Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viime joulu uusperheenä

Vierailija
23.12.2016 |

Viime joulu oli aivan hirveä. Olin henkisesti niin niin niin loppu kaikkeen. Itku kurkussa väänsin laatikoita ja koitin laittaa kotiin joulua, vaikka ei olisi yhtään jaksanut. Sairastan psykoosisairautta ja olen työkyvyttömyyseläkkeellä, työskentelen kuitenkin sen verran mitä saan. Työpäivät oli pitkiä ennen joulua.
Omat lapseni lähtivät isälleen sovitusti aatonaattona. Myös mieheni oli sopinut lapsensa äidin kanssa, että lapsi tulee meille Tapanina (kuten heidän (äidin vaatima) elatus/tapaamissopimus sanoo). Suunnitelma muuttui kuitenkin juuri kun olin saanut omat lapseni vietyä. Miehen lasta oli lähdettävä hakemaan 200km päästä meille, koska äiti näin päätti. Joulu oli kamala. Minä itkin, kun en olisi jaksanut. Lapsi itki, koska ei olisi halunnut muuttaa suunnitelmia ja ikävä minun lapsia kohtaan oli kova. Koko joulu yhtä parkua. Samassa paloi myös minun ja mieheni ainoat yhteiset vapaat, suunnitelmat menivät kokonaan uusiksi. Lapset eivät tavanneet toisiaan, koska lapsen äiti haki lapsensa kotiin Tapanina, eli juuri silloin kun omani tulivat kotiin.

Koko elämä yhtä suunnitelmien muuttumista ja tappelua. En enää jaksanut. Pakkasin kassit pääsiäisenä.

Tänä jouluna olen omien lapseni kanssa, omien voimavarojeni mukaan. Enää ei tule viime hetkien suunnitelmien muutoksia. Enää ei ovikello soi keskellä yötä, että "tässä tämä nyt on, syötä, jota, pese ja pue, hanki lahjat, leiki ja laula".

Ihanaa♡♡♡

Jokaisen joka arvostelee uusperheitä pitäisi elää muutama viikko sitä elämää. Sitä elämää kun et ole enää itse johdossa siinä, mitä elämässäsi tapahtuu. Kun uuden puolison entinen puoliso päättää mitä teidän perhe tekee.

Ei ollut yksi tai kaksi kertaa, kun vaikkapa ulkomaanmatka jouduttiin perumaan. Lapsen passi hävisi yllättäen juuri kun piti lähteä, tuli korvatulehdus, uhkailtiin poliisilla. Kymmenet kerrat heräsin siihen, että ovikello soi keskellä yötä. Rahaa, uusia vaatteita, uhkailua lastensuojeluilmoituksilla. Vaikka mitä. Onneksi se on takana nyt. On vaan omat lapset.

Hyvää joulua jokaiselle joka viettää sen uusperheessä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä exä sulla jos tanssi exänsä pillin mukaan. Kaikki ei onneksi nii tee.

Vierailija
2/9 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä exä sulla jos tanssi exänsä pillin mukaan. Kaikki ei onneksi nii tee.

Ai että miehen vika kun tanssii kesän pillin mukaan 😂😂😂 kai isällä on vastuu lapsesta jos äiti perseilee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi haitte lapsen vääränä päivänä? Olisitte vain sanoneet, että ei käy ja that's it. Tsemppiä sulle kuitenkin, varmasti elämä on helpompaa nyt kun ei tarvitse kestää kaikenmaailman exien oikkuiluja.

Vierailija
4/9 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua <3

Vierailija
5/9 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haettiin lapsi, koska äitinsä uhkasi jättää juna-asemalle jos ei haeta. Ja tämän on myös kerran tehnyt, joten ei jaksettu sen enempää vääntää aiheesta. ap

Vierailija
6/9 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala. Onneksi meillä ei ole tuollaisia murheita. Hyvää joulua sinulle!

Vierailija
7/9 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuset ), sivistyneet ja normaalit ihmiset eivät pelaa valtapelejä lapsilla. Teillä on aito wt-meininki.

Vierailija
8/9 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperhekuviot voivat olla todella vaikeita, tiedän sen kokemuksesta.

Vierailija
9/9 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haettiin lapsi, koska äitinsä uhkasi jättää juna-asemalle jos ei haeta. Ja tämän on myös kerran tehnyt, joten ei jaksettu sen enempää vääntää aiheesta. ap

Miksi ette tehneet sellaisesta kahelista lastensuojeluilmoitusta?