Mirtazapin- olen muuttunut innottomaksi ja mikään ei tunnu miltään, koettelee parisuhdetta
Elokuun lopusta asti syönyt. Eilen oli iso parisuhderiita. Mies sanoi että olen muuttunut innottomaksi, välinpitämättömäksi, syyllistäväksi jne. En ole nauranut tai iloinnut kuten ennen, enkä ole jaksanut tehdä mitään. Se avasi silmäni. Niinhän tässä on käynyt. On väsyttänyt 24/7, en ole pystynyt keskittymään kunnolla mihinkään, ja ei ole ollut energiaa. Masentavat ajatuksetki vallanneet mielen.
En halua menettää parisuhdettani. Lopetan lääkkeen käytön. Ei mulle kerrottu tällasista vaikutuksista, sanottiin että auttaa nukkumaan.
Yritän nukkua melatoniinilla ja magnesiumilla.
Muilla vastaavaa kokemusta mielialalääkkeistä?
Kommentit (51)
No kannattaako noita oikeasti syödä. Huijausta ovat kaikkinensa. Keksitään koko ajan uutta troppia ja lääkäri yrittää sulle vakuutella, että nyt on pakko syödä loppuelämän näitä.
Kaikenlaista kusetusta ja ihmiset vielä uskoo tällasta.
Juttele asiasta lääkärin kanssa. Voit saada jotain muuta tilalle. Mun kokemus tuosta lääkkeestä jäi lyhyeen kun sain sitä unettomuuteen. Yöt meni puolihorteessa ja kummallisia unia vilisi mennen tullen ja aamulla sitä oli ku zombi. Kaikkein epämiellyttävintä oli ettei oikein tiennyt onko nähnyt unta vai onko oikeasti tapahtunut jotain.
Mihin vaivaan niitä syöt? Et ilmeisesti ainakaan masennukseen jos ennen lääkitystä kuitenkin nauroit ja iloitsit ja vasta lääkityksen myötä olet saanut masennusoireita.
Monet mielialalääkkeet vaikuttavat noin, Mitrazapin taitaa olla yksi pahimmista. Ne tekevät elämän kokemisesta tasapaksua innottomuutta. Jos pärjäät ilman, älä aloita uuttakaan lääkettä.
Miksi ihmeessä joku aloittaa masennuslääkityksen jos ei ole masentunut?
En suosittele lääkärin kanssa keskustelemista kannattaako syödä tuota vai ei. Voin sulle jo kertoa ihan ilmaiseksi mitä se lääkäri vastaa. Totta hitossa syöt tätä, vähän isommalla, pienemmällä tai samalla annoksella. Annat vaan lääkkeelle aikaa. Ja jos ei tää sovi niin kato näitä erilaisia on satoja. Kyllä näistä joku natsaa sullekin. Toi on oikeasti niin suurta kusetusta, että oksat pois.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä joku aloittaa masennuslääkityksen jos ei ole masentunut?
Koska usein lääkeaineilla on monenlaisia vaikutuksia ihmiskehossa, tällaisia ovat mm. kaikki sivuvaikutukset. Annostuksesta riippuen voidaan hoitaa samalla lääkkeellä erilaisia oireita.
Pieninä annoksina on unettava, syöt varmaan 7.5 mg illalla. Suuremmilla annoksilla 15 tai enemmän ei väsytä niin paljoa. Jos kuitenkin syöt lääkettä vain nukkuaksesi, etkä masennukseen, itse tilanteessasi myös lopettaisin/vaihtaisin lääkityksen.
Minua väsytti, lihotti yli 10 kg ja teki saamattomaksi, ei kannata käyttää! Minulle määrättiin unettomuuteen, kyllä sillä nukahti paremmin, mutta heräilin silti useita kertoja yössä ja seuraavana päivänä en saanut mitään aikaan.
mulla on abilify ja brintellix, tuo abilify lihottanut ainakin 20kg. lääkärin mukaan pakko syödä loppuelämä. uskaltaako noita lopettaa itse jossain vaîheessa vähitellen?
Mies syö 15 mg annoksella, ei vaikutusta masennukseen, ei ole lisännyt ruokahaluakaan.
Kysytty lääkäriltä, voiko lopettaa tai vaihtaa, ei kuulemma voi, kun on ainoa sopiva masennuslääke vanhemmalla iällä.
