Sääliksi käy kasvissyöjiä joulukinkkua ja kalkkunaa syödessä
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
No ei nuo lihat ole yhtä hyviä, kuin parhaat ja hyvin tehdyt kasvispöperöt. Itsekin syön lihaa, kanaa pääasiassa, mutta olen kyllä todennut, että jos on oikein hyvin tehtyä kasvisruokaa, niin kyllä se lihat voittaa. Liha on yksitoikkoisempaa, rakenne ei ole yhtä miellyttävä, kuin monissa kasvisruoissa ja sitä ei voi maustaa yhtä monipuolisesti. Rasvainen kala on lihaa herkullisempaa myös.
Et siis osaa valmistaa oikeasti ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa nuo kasvissyöjät aggressiivista porukkaa. Joku sanoo että kinkku on hyvää ja he huutavat "haisee, läski, raadot!"
Eivätkö he edes tiedä että kinkku on ravintoarvoltaan todella hyvä valinta? Anemia varmaan sekoittaa pään pidemmän päälle.
No olipas aggressiivista. Taitaa itselläsi olla joku vitamiininpuutos :D No ei vaiskaan, hyvää joulua sinnekin.
Sekasyöjä kirjoitti:
Sianliha on pahaa! En syö muutenkaan saati sitten juhlapöydässä. Yöks! Hyvä kasvisruoka on paljon parempaa kuin mikään liharuoka.
Kun ruokaa ei osaa valmistaa niin onhan kasvispöperö helpommin nieltävää. Kokeile vaikka jotain opiston kokkikurssia.
Joulukinkku oli joulupöydän pahin asia jo sekasyöjänä.
Näin sekasyöjänä parhaillaan kypsyvän karjalanpaistin aromeita nuuskiessani säälin kaikkia kuivan kinkun tai kalkkunan mutustajia. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa nuo kasvissyöjät aggressiivista porukkaa. Joku sanoo että kinkku on hyvää ja he huutavat "haisee, läski, raadot!"
Eivätkö he edes tiedä että kinkku on ravintoarvoltaan todella hyvä valinta? Anemia varmaan sekoittaa pään pidemmän päälle.
No olipas aggressiivista. Taitaa itselläsi olla joku vitamiininpuutos :D No ei vaiskaan, hyvää joulua sinnekin.
Kun syö monipuolisesti maittavaa ruokaa niin ei ole sellaista ongelmaa ja jaksaa. Minua ei säälitä makujen menetys mutta säälin vegemiehiä, joita tunnen muutaman. He ovat niin heikkoja, välillä naurattaa kun eivät jaksa kauppakassia kauaa kantaa ilman kireää ilmettä jä puhinaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin sekasyöjänä parhaillaan kypsyvän karjalanpaistin aromeita nuuskiessani säälin kaikkia kuivan kinkun tai kalkkunan mutustajia. ;)
Säälin ihmisiä jotka ovat paskojen kokkien lisäksi niin mielikuvituksettomia etteivät edes osaa kuvitella että siitä raaka-aineesta saa maistuvaa oikein valmistamalla.
Olen sekasyöjä, mutten kinkkua siedä. Kaveri toi kinkkunsa tänään meille paistoon (niillä meni uuni rikki, uuden saa ensi viikolla). Mua on yököttänyt, käry on kamala, tuo vaan herisyttelee, että kohta herkkua saa. Lupas antaa meillekin, kun sekin säälii meidän kinkutonta joulupöytää.
Jos lapset tykkää, yököttelen hiljaa mielessäni.
Kalkkunaa syödään paljon muutenkin, etten osaa mieltää sitä jouluruuaksi. Kalat pääosissa.
Niinpä niin, ainoa oikea jouluruoka on tietenkin kinkku, joka on varmasti huonon elämän eläneen, rääkätyn eläimen pakaraa. Tutustukaan sikojen hoitoon suomessa niin ymmärrätte, että kuinka huonoissa oloissa ne elävät.
https://www.google.fi/search?hl=en&q=iltarukous&gws_rd=cr,ssl&ei=tzZdWM…
Minua taas käy sääliksi ihmiset, jotka eivät halua tai voi syödä kalaruokia, sillä mikä muka olisi parempaa jouluruokaa kuin vaikka savusiika tai lohi graavattuna tai kylmäsavustettuna kasvisruokien ohella?
Kasvinsyöjä kirjoitti:
Niinpä niin, ainoa oikea jouluruoka on tietenkin kinkku, joka on varmasti huonon elämän eläneen, rääkätyn eläimen pakaraa. Tutustukaan sikojen hoitoon suomessa niin ymmärrätte, että kuinka huonoissa oloissa ne elävät.
https://www.google.fi/search?hl=en&q=iltarukous&gws_rd=cr,ssl&ei=tzZdWM…
Oliko propagandan lisäksi faktaa? Syön suomalaista sikaa enemmän kuin hyvällä omallatunnolla, koen jopa että olen arvokas osa tuotantoketjua. Minä saan ravitsevaa ruokaa, tuottaja elantonsa ja sika täyttää tehtävänsä ravintoketjussa.
Kala on hyvää!!!!! kirjoitti:
Minua taas käy sääliksi ihmiset, jotka eivät halua tai voi syödä kalaruokia, sillä mikä muka olisi parempaa jouluruokaa kuin vaikka savusiika tai lohi graavattuna tai kylmäsavustettuna kasvisruokien ohella?
Jos ei ole allergiaa niin miksi valita kun voi nauttia molemmista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella moni on kasvissyöjä nimenomaan siksi, että liha on heidän mielestään pahaa ja oksettavaa.
Todella moni ei siis osaa valmistaa lihaa oikein.
Liha vain ei maistu kaikille, vaikka miten sen laittaisi. Kinkku ja sianliha ylipäätään on henk.koht. makuuni liharuokien alakastia. Itsekin pidän huomattavasti enemmän merenelävistä.
T.sekasyöjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella moni on kasvissyöjä nimenomaan siksi, että liha on heidän mielestään pahaa ja oksettavaa.
Todella moni ei siis osaa valmistaa lihaa oikein.
Liha vain ei maistu kaikille, vaikka miten sen laittaisi. Kinkku ja sianliha ylipäätään on henk.koht. makuuni liharuokien alakastia. Itsekin pidän huomattavasti enemmän merenelävistä.
T.sekasyöjä
Aina on suosikkeja mutta sellaista perusraaka-ainetta ei olekaan, josta ei hyvä kokko saisi hyvää ja maittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun syö monipuolisesti maittavaa ruokaa niin ei ole sellaista ongelmaa ja jaksaa. Minua ei säälitä makujen menetys mutta säälin vegemiehiä, joita tunnen muutaman. He ovat niin heikkoja, välillä naurattaa kun eivät jaksa kauppakassia kauaa kantaa ilman kireää ilmettä jä puhinaa.
Mä olen mies, vegaani, pituutta on alle 165cm, paino noin 60kg. Jaksan tehdä raskaita hommia siinä missä keskiverto tavallisen kokoinen sekasyöjä. Tällä logiikalla olisin siis jokin olympiaurheilija ei-vegenä, kun kerta jo nyt olen koostani ja vegaaniudesta huolimatta juuri mitään tekemättä näin "hyvässä" kunnossa. Kunhan ravintoaineiden saannista huolehtii, asiat on hyvin.
Kuiva ja mauton kinkunkänkky ei maistunut edes sekasyöjänä. Sen kyllä myönnän, että kaipaan joskus tosi prosessoituja lihatuotteita, kuten meetvurstia, hampurilaispihviä, nugetteja ja kebsua. Näissäkin tosin lihapitoisuus voi olla melko alhainen, ja maku tulee pitkästä prosessoinnista, joten en selkeästi kaipaa lihan vaan E-ainesten aromeja.
T. Kasvissyöjä
Vierailija kirjoitti:
säälin sua läski
Olitpa nokkela.
Vierailija kirjoitti:
Turhaan minua säälit. Minulla on koko jääkaappi täynnä herkkuja odottamassa huomista. Raadot ei kuulu minun pöytääni eivät jouluna eivätkä arkena.
Mitä herkkuja? Kiinnostaa...
Vierailija kirjoitti:
Jooh, täällä löyhkää kunnoton läski kyllä taas. Nuuh nuuh!
Menehän sössö vittuun.
Sianliha on pahaa! En syö muutenkaan saati sitten juhlapöydässä. Yöks! Hyvä kasvisruoka on paljon parempaa kuin mikään liharuoka.