Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa laihat väittävät voivansa syödä miten paljon vaan lihomatta vaikka se ei ole fyysisesti mahdollista?

Vierailija
23.12.2016 |

Sitten varsinkin jos lihava yrittää laihduttaa niin ne alkavat tunkea sille ruokaa eteen ja maanittelevat kaikin keinoin syömään, koska "ei leipä ja pulla muakaan lihota

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, olet nyt erehtynyt. Läskit väittävät, että laihat voivat syödä mitä haluavat, mutta oikeasti valtaosa laihoista tietää mistä on kyse. Läskit myös tunkivat kaikkea ruokaa nenän eteen kun itse laihdutin. Raukkoja vitutti, kun en enää ollutkaan yksi niistä.

Vierailija
2/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, olet nyt erehtynyt. Läskit väittävät, että laihat voivat syödä mitä haluavat, mutta oikeasti valtaosa laihoista tietää mistä on kyse. Läskit myös tunkivat kaikkea ruokaa nenän eteen kun itse laihdutin. Raukkoja vitutti, kun en enää ollutkaan yksi niistä.

Ehkä se voi olla noinkin päin mutta itse olen useammin törmännyt päinvastaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset vaan pystyvät syömään mitä vaan. Tiedän yhden sellaisen naisen ja kateellisena katson hänen annoksiaan. Ja tiedän ettei ole satunnaista, näen työpäivän aikaiset syömiset päivittäin eikä paastoa kotonakaan. Isoja ruoka-annoksia, leipää, karkkia, järjettömiä kekoja jälkkäriä.

Vierailija
4/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten aineenvaihdunnoissa on eroja.

Vierailija
5/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuossa on enemmän kyse siitä, että voi syödä kaikkea mitä mieli tekee. Kun kehon nälänsäätely toimii, voi vetää ihan järkyttäviä määriä herkkuja, mutta sitten ei tee vähään aikaan mieli, ja keho pystyy käsittelemään ruoan kun aineenvaihdunta toimii. Varmasti laihatkin lihoisivat, jos heidät pakotettaisiin syömään jatkuvasti rasvaista ja makeaa, tosin hitaammin kuin sellaiset, joiden aineenvaihdunta on jo ennestään hidasta. 

Vierailija
6/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihat väittävät niin, koska todella "syövät mitä haluavat." Kysymys on määristä! Laiha tyytyy syömään vain sen verran, että nälkä lähtee siinä missä ylipainoinen syö itselleen ähkyn. Ja santsaa silti.

Vierailija
7/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niin kuin muutkin jo sanoneet, monet laihat sanovat voivansa syödä mitä vain haluavat lihomatta. Se, mistä tuo "mitä vain haluan" koostuu, on se pointti. Kadehdin ihmisiä, jotka voivat syödä pari kolme konvehtia ja ovat sen jälkeen tyytyväisiä. Yhden hoikan opiskelukaverin herkkua oli herne-maissi-paprika-sekoitus. Silloin kyllä ketutti. Maksaisin aika paljon jos saisin saman mielihyvän herne-maissi-paprikasta kuin suklaasta.

Vierailija
8/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse voi olla jostain sairaudesta, ettei ravinto imeydy kunnollla. Muussa tapauksessa se laiha ei oikeasti syö sen enempää kuin kuluttaa, vaikka söisikin epäterveellisesti. Luultavasti ei kuitenkaan napostele jatkuvasti ja joka päivä. Itse muka nuorena pystyin syömään mitä vaan, mutta oikeasti en syönyt kovin paljon, en käyttänyt leivällä rasvaa, en syönyt kovin paljon mitään sen pizzan ja karkin lisäksi päivän aikana yms. 

Vierailija
9/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellet

Vierailija
10/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on laiha koira. Se voi syödä ihan järkyttäviäkin määriä ruokaa, mutta kakkii sitten sitä enemmän. Max 2 päivää masu pullottaa, sitten on taas laiha. Tiedän että se on liian laiha, mutten tiedä miten saisin lihotettua sen normaaliksi.

Vierailija
11/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu voi tosiaan olla energian imeytyminen. Jos pöperöt painelevat suolistosta läpi ilman, että kaikki energia iskee kiinni, voi aika huoletta syödä mitä haluaa ja miten paljon haluaa. Eräs tuttavani syö maailman epäterveellisimmin, kokista ja munkkeja lounaaksi ja karkkia päälle. Eikä liho. Kadehdin hänen suolistoaan.

Vierailija
12/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani lihavat kieltäytyvät kylässä täytekakusta, koska "se lihottaa". Itse otan aina suuren palan, ja heitä ihmetyttää, miten voin syödä kakkua lihomatta.

Pointti on siinä, etten välttämättä syö muuta kuin omenan loppu päivänä.

Ja kyllä, syön suklaata aina, kun tekee mieli. Mutta ei tee mieli juuri koskaan, ja silloinkin parin palan jälkeen alkaa kyllästyttää.

Vierailija
13/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten varsinkin jos lihava yrittää laihduttaa niin ne alkavat tunkea sille ruokaa eteen ja maanittelevat kaikin keinoin syömään, koska "ei leipä ja pulla muakaan lihota

"Miksi Suomessa laihat väittävät voivansa syödä miten paljon vaan lihomatta vaikka se ei ole fyysisesti mahdollista?!

Vastaan tässä aloittajan otsikon kysymykseen.

Ensiksi haluaisin tietää, minkä ikäinen olet? Nimittäin minusta tuntui samalta n.20 vuotta sitten. Nykyään olen semmoinen "laiha läski", niinkuin perheen teinit minua nimittelee. Lauta olen ollut nuoruudessa, mutta nykyään kilot kertyy mahaan ja perseeseen.

