Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset torjuvat törkeästi?

Vierailija
23.12.2016 |

Lukekaa otsikko. Tarkoituksenani ei siis ole kysyä, miksi naiset ylipäätään torjuvat. Lähestyvän ihmisen torjuminen on täysin normaalia. Itsekin olen näin miehenä joutunut torjumaan minua lähestyviä naisia.

Tarkoituksenani on kysyä, että miksi sen torjumisen täytyy olla töykeää? Tänään lähestyin yhtä naista ja sanottakoon, että tuntuu vielä näin tuntienkin päästä. Lähestymisyritykseni ovat aina niin tavallista kuin olla voi, en siis käy kenenkään iholle (en ollenkaan koskettele) yms.

Onko kyse vain siitä, että hyvännäköisiä naisia lähestytkään liikaa ja he ovat siitä vittuuntuneita? Ei voi olla, sillä olen ennenkin kauniita naisia lähestynyt ja heidän vastaanottonsa (oli sitten torjunta tai ei) on yleensä ollut ystävällistä - siis korostettakoon, että käytös on yleensä ollut ystävällistä myös torjunnoissa. Mutta sitten on ollut muutamia - vähäisiä mutta tuntuvia - erittäin töykeitä torjujia.

Jos olet itse joskus torjunut sinua lähestyvää miestä töykeällä tavalla, niin miksi olet näin tehnyt?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoja on useita. Joko jätät jotain kertomatta ja olet itse töykeä, liian päällekäyvä tai muuta vastaavaa.

Voi olla että toisella on huono päivä, jolloin ei pätkääkään kiinnosta kenenkään lähentelyt jolloin saattaa käyttäytyä liian töykeästi.

Jos toinen on liian humalassa, tämä saattaa olla normaalia töykeämpi.

Jos toinen on hemmoteltu ääliö ja kuvittelee olevansa muiden yläpuolella.

Jos toinen haluaa olla rauhassa, esim. viettää aikaa ystäviensä kanssa, ja joku yrittää lähestyä niin tällöin saattaa vastata aika töykeästikin koska kuten 7 sanoi, jotkut kuvittelevat että kun on kohtelias tai kiltti niin se tarkoittaa että heidät saisi jotenkin taivuteltua.

Siinä muutama ehdotus.

Vierailija
22/29 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi nainen torjui tänään töykeästi => miksi (kaikki) naiset torjuvat töykeästi.

Et tainnut lukea koko aloitusta. Ei ap todellakaan sanonut, etta kaikki torjuvat toykeasti.... 

Kiitos, että luit viestini. Jotkut tänne kirjoittaneet eivät niin tehneet (esim. se kirjoittaja, jonka viestiin sinä vastasit).

Tarkennettakoon vielä, jos ei ole jo selvää: en vihaa naisia enkä ole naisille katkeroitunut. En myöskään kiellä sitä, etteikö torjunnat ole täysin okei. Kysymykseni oli se, että miksi torjumisen täytyy olla joidenkin kohdalla törkeää.

Luetunymmärtäminen joillakin nyt on mitä on ja sille en voi mitään. Joku oli mm. haukkunut palstaluuseriksi, mutta haukkuminen sallittakoon, jos tämä on ainoa kanava purkaa omaa pahaa oloaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtoja on useita. Joko jätät jotain kertomatta ja olet itse töykeä, liian päällekäyvä tai muuta vastaavaa.

Voi olla että toisella on huono päivä, jolloin ei pätkääkään kiinnosta kenenkään lähentelyt jolloin saattaa käyttäytyä liian töykeästi.

Jos toinen on liian humalassa, tämä saattaa olla normaalia töykeämpi.

Jos toinen on hemmoteltu ääliö ja kuvittelee olevansa muiden yläpuolella.

Jos toinen haluaa olla rauhassa, esim. viettää aikaa ystäviensä kanssa, ja joku yrittää lähestyä niin tällöin saattaa vastata aika töykeästikin koska kuten 7 sanoi, jotkut kuvittelevat että kun on kohtelias tai kiltti niin se tarkoittaa että heidät saisi jotenkin taivuteltua.

Siinä muutama ehdotus.

Antamissasi vaihtoehdoissa vika on joka tapauksessa lähestyjässä. Onko näin?

Vierailija
24/29 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi johtua ihan siitäkin, että tämä nainen on tyypillinen suomalainen ujo eikä omaa sosiaalisia taitoja. Siis peitti hämmennyksensä - eivät miehet sevin päin niin usein lähesty - hyökkävään ja törkeään käytökseen. Ja sitten osa nuorista naisista nyt vaan on aika rude.... kaikenmaailman huutelu ja keskisormen näyttö on joillekin ihan tavallista.

Fiksu aikuinen osaisi torjua ystävällisesti ja toivottaa vielä vaikka hyvät joulut.