Vierailija kirjoitti:
Mies syö 15 mg annoksella, ei vaikutusta masennukseen, ei ole lisännyt ruokahaluakaan.
Kysytty lääkäriltä, voiko lopettaa tai vaihtaa, ei kuulemma voi, kun on ainoa sopiva masennuslääke vanhemmalla iällä.
Ei tietenkään voi lopettaa. Niin tuttu lause lääkäriltä. Luulis nyt tyhmemmänkin silloin tajuavan, että kustaan silmään ja rankasti.
Tuo on ihan todellinen zombie-lääke. Joskus osastojakson jälkeen minulle määrättiin tuota isona annoksena. En reagoinut edes 13v rakkaan koirani kuolemaan muuten kuin "Tjaa, kaikkihan me kuolemme joskus"
Kun täytin 18 eikä kukaan voinut pakottaa minua syömään lääkkeitä, yhtäkkiä tajusin että koirani tosiaan on kuollut. Hajosin aivan täysin, itkin ja huusin ja tärisin. Tämän jälkeen en ole niitä zombie-pillereitä syönyt enkä tule ikinä syömään. Lihoinkin 14 kiloa jotka lähtivät kolmessa kuukaudessa kun lopetin lääkkeen käytön.
Älä syö niitä!
Vierailija kirjoitti:
mulla on abilify ja brintellix, tuo abilify lihottanut ainakin 20kg. lääkärin mukaan pakko syödä loppuelämä. uskaltaako noita lopettaa itse jossain vaîheessa vähitellen?
Ei, jos tuollaiset lääkkeet on määrätty ei niitä ominpäin kannata lopettaa. Olet onnellisessa asemassa siinä, että tunnet olosi lääkkeiden avulla niin normaaliksi, että haluaisit ne lopettaa.
Parempi abilify kuitenkin kuin leponex :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, jos tuollaiset lääkkeet on määrätty ei niitä ominpäin kannata lopettaa. Olet onnellisessa asemassa siinä, että tunnet olosi lääkkeiden avulla niin normaaliksi, että haluaisit ne lopettaa.
Parempi abilify kuitenkin kuin leponex :)
Uskaltaa lopettaa jos ei nyt aivan totaalinen tampio ole ja ymmärtää mitä tarkoittaa vähän kerrallaan, annoksen vähittäinen laskeminen ja pitkä vieroitusaika.
Lääkeyritysten edustajat ja osinkoja saavat lääkärit nyt yrittää selittää muuta.
P.S. Olen ollut yksi näistä huijareista.
Voi johtua ihan siitä masennuksestakin.
Unettomuuteen määrättiin. Syöny lähinnä puolikasta, koska isommasta annoksesta tuli iha järkyttävä olotila. Ja oon lihonutkin.
Olin iloinen ennen lääkitystä. Väsynyt mutta iloisempi.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Eron jälkeen 10 v siten söin unettomuuteen / masennukseen vissiin 7 vuotta. Alkuun 15 mg, sitten 30 mg. Kunnes yks päivä havahduin, että miks mä niitä syön? Vähensin alkoa roimasti niin alkoi uni maistua eikä enää masentanut. Ota huomioon, ettei niitä saa lopettaa tuosta vaan, vaan annosta pienentämällä, jos siihen päädyt. Juttele lääkärisi kanssa asiasta.
Minulle 3 lääkäriä on sanonut että annoksen pienentäminen väsyttää enemmän. Valehtelevatko he? Itse veikkaan että kyllä, koska he haluavat vieroittaa minut nukahtamislääkkeistä . Minun ongelmani on uniongelma, eli se että herään yöllä 4 aikaan enkä saa sen jälkeen unta. M:n ongelma itselläni se että lääke lisää ruokahalua.
Masennuslääkkeitä käytetään unettomuuteen. Teen vuorotyötä ja alallani uniongelmat ovat yleisiä. Työterveyshoitaja mukaan 27 prosenttia työkavereistani syö masennuslääkkeitä.
Eron jälkeen 10 v siten söin unettomuuteen / masennukseen vissiin 7 vuotta. Alkuun 15 mg, sitten 30 mg. Kunnes yks päivä havahduin, että miks mä niitä syön? Vähensin alkoa roimasti niin alkoi uni maistua eikä enää masentanut. Ota huomioon, ettei niitä saa lopettaa tuosta vaan, vaan annosta pienentämällä, jos siihen päädyt. Juttele lääkärisi kanssa asiasta.