Meillä on aattosaunassa tuoreita mansikoita, kermavaahtoa ja samppanjaa
Mansikat ei ole kovin eettisiä tähän aikaan vuodesta suomessa, mutta pakko oli taas ostaa. Kiva perinne.
Kommentit (33)
Hauskaa.
Mekin olemme luoneet ihan omat perinteet. Ei tosin saunaa, mutta ruoka koostuu ainoastaan mm. Tapaksista ja kaikesta sellaisesta, mistä pidämme.
Ja me paistamme juhannuksena perinteisesti kinkun. Pitäisi vissiin vielä alkaa syömään uusia perunoita pääsiäisenä. 😀
Vierailija kirjoitti:
Ja me paistamme juhannuksena perinteisesti kinkun. Pitäisi vissiin vielä alkaa syömään uusia perunoita pääsiäisenä. 😀
Itse asiassa meillä on huomenna aattona kalojen kanssa uudet perunat pakkasesta, siikliä. Pakastettu heinäkuussa 👍
Mulla on mansikkakermarahkaa. Ei tosin saunassa, mutta aattona. Mansikat sentään ovat punaisia, joten eikös se melkein jouluiseksi lasketa?
Vierailija kirjoitti:
Kermavaahto lässähtää saunassa.
No ei me sentään löylyssä syödä
Onko jouluperinne teidän oma vai tuotu Australiasta tms. brittien entisestä siirtokunnasta, missä mansikka-aika ja joulu kohtaavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa meillä on huomenna aattona kalojen kanssa uudet perunat pakkasesta, siikliä. Pakastettu heinäkuussa 👍
Anoppi harrasti tuota. Oli kauhean hienoa syödä pakkasvetisiä ja räjähtäneitä pottuja.
Minä grillaan ulkona grillissä makkaraa huomenna ja samalla nautin shampanjasta.
Jos ei osaa kirjoittaa, tuskin on varaa oikeaan shampanjaan. Onko teidän "samppanja" kuitenkin kuohuviiniä?
Vierailija kirjoitti:
Onko jouluperinne teidän oma vai tuotu Australiasta tms. brittien entisestä siirtokunnasta, missä mansikka-aika ja joulu kohtaavat?
Ihan oma 😊
Vierailija kirjoitti:
Jos ei osaa kirjoittaa, tuskin on varaa oikeaan shampanjaan. Onko teidän "samppanja" kuitenkin kuohuviiniä?
Suomeksi oikea kirjoitusasu on samppanja, seillä on Taittingeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi harrasti tuota. Oli kauhean hienoa syödä pakkasvetisiä ja räjähtäneitä pottuja.
No sitten hän ei ole osannut pakastaa ja keittää niitä. Ne pitää ryöpätä ennen pakastusta ja itse kypsennän höyryssä. Ei juuri eroa huomaa kesäisiin, ei yhtään vetisiä eikä ainakaan halkeile.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikea kirjoitusasu. Taisit nolata vain itsesi nyt...
Tuoreet mansikat on kyllä mauttomia tähän aikaan vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Minä grillaan ulkona grillissä makkaraa huomenna ja samalla nautin shampanjasta.
En varmaan kehtaa enää sanoa, mutta ciime jouluna mies savusti kaasugrillissä joululohemme pihalla 😊 Joten grilli ympärivuotisessa käytössä
Vierailija kirjoitti:
Tuoreet mansikat on kyllä mauttomia tähän aikaan vuodesta.
Joskus saa hyviäkin, aika arpapeliä kuitenkin maun suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen huono kirjoittamaan vieraskielisiä sanoja, mutta rahasta ei silti ole pulaa. Shampanjasta tulee jotenkin ylevämpi olo kuin skumpasta, vaikka tämä varmaan hölmöltä kuulostaakin.
Kuulostaa vähän meidän juhannussaunalta, silloin on mansikatkin ihan kotimaisia omalta pellolta.
Jouluna meillä on saunassa kynttilävalaistus ja itsesolmitut vihdat (pakastetut kuitenkin). Tykätään perinteisemmistä perinteistä.
Kermavaahto lässähtää saunassa.