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Minulle ei sentään huudettu eikä näytetty keskisormea, joten taidan jopa olla onnekas. Tosiaan olettaisin, että fiksu ihminen osaa torjua ystävällisesti.

Vierailija
25/29 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon surkea tässä. Jos multa tullaan kysymään "mites ilta sujuu" niin yleensä vastaan kysymykseen kohteliaan pinnallisesti. Jos joku kysyy "onks tää tuoli varattu" niin vastaan että ei oo, istu vaan, jos ei se ole. Jos joku pyytää tanssimaan niin vastaan että ei tanssita, en tykkää tästä musiikista, tai ihan vaan ei kiitos enkä "no en sun kanssa!".

Ja hetken päästä kuuntelen huorittelua kun en olekaan kiinnostunut, no, jostain. Olen ollut ymmärtävinäni että useimmiten miehen keskustelunavaus tarkoittaa "saako sulta seksiä" ja kaikki muut vastaukset kuin jyrähtävä ei ja selän kääntäminen tarkoittaa "mikäpä jottei", ja kohta itketään petettyjä odotuksia. Eli en enää uskalla rupatella miesten kanssa, mikä on sääli, koska eipä ne naisetkaan juttelemaan tule ja minusta uusien ihmisten kanssa jutustelu voi olla ihan virkistävää.

Tiedän ettei "kaikki" ja "aina" mutta tää voi olla yksi töykeän käytöksen selitys. Joillekin kohtelias ei on ehkä sittenkin. Niin kuin yksi tyyppi joka jäi inttämään (kun vastasin että kiitos ei, olen onnellisesti naimisissa) että en voi olla naimisissa kun on vain yksi sormus ja että kun en ole naimisissa niin voin sekstata hänen kanssaan.

Vierailija
26/29 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen miettinyt samaa kuin ap. Olen nainen, enkä ymmärrä miksi kenenkään tarvitsee olla noissa tilanteissa töykeä. Minua lähestytään melko usein, mutta töykeä olen ollut ainoastaan örveltäjille, jotka tuppautuu seuraan kysymättä ja yrittää tunkea iholle. Muuten en näe pienintäkään syytä olla töykeä yhtään kenellekään. Viimeksi baarissa joku mies kysyi kaipaanko seuraa ja kohteliaasti sanoin, että kiitos mutta en (luin lehteä).

Vierailija
27/29 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aiemmat lähestyjät on olleet iilimatoja, joille nätisti sanominen ei ole toiminut, voi ehkä tuntua hyvältä strategialta olla hyvin selkeästi torjuva. Välillä on hyvin pelottavaa, jos torjuttu äijä jää aggressiivisena jankuttamaan. Sitä ei moni mies ymmärrä.

Kokeilkaa välillä miettiä tilannetta sen toisen osapuolen näkökulmasta, että mitä traumaa ja huonoa kokemusta siellä voi olla pinnan alla.

Samat sanat naisille. Funtsikaa miltä miehestä tuntuu, kun naiset jakavat kohteliaisiin lähestymisyrityksiinkin törkeitä pakkeja. Sitten ihmetellään, että mistäköhän naisviha juontaa juurensa.

Vierailija
28/29 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että turha ystävällisyys ja empatia on kai joskus aiheuttanut sen ettei sitä ei-sanaa olla uskottu vaan on jääty roikkumaan ja inttämään, eli joko jääty jankkaamaan asiasta heti tai myöhemmin palattu aiheeseen hyvinkin toivorikkaana. Joten paras olla tyly heti kätellessä.

Mullakin oli joskus tosi raivostuttava tapaus kintereillä kun yksi äijä ei millään uskonut eitä, olin kai liian ystävällinen. Nykyään en oikeastaan halua olla enää tekemisissä, moikkaan kohtelisisuussyistä etten herättäisi porukassa kauheasti ihmetystä, mutta se siitä (sama kaveripiiri). En jää juttelemaan ollenkaan. Välttelen.

Muuten se kääntyi sitten minun viaksi tottakai, kun tapaus vihdoin tajusi että eiperr, se muuten oikeasti tarkoittaa ei. Suuttui. Kun annoin kuulemma ymmärtää käytökselläni muuta, mitä helkkaria, olin nimittäin sanonut noin kymmenen kertaa jo ei. Todellakin olin *VAIN* peruskohtelias, ystävällinen. Vieläkin ärsyttää se tyyppi.

Olen muuten itsekin aika tyly ei-toivotuille kontakteille nykyään. En halua tuollaiseen rumbaan enää koskaan.

29/29 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse torjun törkeästi jos

-  kaverille ei mene jakeluun, että kiitos mutta ei kiitos (jatkaa kivitystä vaikka sanon, että juttelen nyt Minnan kanssa)

-  just heittänyt jonkun mukahauskan kommentin tyyliin tykkään pitkähiuksista huorista tai dissaa vammaisia (mulla on pitkät hiukset ja dysmelia)