveesta huolimatta. Tai teet fiksusti ja sanot että tänä vuonna ei lahjoja, piste.
Asperger - sukulaisen vaikutus muiden elämään joulunakin.
Mies sammuneena sohvalla ja lapset nukkumassa. Yksin ihmettelen että tälläisiäkö joulujen kuuluu olla. Onneksi pian arki jatkuu. Onko kohtalotovereita?
Alkon paha jouluglögi 😷 Mikä häpeä, kun jaoin samaa kuraa myös lahjaksi.
Kihlattuni on vankilassa, ikävä on hirveä ja korostuu näin jouluna.
Siskot ja teennäinen lämmin yhdessäolo. Ympärillä luotu hälinä ja stressi jouluvalmisteluista. Oisin mieluiten joulun ulkomailla.
Mekastavat naapurit. Musiikki raikaa joka paikkaan keskellä yötä...
Miehen juominen. Juohan se joka päivä muutenkin, mutta nyt kun itse vapailla, niin sen näkee selkeästi miten paljon sitä juomaa todellisuudessa menee. Arkisin kun aikanaan riideltiin aiheesta, niin eihän hänen mielestään jokunen olut maata kaada ja että juonhan itsekin välillä.
Mies jotenkin tyytyväinen ja kehui kaverilleen, miten nyt vaimokin osaa olla nalkuttamatta. Paskaako sanomaan samasta asiasta taas ja taas ja taas. Eropaperit printattu ja lähtee postiin, heti kun posti pyhien jälkeen taas kulkee!
:( Ensi jouluna en katso juovaa miestä.
Se, että vanhemmille sukulaisille meidän vauva on jonkinlainen sirkusapinan ja näyttelyesineen välimuoto, jonka tehtävä on viihdyttää heitä koko joulun ajan.
Poikaystävän kiukuttelu ja tiuskiminen aattona sekä jouluyönä ja -päivänä.
Oli myös hankkinut aivan eri asiat kuin toivoin, vaikka intoili joka päivä, että saan unelmieni lahjat. Otti videollekin, kun avasin pakettia. Oli jotenkin noloa.
Hän ei myöskään suostunut nukkumaan vanhemmillaan, vaan sanoi haluavansa olohuoneemme lattialle mieluummin. Kuitenkin tunki kanssani sohvalle, enkä saanut koko jouluyönä unta tilanpuutteen vuoksi.
Lisäksi jatkuva ajelu poikakaverin sukulaisilta toisille oli rasittavaa. Hän ei myöskään huomioinut minua lainkaan perheensä nähden, vaikka veljensä silitteli julkisesti tyttöystävänsä.
Jotenkin vain kurjaa.
Muutoin oli hyvä joulu.