Pyörätuolin käytöstä kysyttävää.
Ensin kuljetaan tuolla pihalla sorassa, sepelissä ja loskassa ja sitten sisälle parketille samoilla renkaille. Niinkö?
Lapsella jalka paketissa ja pitäisi mennä hyperhygieenikko-anopin joulupöytään huomenna. Miten ne renkaat saa putsattua parhaiten?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskoni tytär käyttää pyörätuolia ja kyllä se on se sama tuoli ulkona ja sisällä. Tosin tyttö on niin kevyt (14v, mutta pienikokoinen), että varsinkin kurakelillä tuoli jää ulos ja tyttöä kannetaan sisällä.
Miten ap, oliko siis lapsesi teillä kotonakin.nyt pyörätuolissa? Anteeksi uteluni, mutta millainen kipsi hänellä on? Ja kulkeeko hän nyt kotona pyörätuolissa? Tuli vaan mieleeni, että äidilläni leikattiin aikoinaan polvi ja hänellä oli koko jalka kipsissä eikä meillä mitään pyörätuolia silti ollut.
Tuossa se makaa sohvalla, mutta vessaan vien pyörätuolilla. Kukas äitisi kantoi vessaan? Vai pystyikö kävelemään? Mun lapsi ei pysty kävelemään, kipsin päälle ei saa astua.
Ap.
En muista kun tästä on aikaa. Olisko isä auttanut... Sen muistan, että me lapset kiikutettiin äidille syötävää ym. ettei hänen tarvinnut liikkua. Jossain vaiheessa muistan, että hän konkkasi yhdellä jalalla, mutta se ei ollut varmaan heti leikkauksen jälkeen.
Onko miehesi mukana kuvioissa? Oletan näin, kun kerran olette menossa anopin luo. Eikö hän voi kantaa lasta autoon ja sitten taas anopin luona autosta anopin luo sisälle? Näin saisitte kuskattua pyörätuolin sisätiloista sisätiloihin.
Jos pyörätuolia käytetään ulkona matkalla anopin luo, niin silloin sitä on kyllä tosi vaikea saada putsattua sellaiseksi, että se kelpaisi anopin huusholliin. Täällä ap:tä tyhmäksi nimittelevät voivat itse kukin miettiä, kuinka helppo olisi putsata polkupyörä sellaiseen kuntoon, että se kelpaisi supersiistin anopin olohuoneeseen sen jälkeen, kun sillä on ensin polkenut tässä kelissä kilometrin.
Pyörätuolin käyttäjän sisar
Mulla murtui jalka opiskeluaikana ja selkäni ei kestä käyttää kauaa keppejä. Menin lainaamaan pyörätuolia kaupungin lainaamosta. Olivat todella nihkeitä antamaan edes yhtä tuolia. Sain sitten nihkeillä saatesanoilla: "jos sun nyt on sitten sellainen opiskelujen takia pakko saada" ja antoivat lopulta.
En ikipäivinä olisi saanut kahta pyörätuolia.
Tämä oli Tampereella.
Mieheni tädillä on yksi rollaattori. Samaa joutuu käyttämään sisällä ja ulkona. Äitini sai kaksi, kun hänellä on kaksikerroksinen asunto. Ja sisään tullaan alakerrasta ja yläkerrassa on kaikki tärkeät huoneet. Hän voi sit käyttää sitä toista vain ulkona ja toista sisällä.
Todella likaista, jos joutuu menemään sisällä ja ulkona samalla
Tilanteen ollessa noin hankala, miksette olisi viettäneet joulua teillä kotona ja appivanhemmat pyydetty sinne? Kai hekin olisivat ymmärtäneet, että ison kipsin kanssa on lapsen erittäin hankala liikkua. Eikö tästä ollut edes puhetta ap?
Mikä helvetti sitä muka estää kävelemästä sauvoilla. En ole koskann kuullut että jalkaoperaation takia pistettäs tuoliin
Minä voin tulla kantamaa lapsen,tavarat ja vaikka sutkin.
Terveisin +100kg massaa
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetti sitä muka estää kävelemästä sauvoilla. En ole koskann kuullut että jalkaoperaation takia pistettäs tuoliin
Mulla on leikattu molemmat polvet eikä kummallakaan kertaa tullut edes mieleeni pyörätuolin käyttö. Sauvat oli ja eihän niillä tietenkään varata siihen operoituun jalkaan. Hyvin onnistu lyhyet kävelymatkat sisällä. Vessakäynnit oli hankalia mut niistäkin selvittiin.
Soita nyt pikasesti lähimpään terveyskeskukseen ja kysy sieltä lainaan.