Onko kenelläkään kokemusta PEXION nimisestä epilepsia lääkkeestä koiralla?
Eli siis ois tarkoitus aloittaa epilepsia lääkitys, mut netistä löytyy hirveen vähän tietoa kyseisestä lääkkeestä? Kiitos vastauksista!!
Kommentit (26)
Syötetty noin reilu kuukausi lääkettä
Pexion lääke väsyttää toisilla kuten ohjeissakin kerrotaan, mutta lääke, ruoka, lepo ja koira on ihan omillaan. Lääke maksaa noin 50€ 100tablettia, mutta minä ainakin olen valmis maksamaan mitä vain jotta toinen voi elää normaalia elämää eikä kohtauksia enää tule.!!!!!!!!
Meillä aloitettiin koiralla viikko sitten tämä lääkitys ja vaikuttaa veto olevan pois ja vähän alakuloinen. Onko kellään antaa updatea onko koiran luonne "palautunut" tietyn käyttöajan jälkeen?
Meillä aloitettiin Barbivetillä, koiran kaikki arvot romahtivat, aluksi rajut sivuvaikutukset (hoipertelu, ahmiminen, runsas juominen ja pissaaminen), lopuksi ei noussut enää sängystäänkään itse. Nyt Barbivet minimissään ja rinnalla Pexion. Voi kun voisi koko Barbivet-myrkyn jättää kokonaan mutta on kuulemma tehkkain kohtauksien ehkäisijä. Myrkkyjä kaikki mutta minkäs voit, jos kohtaukset vahingoittaa aivoja. Lääkkeet tappaa sitten vaan hiukan hitaammin. Surullista.
Meillä Barbivet ajettiin alas, koska maksa-arvot räjähti nopeasti. Tilalle tuli Pexion ja tällä hetkellä lisänä myös Keppra, koska hoitotoimenpiteen yhteydessä annettu nukutus palautti kohtaukset entistä rajumpina.
Koiralleni annetaan Pexion lääkettä 12 tunnin välein yksi tabletti. On halvin epilepsialääke mitä määrätään. On toiminut todella hyvin ja kohtauksia läkkeiden aloittamisen jälkeen on tullut vain yksi silloin alussa. Koira ihan normaali kuin aikaisemminkin. Ruokailuun tullut muutos sen verran, että lääke on hyvä antaa tyhjään vatsaan eli ensin lääke ja sen jälkeen ruokaa. Joillakin koirilla ruokahalu kasvaa lääkkeen myötä mutta pysy siltikin normaalissa ruoanmäärässä. Mikäli kohtauksia tulee lääkkeestä huolimatta useasti nin sitten vaihdatte toiseen epilepsia lääkkeeseen. Tsemppiä
Meidän koiruli 3 vuotias.