Aineenvaihdunta muuttuu ihmisellä iän myötä, joten nauti laihuudestasi nyt kun vielä voit.

Niin ja hyvää joulua rakkaat ihmiset.

Vierailija
14/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu voi tosiaan olla energian imeytyminen. Jos pöperöt painelevat suolistosta läpi ilman, että kaikki energia iskee kiinni, voi aika huoletta syödä mitä haluaa ja miten paljon haluaa. Eräs tuttavani syö maailman epäterveellisimmin, kokista ja munkkeja lounaaksi ja karkkia päälle. Eikä liho. Kadehdin hänen suolistoaan.

Kyllähän epäterveellinen ruoka kuitenkin vahingoittaa kehoa muilla tavoilla, vaikka ei lihottaisikaan. Toivottavasti kaverisi ei sairastu! Vähän niin kuin krapula varoittaa alkoholin vaaroista, ihminen voi pitää itseään onnekkaana, jos ei kärsi krapuloista, mutta toisaalta darra toimii varoitusmerkkinä. Ihminen voi vahingoittaa itseään jos epäterveelliset elämäntavat eivät tunnu juuri siinä hetkessä. 

Vierailija
15/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen joitakin miehiä, jotka ovat hoikkia ja lihaksikkaita, urheilevat monta tuntia päivässä, ja syövät sammioittain ruokaa. Minä olen keski-ikäinen täti-ihminen, ja syön erittäin kurinalaisesti, jotta pysyisin ihmisen mitoissa, vaikka harrastankin ihan kunnon hikiliikuntaa muutaman tunnin viikossa.

Vierailija
16/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exsällä meni pari kertaa hermo kun söin mitä vain ja milloin vain lihomatta. Se on vähän geeneistä tai jostain kiinni. Itselle oli yllätys kun vähän alta nelikympisenä kiloja alkoi kertyä. Se lihominen onneksi hidastui kun ruokahalukin väheni. Oma teoria on aineenvaihdunnan hidastuminen.

Vierailija
17/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen sellainen ihminen, joka ei liho. 162cm ja 58 kg. en ole IKINÄ , edes kolmen raskauden aikana painanut yli 60 kg! olen kyllä yrittänyt saada painoa ylemmäs, inhoan rimppakinttujani ja sitä että epäillään anorektikoksi :/

moni sanoi että odotas, kun täytät 30! no, olen nyt 39-vuotias..

ja minä todella SYÖN . paljon. esim. tänään mennyt kaalilaatikkoa, kahvia sokerilla ja täysmaidolla, pipareita, suklaata, sämpylää kinkulla täytettynä, irtokarkkeja.. etenkin herkkujen kulutus kasvanut, kun yksi lapsista asuu jo omillaan ja kaksi muutakin käyvät kotona lähinnä kääntymässä:D  enkä juurikaan liiku, autolla menen  töihin ja asioille, työ istumatyötä. kotona lähinnä lojun sohvalla ristikkolehden ja namipussin kanssa,,. satunnaisesti käyn uimahallissa, siinä kaikki harrastamani "liikunta!"

Vierailija
18/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ihan mitä haluan. Jos tekee mieli pullaa, leivon tai ostan sitä. Jos tekee mieli karkkia, sipsiä tai jäätelöä, ostan. Noin kerran viikossa syön jotain tuollaista. Mutta kun syön sipsiä, en vedä koko pussia kerralla. Syön sopivasti, niin ettei tule ähkyä (vaikka niinkin joskus syön). Juhlissa otan kakkua ja kaikkea hyvää. Ravintolassa syön hyvää ruokaa ajattelematta rasvoja sun muita.

Urheilen monta kertaa viikossa. Syön ihan normaalia ruokaa, perunoita pastaa lihaa... Käytän täysmaitoa ja "oikeaa" voita. Ihmiset ovat erilaisia. Minulla on hyvät geenit, sisarukseni ovat samanlaisia.

Vierailija
19/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen voi olla montakin syytä:

- Laihat liikkuvat enemmän ja näin kulutus on suurempi

- Koska heillä ei ole venynyttä vastalaukkua, he eivät syö järkyttäviä annoksia.

- Eivät varmasti syö jatkuvasti roskaruokaa, ei se haittaa jos välillä syö mitä tahansa.

- Vilkas aineenvaihdunta

Vierailija
20/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mutta ap, kun se vaan ON niin. Minä en tiedä, mistä se johtuu, itse olin 44 kg/165 cm jonnekin 25-vuotiaaksi asti, ihan kauhean laiha, vaikka siis söin ihan mitä huttua tahansa ja paljon.

Sitten aloin lihoa. Nykyään, viisikymppisenä, lihon jo pelkästä ruuan ajattelemisesta, tai siltä se tuntuu. Näin siitä huolimatta, että liikun paljon enemmän kuin parikymppisenä, ja syön terveellisesti.

Itse epäilen, että tämä johtui hormoneista ja aineenvaihdunnan muutoksista.

Mutta mitä tulee tuohon, että laihat jotenkin tuputtaisivat ruokaa laihduttajille, niin tuskinpa. Kyllä minä ainakin olen aina ymmärtänyt (mitä sinä ap ei muuten tee!), että lihominen on yksilöllistä. Toinen lihoo herkemmin, toinen ei mistään syömisestä. Näin siitä huolimatta, että periaatteessa kyse on simppelistä kalorisaannin ja kulutuksen yhtälöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän