Miltä kuulostaa meidän joulupöytä?
Asumme ulkomailla, ja se hieman rajoittaa joulun tarjoiluja, koska ihan kaikkea suomalaiseen jouluun tyypillistä täältä ei saa.
Suunnitelmana laittaa tarjolle joulupöytään:
-perunalaatikko
-porkkanalaatikko
-lanttulaatikko
-rosolli tai muu punajuurisalaatti
-italialainen salaatti
-perunasalaatti
-kylmäsavulohta
-lihapullia
-makkaraa (kuuluu olennaisesti täkäläiseen jouluun)
-leipää
Jälkiruoaksi:
-jouluinen panna cotta ja pipareita
Miltä kuulostaa? Jääkö jotain vallan uupumaan?
Kommentit (17)
Leipä on turhaa ja itse kaipaisin juustoja.
Kunkku eli kinkku puuttuu. Ei sitä millään makkaranpätkällä korvata :/
Vierailija kirjoitti:
Leipä on turhaa ja itse kaipaisin juustoja.
Juustot unohdin mainita :). Juustoja tulee tarjolle.
Ap
Joulukahvi, marmeladit ja suklaa :)
Vierailija kirjoitti:
Kunkku eli kinkku puuttuu. Ei sitä millään makkaranpätkällä korvata :/
Kinkkua ei täällä myydä, eikä sitä oli siksi tulossa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Joulukahvi, marmeladit ja suklaa :)
Suklaata tulee toki tarjolle, senkin unohdin mainita. Marmeladista emme välitä. Kahvia toki keitän, mutta miten siitä saa joulukahvia?
Ap
Itse haluan salaatteja ja kaloja paljon, siksi ei ihan minun makuuni.
Meidän joulupöydässä noista ei ole yhtään mitään, joten luonnollisesti ei ole minun makuuni.
Vierailija kirjoitti:
Meidän joulupöydässä noista ei ole yhtään mitään, joten luonnollisesti ei ole minun makuuni.
Mitä teillä on?
Ap
Hyvältä kuulostaa. Ei tuosta mitään oleellista puutu.
No, en perusta tuosta, mutta en minä noita syökään. Erityisesti karttelen joululaatikoita, en ole tykännyt niiden mausta minkäänikäisenä.
Jos teillä niistä tykätään, niin anna palaa! Itse tekisin tuohon vaikka hanhea tai kalkkunaa, jos ei kinkkua saa.
Meillä on tätä:
Mätejä, ranskankerman, paahtoleivän ja sipulisilpun kera
Graavisiikaa, savulohta, savupallasta
Venäläinen sillisalaatti sinappikastikkeen kera (matjessilliä, sipulihaketta, kaprista, keitettyä munaa ja perunaa, valkosipulisuolakurkkua, etikkapunajuurta)
Sienisalaatti
Vihersalaatti
Oliiveja, hillosipuleita, artisokkapateeta, chili-kurkkusalaattia, kartanopikkelsiä jne.
Kinkku ja kinkkukastike
Homejuustoperunoita Mysi Lahtisen tapaan
Juustoja
Kahvihyytelö (oikeastaan mousse, vaikka nimi onkin tuo)
Mikä himo ihmisillä on täällä kysellä miltä heidän jouluruokansa kuulostaa. Syökää vaikka paskaa ja juokaa kusta. Ei täältä kukaan ole sinne teille syömään tulossa joten ketään ei kiinnosta teidän tarjoilut.
Hyvä pöytä. Meillä graavilohi, sillejä kahta laatua, maksalaatikkoa, juustotarjotin (brie, aura, mustapekka yms. viikunoita, rypäleitä, omenaa, pipareita...), keitetyt perunat, rosolli, vegaaniporkkanalaatikko, sienisalaatti, vihreät kuulat, kahvi, viinit, olut, wichy.
Vierailija kirjoitti:
Mikä himo ihmisillä on täällä kysellä miltä heidän jouluruokansa kuulostaa. Syökää vaikka paskaa ja juokaa kusta. Ei täältä kukaan ole sinne teille syömään tulossa joten ketään ei kiinnosta teidän tarjoilut.
Onko se ihmeellistä, että ensimmäisiä kertoja joulua tekevää nuorta naista kiinnostaa kysellä mahdollisesti kokeneemmilta neuvoa?
Näköjään kiinnostaa sen verran, että jaksavat vastailla. Kiitos asiallisille vastaajille. :)
Ap
Missä kinkku tai kalkkuna