Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Idiootit ihmiset marketin jouluruuhkassa

Vierailija
23.12.2016 |

Mikä pakko esimerkiksi on tunkea kärryjensä kanssa kiinni lihatiskiin odottamaan omaa vuoronumeroa, joka tulee noin 60 numeron päästä? Mikä siinä on, että ei osata odottaa syrjemmällä vaan tukitaan koko tiski. Onko se niin vaikea ymmärtää, että jos oma numero tulee vasta aikojen päästä niin sen kärryn kanssa odotetaan sivummalla ja sitten vasta mennään siihen tiskille kun oma vuoro lähestyy. Näin ruuhka-aikana silloinkin mieluiten ilman kärryä. Näytti myös siltä että mitä enemmän ikää, sitä vaikeampi tämä asia oli ymmärtää.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIIS HÄ NYT EN TAJUNNU TÄTÄ ALOITUSTA???

Mikä helvetin vuoronumero lihatiskille?? Onko semmosiakin olemassa, siis kaupassa vuoronumerot?? :D Missä ihmeessä te asutte??

Vai oonko kasvanu ihan tynnyrissä...

Vierailija
22/71 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kassalla maksetaan ostokset osissa eri kuiteille ja kassajonossa menee tupla-aika. Miksi prkleen iloa siitä on että ostokset on jaettu kahdelle paperille. Jos joku saa mielihyvää siitä että veloittaa ostokset kotona kultakin perheenjäseneltä erikseen, niin sen voi laskea näppärästi yhdestäkin kuitista vaikka puhelimen laskimella. Tänään oli edelläni kassajonossa kaksi ostosten jakajaa peräkkäin.

Jos ostaa jotain yrityksen laskuun, se ei voi olla samalla kuitilla henk.kohtaisten ostosten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin kärryni sivummalle odotellessani vuoroa liha- ja kalatiskille ja kun palasin, oli joku näppärä napannut niistä kylmäsavustetut lohiviipaleet (siinä vaiheessa jo hyllystä loppu), alennuksessa olleet joulukoristeet (tietty se viimeinen paketti niitäkin), jo punnitut omenat (hedelmäosastolla oli ruuhkaa...) sekä juustopaketin. Ehkä se sama tyyppi oli jättänyt jälkeensä kaksi alennuksessa ollutta "tuoksupakettia", joita en todellakaan tarvinnut. Eikun uudestaan ruuhkaan omenoita ostamaan ja miettimään, oliko oikeasti fiksua jättää ne kärryt sivuun.

Vierailija
24/71 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ostin kärryllisen ruokaa paikallisessa Prismassa. Kassat vetivät hyvin ja ihmiset osasivat käyttäytyä. Ilmeisesti suurostajat käyneet jo aiemmin, koska ihmisten ostokset oli yllättävän pieniä joukun läheisyyteen nähden. Sain kaikki joukua varten ja kinkkuakin jo maistelin uunista oton jälkeen. Oli hyvää! Nyt poltan tuikkuja ja nautin rauhasta.

Vierailija
25/71 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Yritin päästä kahden käytävälle vierekkäin jumittuneen tädin ohitse. Vastaus oli " sun täytyy kiertää, me ollaan nyt invalideja"! Hömistyin niin, etten osannut sanoa mitään vaan painelin kassalle..

Vierailija
26/71 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SIIS HÄ NYT EN TAJUNNU TÄTÄ ALOITUSTA???

Mikä helvetin vuoronumero lihatiskille?? Onko semmosiakin olemassa, siis kaupassa vuoronumerot?? :D Missä ihmeessä te asutte??

Vai oonko kasvanu ihan tynnyrissä...

Espoo Sello Cittari tänään lihatiskillä. Vuoronumerot kuten aina, varsinkin juhlapyhinä. Kaikki sujui hyvin, paljon paremmin kuin ilman.

Mutta sitä en tajua, että:

- parkkeeraat sen kärryn sivuttain myyntihyllyyn kiinni ja sitten itse siellä hääräilet että otetaanko rosollia nyt se yks vai kaks pakettia... eiku tossahan on toista merkkiä, ottaisko sitä, eiku otankin tuota kolmatta... ja kokoajan ne perkeleen kärrysi tukkivat sen alueen että itse pääsisin lähellekään hyllyä

- näet tuttusi samoissa hommissa. Parkkeeraatte molemmat kärrynne NIMENOMAAN just siihen pääkulkuväylälle. Teille ei kelpaa vetäytyä juttelemaan sivuväylälle,  jossa myydään vaikka näkkileipää, ehei! Te olette nyt tulleet Ostoksille!

- kassalla ihastelet miten sujuvasti se myyjä siinä piippaa tuotteita, seisot siinä tien tukkona ja katsot kun tavarakasasi kasvaa hihnan päädyssä. Ehei, sullahan ei ole kiire minnekään, on se niin hypnoottista seurata kassaa ettet muista ottaa lompakkoakaan valmiiksi. Missähän se sitten olikaan, hmmh? Sitten ihmettelet kun alat loppuviimein pakkaamaan kamojasi kasseihin, että miksi sua mulkoillaan??

Vierailija
27/71 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinne ruuhkaan menee, niin menettää valitusoikeutensa. Piste.

Mä ainakin olen niin kypsä tähän jokavuotiseen valitukseen, kai sen nyt vähäjärkinenkin tajuaa että vuoden kiireisimpänä päivänä siellä on ahdasta.

Ei vähäjärkiset tajuu. Ne käyttää sen niukahkon kapasiteettinsa toisten vahtaamiseen. Kiva ja täysin hyödytön ihmislaji. Kiva siksi, että yleensä tyytyvät mumisemaan vain itsekseen ja korkeintaan valittamaan elämänsä kurjuutta täällä AV:lla.

Vierailija
28/71 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mä vaan kummeksun kun jotenki tuntuu kovin monelle tulevan yllätyksenä se, että jouluna tarvis syödä jotain. Herrajumala! Aatonaatto ja eikun kiireesti kauppaan, koska viime tiistaina en tätä tajunnut! Sit märistään kun muutama muukin on kaupassa samaan aikaan ja IHAN TAHALLAAN MUA HAITATAKSEEN on parkkeerannut kärrynsä siihen ja tuohon ja tuohonkin missä on mun tiellä aivan hirveesti. Ja lohet on loppu ja kinkut on loppu ja laatikot on loppu eikä kukaan kerro mitä tyttären lapsi Pertti-Armiitta haluis lahjaksi ja minä nyt nopeesti tästä jonkun sukkapaketin sitten otan ja kaikki on niin kamalaa ja kurjaa.

Älkää menkö sinne kauppaan kun on ruuhka, tälläki viikolla olis hei varmaan ollu vähemmän ruuhkaisia päiviä. On ihan turha kitistä jos tieten tahtoen menee siihen moolokin kitaan taisteleen itselleen viimeisen käntyn koska on JOULU. Ihan sama jos valittais että Stockmannin hulluilla päivillä on ruuhkaa ja mikä niitä ihmisiä vaivaa kun on itse ollut etunenässä kyynärpäät levällään.

Vierailija
29/71 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä mä vaan kummeksun kun jotenki tuntuu kovin monelle tulevan yllätyksenä se, että jouluna tarvis syödä jotain. Herrajumala! Aatonaatto ja eikun kiireesti kauppaan, koska viime tiistaina en tätä tajunnut! Sit märistään kun muutama muukin on kaupassa samaan aikaan ja IHAN TAHALLAAN MUA HAITATAKSEEN on parkkeerannut kärrynsä siihen ja tuohon ja tuohonkin missä on mun tiellä aivan hirveesti. Ja lohet on loppu ja kinkut on loppu ja laatikot on loppu eikä kukaan kerro mitä tyttären lapsi Pertti-Armiitta haluis lahjaksi ja minä nyt nopeesti tästä jonkun sukkapaketin sitten otan ja kaikki on niin kamalaa ja kurjaa.

Älkää menkö sinne kauppaan kun on ruuhka, tälläki viikolla olis hei varmaan ollu vähemmän ruuhkaisia päiviä. On ihan turha kitistä jos tieten tahtoen menee siihen moolokin kitaan taisteleen itselleen viimeisen käntyn koska on JOULU. Ihan sama jos valittais että Stockmannin hulluilla päivillä on ruuhkaa ja mikä niitä ihmisiä vaivaa kun on itse ollut etunenässä kyynärpäät levällään.

Luitko mitä kirjoitin:

- parkkeeraat sen kärryn sivuttain myyntihyllyyn kiinni ja sitten itse siellä hääräilet että otetaanko rosollia nyt se yks vai kaks pakettia... eiku tossahan on toista merkkiä, ottaisko sitä, eiku otankin tuota kolmatta... ja kokoajan ne perkeleen kärrysi tukkivat sen alueen että itse pääsisin lähellekään hyllyä

- näet tuttusi samoissa hommissa. Parkkeeraatte molemmat kärrynne NIMENOMAAN just siihen pääkulkuväylälle. Teille ei kelpaa vetäytyä juttelemaan sivuväylälle,  jossa myydään vaikka näkkileipää, ehei! Te olette nyt tulleet Ostoksille!

- kassalla ihastelet miten sujuvasti se myyjä siinä piippaa tuotteita, seisot siinä tien tukkona ja katsot kun tavarakasasi kasvaa hihnan päädyssä. Ehei, sullahan ei ole kiire minnekään, on se niin hypnoottista seurata kassaa ettet muista ottaa lompakkoakaan valmiiksi. Missähän se sitten olikaan, hmmh? Sitten ihmettelet kun alat loppuviimein pakkaamaan kamojasi kasseihin, että miksi sua mulkoillaan??

Ei tää mikään juhlapäivien erikoisuus ole, sitä näkee milloin vaan, ottaa päähän tuollainen "MINÄMINÄMINÄ"  toiminta vaan

Vierailija
30/71 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko esimerkiksi on tunkea kärryjensä kanssa kiinni lihatiskiin odottamaan omaa vuoronumeroa, joka tulee noin 60 numeron päästä? Mikä siinä on, että ei osata odottaa syrjemmällä vaan tukitaan koko tiski. Onko se niin vaikea ymmärtää, että jos oma numero tulee vasta aikojen päästä niin sen kärryn kanssa odotetaan sivummalla ja sitten vasta mennään siihen tiskille kun oma vuoro lähestyy. Näin ruuhka-aikana silloinkin mieluiten ilman kärryä. Näytti myös siltä että mitä enemmän ikää, sitä vaikeampi tämä asia oli ymmärtää.

Ja kun niissä kärryissä ei yleensä ole edes jo maksettuja ostoksia niin varsin hyvin ne voi jättää sivummalle. Tuskin kukaan niitä varastaa ja käy kassan kautta,  

Vierailija
31/71 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin tätä! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko mitä kirjoitin:

Ei tää mikään juhlapäivien erikoisuus ole, sitä näkee milloin vaan, ottaa päähän tuollainen "MINÄMINÄMINÄ"  toiminta vaan

En.

Toisin kuin luulet, jotkut saattavat kommentoida aloituspostaukseen eivätkä ole ehtineet lukea jokaista kirjoitusta. Lisäksi samalla kun vastaavat eivät tule pitäneeksi selaimessa toista ikkunaa auki ja kyttää kuumeisesti että painaako joku lähetä-nappulaa oman vastauksensa kanssa sinä aikana kun minä kirjottelen omaani.

Minä olen ratkaissut kohdan yksi niin, että sanon anteeksi ja siirrän ne kärryt siitä v*ttuun ja otan mitä tarvitsen.

Kohdan kaksi ratkaisen myös sanomalla anteeksi ja menemällä eteenpäin sen kummemmin arkailematta.

Kohdassa kolme en enää jaksa välittää koska olenhan jo kassajonossa asti ja seuraavana vuorossa latomassa tavaroitani hihnalle. Olen luultavasti ihan yhtä hidas pakkaamaan kuin se edelläolevakin niin en viitsi niuhottaa. Usein olen miehen kanssa ostoksilla ja toinen pakkaa kun toinen latoo ehkä vielä hihnalle tai ainakin maksaa.

Jaa niin, mutta kun ei suomalainen voi sanoo mitää, pitää vaan mulkoilla ja kiukutella toisten itsekkyyttä vaikka takuulla olet itsekin joskus ollut tientukkona, et ole vain huomannut.

Vierailija
32/71 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne maitohyllyllekään ei tarvitsisi tunkea kärryn kanssa. Varsinkaan jos ei tiedä, missä haluttu tuote on. Kiva mennä hakemaan yhtä maitopurkkia, kun maitohyllyn edessä on kolme rivillistä ostoskärryjä ja julmasti mulkoilevia kanssaihmisiä.

Vierailija
33/71 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin just, miten te ette osaa käyttäytyä siellä kaupassa:D 

Vierailija
34/71 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä se vähän syrjempi on? Siinä hedelmäpuolellako missä et mahdu kärryjen kanssa liikkumaan? Tai pakatun lihan käytävällä jossa menee jo kolmet kärryt vierekkäin?

Vierailija
35/71 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No muuten samaa mieltä, mutta kalat yms. pitää kyllä hankkia aika viime hetkellä, ei maanantaina ostetut kyllä enää ole hyviä lauantaina. Että ne on pakko hankkia silleen eilen tai tänään. Mutta onhan se nyt helpompi homma jonottaa vaan ne tuorejutut siinä tiskillä ja uudestaan kassalla, kuin hermo pinkeänä kerätä viikon ostokset siinä jouluruuhkassa kärryyn ja tetsata eteenpäin.

Vierailija
36/71 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä se vähän syrjempi on? Siinä hedelmäpuolellako missä et mahdu kärryjen kanssa liikkumaan? Tai pakatun lihan käytävällä jossa menee jo kolmet kärryt vierekkäin?

No vaikka silleen metri irti siitä tiskistä, jotta sua aikaisemmalla numerolla jonottaja pääsee etukäteen katsomaan mitä ottaa. En tiedä missä kaupassa käyt, mutta tosi monessa paikassa on suhtkoht väljää siinä liha/kalatiskin edessä. Siis tilaa, tottakais ruuhka-aikana sekin tila on aika täynnä niitä kärryjä. Tai ainakaan sun ei kannata kääntää sitä ostoskärryä poikittain kiinni siihen tiskiin tukkien tien parin metrin säteeltä, jos sulla on jonotusaikaa vielä vaikka parikymmentä numeroa.

Vierailija
37/71 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tosiaan mikä tää hamstraus kulttuuri on? Yks juhlapyhä keskellä viikkoa,niin koko suomi on aattona marketeissa

😂😂😂😂

Eikö oo ihanan perinteistä?

Vierailija
38/71 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat tyypit varmaan asialla kuin ne, jotka ovat kulkeneet 30 vuotta samaa työmatkaa, mutta eivät vieläkään oppineet, että sieltä isolta juna-asemalta pysähtyneestä junasta tulee aina väkeä ulos, joten ei ole järkevää lähteä ryysimään sinne ovelle päin jo siinä vaiheessa, kun näkee junan tulevan. Kun joutuu sitten kuitenkin peruuttamaan. Ite kuljen noin kerran kuussa junalla ja olen tämän jo oppinut, mutta aina katson, kun suuret massat rynnivät ovelle, niin kuin sieltä ei tänään tulisikaan ketään...

Jestas, että ihminen on tyhmä.

Vierailija
39/71 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muista, mut mä ainakin kuolasin marketin tiskissä kiinni komeaa lihamestaria 50 vuoronumeron verran enkä todellakaan liikahtanutkaan siitä senttiäkään. Ah, vähän oli kuin Parkkisen Pete.

Vierailija
40/71 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tuntuu lähinnä uskomattomalta, että ihmiset hamstraavat ruokaa niin kuin olisivat nälkään kuolemassa, jos kaupat ovat pari päivää kiinni.

Siis oikeasti, pussikaupalla makaroneja piti lähteä näin perjantain ruuhkaan ostamaan? Miksei niitä olisi voinut hakea vaikka maanantaina, ei ne niin nopeasti pilalle mene.

Tai jotain kirsikkatomaatteja. Nekin olisi pystynyt ostamaan jo aiemmin.

Samoin limpparit ja muut mitkä kyllä säilyy. Ei olisi ruuhkia, kun ei haettaisi vikana iltana kärryllisiä kamaa.

Ehkäpä se ihminen ei ehtinyt käydä ostoksilla maanantaina. Tai haki samalla tuoretuotteita, joita ei kannata ostaa viikkoa aiemmin kotiin nahistumaan.

Mikset muuten ITSE käynyt ostoksilla maanantaina, kun noin ahistaa?

Koko tämä ketju on absurdi. Aikuiset ihmiset ottavat asiakseen ärsyyntä käsittämättömän pienistä jutuista. Ja sitten ihmetellään, miksi elämä on stressattua ja terveys kärsii.

Sinänsä ap on oikeassa, ei kannattaisi miehittää lihatiskin edustaa kärryillä. Mutta jos on kunnon ryysis, niin ei niiden kärryjen kanssa mahdu muuallekaan seisoskelemaan. Ja jos ostaa paljon ruokaa, niin eipä niitä oikein ostoskopalla kanna.

Tuollaisessa tilanteessa voi vallan hyvin sanoa, että anteeksi, pääsisinkö lähemmäs, että näen valikoiman/saan otettua tuon paketin myyjän kädestä...

Rohkeasri vaan, suu auki ja huumoria peliin, niin elämä on paljon mukavampaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän