Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä mä luin???

Vierailija
23.12.2016 |

Josif Stalinin lapsenlapsi on kuollut - ruumis löydettiin kadulta
Eilen klo 16:55
Josif Stalinin lapsenlapsi kuoli torstaina Moskovassa 80 vuoden iässä.

Josif Vissarionovitš Dzugashvili, vallankumousnimeltään Josif Stalin, oli aikansa merkittävimpiä henkilöitä ja Neuvostoliiton suurimpia vaikuttajia.

Hänen lapsenlapsensa Jevgeny Dzhugashvili kuoli tänään torstaina Moskovassa.

80-vuotiaan Dzhugashvilin ruumis löydettiin kadulta kotitalonsa lähettyviltä.

Hän oli sekä Venäjän että Georgian kansalainen. Stalinin lapsenlapsi asui Moskovassa ja Tbilisissä.

Dzugashvili valmistui sotilasakatemiasta ja työskenteli vanhimpana lehtorina niin ikään useassa sotilasakatemiassa yli 25 vuoden ajan.

Hänen isoisänsä Stalin kuoli maaliskuussa vuonna 1953. Miesten yhdennäköisyys on hämmästyttävä.

Dzhugashvili antoi yhdelle lapsenlapsistaan nimeksi Josif isoisoisänsä mukaan.

Kuvassa Jevgeny Dzhugashvili lapsenlapsensa kanssa. Taustalla Neuvostiliittoa johtaneen Josif Stalinin valokuva.

http://m.iltalehti.fi/ulkomaat/201612222200044824_ul.shtml

Mikä ihmeen Josif? ???? Meillä opetettiin koulussa, että se oli Josef Stalin.
Mikä ihmeen Neuvostoliitti???? Meillä opetettiin koulussa, että se oli Neuvostoliitto!!!

T. Av-mamma -81

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän riippuu, miten se kirjoitetaan. Venäläisin kirjaimin kirjoitetaan Иосиф Сталин, joten suoraan se etunimi kääntyisi Josif. Tai vielä tarkemmin Iosif, jos käännetään ihan merkki merkiltä, sillä kyrilisistä kirjaimista puuttuu j.

Englanninkielisessä wikipediassa puhutaan Joseph Stalinista... Suomessa siis varmaan haluttu käyttää muotoa Josef, onhan sitä muitakin hallitsijoiden nimiä "suomennettu" (esim. Kaarle XVI Kustaa). Itse tosin muistelen, että meille opetettiin nimi juurikin muodossa Josif Stalin (vm. 75).

Jälkimmäinen on ihan puhdas typo, veikkaan.

Vierailija
2/2 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on koulussa opetettu Josif. -79

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä