Idiootit ihmiset marketin jouluruuhkassa
Mikä pakko esimerkiksi on tunkea kärryjensä kanssa kiinni lihatiskiin odottamaan omaa vuoronumeroa, joka tulee noin 60 numeron päästä? Mikä siinä on, että ei osata odottaa syrjemmällä vaan tukitaan koko tiski. Onko se niin vaikea ymmärtää, että jos oma numero tulee vasta aikojen päästä niin sen kärryn kanssa odotetaan sivummalla ja sitten vasta mennään siihen tiskille kun oma vuoro lähestyy. Näin ruuhka-aikana silloinkin mieluiten ilman kärryä. Näytti myös siltä että mitä enemmän ikää, sitä vaikeampi tämä asia oli ymmärtää.
Kommentit (71)
Se on suomalaiselle vaikeeta kun täällä on pientä ruuhkaa pari kertaa vuodessa. Kukaan ei tiedä miten päin olis. Missä pitäis olla ja mitä sanoa, että pääsee sinne minne tahtoo.
Mutta jos vähän vaivaa aivoja, niin saattaa valjeta ratkaisuja. Vinkki: se reikä siinä pään alaosassa, mitä muuta sillä voi tehdä kuin syödä?
Postissa/ärrällä yms missä on pakettipalveluita ihmiset osaa kans olla tosi taukkeja. Ei voida kaivaa saapumisilmotusta ja henkkareita valmiiksi vaan jonotetaan pönötetää paikallaa ja kun oma vuoro tulee niin myyjän pitää kysellä kaikki maholliset ja sit niitä dokumentteja kaivellaa jostai kassin pohjalta. AGH! Varsinkin ne saamerin henkkarit tuntuu olevan vaikea käsittää että niitä kysytään kun haet pakettia. Jos ihmiset lukisivat sen "otathan saapumisilmoituksen ja henkilöllisyystodistuksen valmiiksi esillle hakiessasi pakettia" lapun ja toimisivat näin jonossa niin paketin hakureissut ois puolet nopeampia.
Vierailija kirjoitti:
SIIS HÄ NYT EN TAJUNNU TÄTÄ ALOITUSTA???
Mikä helvetin vuoronumero lihatiskille?? Onko semmosiakin olemassa, siis kaupassa vuoronumerot?? :D Missä ihmeessä te asutte??
Vai oonko kasvanu ihan tynnyrissä...
No olet todella! 😄
Jonottaisiko ne niitä jonotusnumeroita?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muista, mut mä ainakin kuolasin marketin tiskissä kiinni komeaa lihamestaria 50 vuoronumeron verran enkä todellakaan liikahtanutkaan siitä senttiäkään. Ah, vähän oli kuin Parkkisen Pete.
Joo kyllä siinä silakka lepattaa itse kullakin kun näkee miehen joka osaa käsitellä nautaa varmoin ottein.
Jos jouluryysis ahdistaa, niin katse peiliin:
1) älä mene itse sinne
TAI
2) mene rennolla mielellä.
Simple as that.
Onneksi mulla ei ole varaa pyöriä noissa ruuhkissa? Tosin kävimme hautausmaalla ja sielläkin oli autoja ruuhkas asti.
Hyvää joulua teillekin, narisijat!
Vierailija kirjoitti:
Samat tyypit varmaan asialla kuin ne, jotka ovat kulkeneet 30 vuotta samaa työmatkaa, mutta eivät vieläkään oppineet, että sieltä isolta juna-asemalta pysähtyneestä junasta tulee aina väkeä ulos, joten ei ole järkevää lähteä ryysimään sinne ovelle päin jo siinä vaiheessa, kun näkee junan tulevan. Kun joutuu sitten kuitenkin peruuttamaan. Ite kuljen noin kerran kuussa junalla ja olen tämän jo oppinut, mutta aina katson, kun suuret massat rynnivät ovelle, niin kuin sieltä ei tänään tulisikaan ketään...
Jestas, että ihminen on tyhmä.
Jep... Suomalainen luulee että juna lähtee ilman häntä jos hän ei mene sisään ennen kuin kyseiselle asemalle jäävät tulevat ulos. Tekisi monelle ihan terää käydä katsomassa suurkaupunkien metrokäyttäytymistä, Pietarissakin odotetaan ihan iisinä että ihmiset tulee ulos eikä rynnitä niitä vasten.
Juu, onpas oikein joulumieli jälleen...
Jos minä tungen kauppaan pahimman ryysiksen aikaan, kärsin seuraukset aivan itse enkä raahaa niitä ensimmäisenä keskustelupalstoille. Ja jos ne kärryt jättää sivummalle, ne ovat sielläkin jonkun tiellä.
Ja jos jonkun kärry on juuri sen hyllyn edessä, jonne minun pitää päästä nopeasti, sanon vain: "Anteeksi, pääsisikö ottamaan..."
Miten olisi siellä tungoksessa rukous: "Jumala, anna minulla kärsivällisyyttä. Nyt heti."
Olihan sitä porukkaa liikkeellä, mutta sai siellä hymyäkin ahtaissa kaupan mutkissa kulkiessa. Autoilupuoleen en voi kommentoida, mutta varmasti sielläkin oli ruuhkaisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kassalla maksetaan ostokset osissa eri kuiteille ja kassajonossa menee tupla-aika. Miksi prkleen iloa siitä on että ostokset on jaettu kahdelle paperille. Jos joku saa mielihyvää siitä että veloittaa ostokset kotona kultakin perheenjäseneltä erikseen, niin sen voi laskea näppärästi yhdestäkin kuitista vaikka puhelimen laskimella. Tänään oli edelläni kassajonossa kaksi ostosten jakajaa peräkkäin.
Osa voi mennä tapahtumaan (= veroissa vähennettävä) tai esimerkiksi joskus kotihoitajat ostavat asiakkaille ruokaa ja nämä menee sitten eri laskulle koska maksetaan myös eri kortilla. Tuskin kukaan huvikseen ostoksiaan jakaa useammalle kuitille.
Samaa ihmettelin ja tein avauksenkin päivällä. Eikö vittu yhtään raksuta että voisi siirtyä vähän sivummalle, kun oma numero on tosiaan noin kuudeskymmenes jonossa ja henklö on jo noin 15 kertaa joutunut väistämään että huudetun numeron asiakas pääsee ohitse tiskille?!?!?!?!?!?!?!?!?!?
Mä ostan joka perjantai viikon ruuat viidelle hengelle (joista kolme teini-ikäisiä poikia). Sattumalta tällä viikolla perjantaihin osui aatonaatto. Tosin tällä kertaa ennakoin ja tilasin ne viikon ruuat Prisman Kauppakassi-palvelusta. Säästin aikaa ja hermoja , eikä haittaa yhtään, että kauppalaskuun tuli muutama ylimääräinen euro sitä palvelumaksua. Suosittelen. :)
Miksi olla hankala kun pienellä lisävaivalla voi olla aivan mahdoton.
Sama kuin nää jotka maitohyllyllä parkkeeraa ne kärrynsä kiinni siihen hyllyyn suunnilleen, kun "maitonsa" hakevat.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten kun kaksi perhettä kohtaa käytävällä "Ai hei ! Ihana nähdä.." siihen vaan kärryt parkkiin ja lörpöttelemään
Ja vanhukset. Rinnakkain liukuovista sisään ja heti ovien jälkeen täysi stoppi kaikkien eteen ja jäädään riisumaan niitä lapasia ja hattuja.
Parkkipaikoilla on vain tunkevia autoilijoita.
Kassalla on tietenkin jäänyt jotain punnitsematta tai lompakkoa aletaan kaivaa vasta kun hinta on sanottu.
Ja tosiaan mikä tää hamstraus kulttuuri on? Yks juhlapyhä keskellä viikkoa,niin koko suomi on aattona marketeissa
Kuule ruttuturpa, mee nukkumaan. Jos vaikka huomenna olisit vähän paremmalla tuulella.
Vierailija kirjoitti:
Duunarit vauhdissa jossain Prismassa? Käy vähän paremmissa kaupoissa.
Et ole tainnut käydä Stockan Herkussa.
Mua ei ärsyttänyt yhtään. Yritin olla pois muiden tieltä, mutta mahdotontahan se on kun on paljon ihmisiä samassa paikassa.
Mammat ja mummot on fysiikaltaan vähän eri vireessä kuin keski-ikäiset tai nuoremmat joten hitaampi liikkuminen heille sallittakoon. Pään nopeat liikkeet ja puikkelehtiminen ei heiltä luonnollisedti onnistu ja silti joulusapuskat on saatava niinkuin muidenkin.
Siellä lihatiskillä oli ahdasta eikä ne ihmiset olis sen paremmin ollut pois toisten tieltä olisivat sitten odottaneen tiskin takana tai muualla, yhtä tiellä siellä oli jätti sitä kärryt mihin vaan.
Että turhaa ruikutat, käy kaupassa itse parempaan aikaan jos et tykkää ruuhka ajasta, loogista.
En tiedä, mitä te syötte jouluna, mutta meillä on oikein runsas joulubuffa, ja koska osa ruuista on sellaisia, että niitä ei voi ostaa kovin paljon aikaisemmin, niin pakkohan ne on ostaa aattona tai aatonaattona.
Syöjiä on kymmenen, että sikälikin ruokaa tarvitaan PALJON.
Koettakaa kestää, kaikki eivät elä prikulleen samalla lailla.
Tuleeko tämä todella muuten uutisena jollekin?