Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku oksettava massateini varasi täydessä bussissa repulleen paikan, vieläpä "vanhuspaikalta"

Vierailija
23.12.2016 |

Eli siitä etummaisesta penkkirivistä. Olin itse bussin perällä mutta olisi tehnyt mieli tunkea väkijoukon läpi ja räkäistä massateiniä ja hänen reppuaan päin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mihin se reppu olisi pitänyt laittaa? Lattialle? Nyt tollo niitä valoja päälle ja hyvää joulua.

Vierailija
2/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun mummelin tarvitsee mennä siihen paikalle niin tämä voi sanoa "anteeksi, voisiko tähän istua." Teinit on pelottavia, mutta kyllä se päästää sen mummon siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mihin se reppu olisi pitänyt laittaa? Lattialle? Nyt tollo niitä valoja päälle ja hyvää joulua.

Siis ihmiset oikeasti olettavat että ruuhkabussissa on ihan fine varata repulle/laukulle oma istuin?? Ei ole, vaan silloin se pidetään sylissä.

Vierailija
4/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit ihmiset uskaltaa sanoa että "anteeksi voisiko tähän istua".

Vierailija
5/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos istuu etuosassa etummaisissa penkeissä niin hän ei välttämättä edes huomaa bussin istumapaikkojen olevan varatut. Ainoastaan jos siellä etuosan käytävälläkin on seisovia matkustajia. Tuliko tämä vaihtoehto edes mieleen??? Tässä tapauksessa on kanssamatkustajan pyydettävä sitä repun paikkaa itselleen. Ei kovin vaikea yhtälö ratkaistavaksi.

Vierailija
6/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin istunut sen kuvottavan kånkenin päälle ja pieraissut oikein kovaa.

Vierailija
7/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko istua vanhusten paikalle kun vanhukset rosvoavat kaikki normaalit paikat. Reppu ei ole toki maksanut matkastaan, joten saa matkustaa sylivauvana.

Vierailija
8/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks mun massateini ja ystävänsä ovat ihania.

Vierailija
9/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Femspreading on oikea ongelma.

Vierailija
10/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelin tällä viikolla kun vanhus istui (ilman rollaattoria tai muita apuvälineitä) bussin keskiosassa ja kyytiin nousi nainen lastenvaunujen kanssa. Mummo istui kuin tatti vaunupaikalla ja äiti joutui seisomaan keskellä käytävää vaunuineen. 

Bussissa oli reilusti tilaa ja vanhuksille erikseen varatut paikat täysin vapaina joten ihmettelen mitä tämänkin ihmisen mielessä liikkui kun ei voinut luovuttaa istumapaikkaansa sellaiselle jolla ei (vaunujen vuoksi) ollut muita vaihtoehtoja kuin juuri kyseinen istuin tai sitten seistä.

Vierailija
11/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä oli tietenkin taas Kånken?

Vierailija
12/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap voit olla varma, ettei reppu ollut maksanut matkaansa?Mun Kånkenilla on oma kausikortti, joten tottakai hän voi istua omalla penkillään, jos haluaa.

Vierailija
13/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmitenhan täällä syyllistetään mummoja - että siis varaavat paikan laukulleen. Ihan mielenkiinnosta olen viime aikoina alkanut tarkkailla ihmisten bussikäyttäytymistä. Kyllä ne kuulkaas on useimmiten ne nuoret naiset, jotka varaavat oman istuimen koirankopin kokoiselle käsilaukulleen, tai nuoret miehet, joiden reput tarvitsevat oman paikkansa. Tai sitten ylipäätään miehet, joiden on pakko istua jalat niin harallaan, ettei viereiselle istuimelle mahdu kukaan. Mummot useimmiten istuvat nätisti käsilaukku sylissään. Lopettakaa siis mummojen syyllistäminen!

Vierailija
14/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse näin juuri tällä viikolla, kun aikuinen äijä istui tyytyväisenä puolityhjä kauppakassi vieressään penkillä. Bussi täyttyi nopeasti, ja ennen motarille siirtymistä joku pyysi päästä istumaan ko. paikalle. Mies kieltäytyi nostamasta kassia syliinsä, joten kauppakassi matkusti tyytyväisenä bussin ainoalla tyhjällä penkillä, ja ihmismatkustajat saivat tyytyä seisomaan käytävällä, mikä on varmasti ihan helvetin turvallista näin 80km/h-nopeudessa.

Vierailija
15/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Tampereella on istuinten selkänojissa ollut lappuja joissa pyydetään pitämään laukut sylissä eikä viemässä tilaa muilta.

Vierailija
16/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko se eturivi varattu vanhuksille? En tuota tiennyt. Tykkään usein istua siihen kun ei kiinnosta kävellä möllöttäjien eessä käytävällä

Vierailija
17/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan laukun/kauppakassin viereiselle tyhjälle paikalle,tosin vain silloin jos junassa / bussissa on vapaita paikkoja. Heti jos tulee porukkaa lisää niin että paikat alkaa täyttymään nostan kassin syliini,ilman että kenenkään tarvitsee vapaata paikkaa erikseen pyytämään.

Junien,bussien yms lattiat ovat kyllä niin paskaisia aina,etten edes isompaakaan kassia laskisi lattialle jalkojen juureen.

Vierailija
18/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen työmatkat bussilla ja omalle pysäkilleni tullessaan bussi on usein aika täysi. Mutta en ole noista repun kanssa istuvista kokenut mitään ongelmaa. Jos haluan siihen viereen niin menen ja sanon, "anteeksi, mä tulisin tähän". Aina on ottaneet repun syliin. Kerran oli joku ihmisarka joka ottikin reppunsa ja meni seisomaan - sen parempi, sain ikkunapaikan :)

Vierailija
19/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meillä tääl Lahessa ainakaa oo ne ekat penkit mitää vanhuspaikkoja. yleensä ne on kaikista korkeimmalla ja hankalimmat mennä istumaan. vanhus/vammaispaikat on siinä just ennen keskiovea. Yleensä ihmiset on dorkia eikä ees huomaa niitä etummaisia penkkejä vaikka ne ois ainoot vapaat paikat bussissa... Römistellää vaa suoraan eteepäi ja sit pönötetää keskellä bussia satatuntia että mihis istuis ku on täyttä ja ne ekat paikat on yhä vapaana. Huomataa vasta hetken pällistelyn jälkee et aijaa eessä ois vapaata mut sit on jo myöhästä ku muita matkustajia änkee kans pällistelemään. :DDD

Vierailija
20/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko istua vanhusten paikalle kun vanhukset rosvoavat kaikki normaalit paikat. Reppu ei ole toki maksanut matkastaan, joten saa matkustaa sylivauvana.

Se että busseissa jotkut paikat on nimetty vanhusten (ja invalidien ja raskaana olevien naisten) paikoiksi, ei tarkoita sitä, että vanhukset (jne) eivät saisi istua muille paikoille! Ei siis voi väittää vanhusten "rosvoavan kaikki normaalit paikat". Vanhuksille merkityt paikat tarkoittavat sitä, että sellaisen itselleen rosvonnut (sic!) ei-vanhus joutuu luovuttamaan paikan vanhukselle, jos tälle ei muualla ole istumapaikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi