Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä on aattosaunassa tuoreita mansikoita, kermavaahtoa ja samppanjaa

Vierailija
23.12.2016 |

Mansikat ei ole kovin eettisiä tähän aikaan vuodesta suomessa, mutta pakko oli taas ostaa. Kiva perinne.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermavaahto lässähtää saunassa.

Vierailija
2/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa.

Mekin olemme luoneet ihan omat perinteet. Ei tosin saunaa, mutta ruoka koostuu ainoastaan mm. Tapaksista ja kaikesta sellaisesta, mistä pidämme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja me paistamme juhannuksena perinteisesti kinkun. Pitäisi vissiin vielä alkaa syömään uusia perunoita pääsiäisenä. 😀

Vierailija
4/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja anaalitappi?

Vierailija
5/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja me paistamme juhannuksena perinteisesti kinkun. Pitäisi vissiin vielä alkaa syömään uusia perunoita pääsiäisenä. 😀

Itse asiassa meillä on huomenna aattona kalojen kanssa uudet perunat pakkasesta, siikliä. Pakastettu heinäkuussa 👍

Vierailija
6/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mansikkakermarahkaa. Ei tosin saunassa, mutta aattona. Mansikat sentään ovat punaisia, joten eikös se melkein jouluiseksi lasketa?

Vierailija
7/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kermavaahto lässähtää saunassa.

No ei me sentään löylyssä syödä

Vierailija
8/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jouluperinne teidän oma vai tuotu Australiasta tms. brittien entisestä siirtokunnasta, missä mansikka-aika ja joulu kohtaavat? 

Vierailija
9/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa meillä on huomenna aattona kalojen kanssa uudet perunat pakkasesta, siikliä. Pakastettu heinäkuussa 👍

Anoppi harrasti tuota. Oli kauhean hienoa syödä pakkasvetisiä ja räjähtäneitä pottuja. 

Vierailija
10/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä grillaan ulkona grillissä makkaraa huomenna ja samalla nautin shampanjasta.

Vierailija
11/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei osaa kirjoittaa, tuskin on varaa oikeaan shampanjaan. Onko teidän "samppanja" kuitenkin kuohuviiniä?

Vierailija
12/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jouluperinne teidän oma vai tuotu Australiasta tms. brittien entisestä siirtokunnasta, missä mansikka-aika ja joulu kohtaavat? 

Ihan oma 😊

Vierailija
13/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei osaa kirjoittaa, tuskin on varaa oikeaan shampanjaan. Onko teidän "samppanja" kuitenkin kuohuviiniä?

Suomeksi oikea kirjoitusasu on samppanja, seillä on Taittingeria.

Vierailija
14/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi harrasti tuota. Oli kauhean hienoa syödä pakkasvetisiä ja räjähtäneitä pottuja. 

No sitten hän ei ole osannut pakastaa ja keittää niitä. Ne pitää ryöpätä ennen pakastusta ja itse kypsennän höyryssä. Ei juuri eroa huomaa kesäisiin, ei yhtään vetisiä eikä ainakaan halkeile.

Vierailija
15/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikea kirjoitusasu. Taisit nolata vain itsesi nyt...

Vierailija
16/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreet mansikat on kyllä mauttomia tähän aikaan vuodesta.

Vierailija
17/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä grillaan ulkona grillissä makkaraa huomenna ja samalla nautin shampanjasta.

En varmaan kehtaa enää sanoa, mutta ciime jouluna mies savusti kaasugrillissä joululohemme pihalla 😊 Joten grilli ympärivuotisessa käytössä

Vierailija
18/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoreet mansikat on kyllä mauttomia tähän aikaan vuodesta.

Joskus saa hyviäkin, aika arpapeliä kuitenkin maun suhteen.

Vierailija
19/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huono kirjoittamaan vieraskielisiä sanoja, mutta rahasta ei silti ole pulaa. Shampanjasta tulee  jotenkin ylevämpi olo kuin skumpasta, vaikka tämä varmaan hölmöltä kuulostaakin. 

Vierailija
20/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän meidän juhannussaunalta, silloin on mansikatkin ihan kotimaisia omalta pellolta.

Jouluna meillä on saunassa kynttilävalaistus ja itsesolmitut vihdat (pakastetut kuitenkin). Tykätään perinteisemmistä perinteistä.