Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko kenelläkään ystävää jolla on vakaa persoonallisuushäiriö?

Vierailija
22.12.2016 |

Mietin vaan, kun kaikki oireet viittaa siihen:/.
Miten olette pärjänneet tällaisen ihmisen kanssa?

Kommentit (145)

Vierailija
41/145 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi diagnosoitu ystävä on. Rehti ystävänä kyllä, mutta muuten elämänsä ollut melkoista draamaa. Kertonut kadehtineensa rauhallista luonnettani ja vakaata parisuhdettani.

Erittäin hyvä jos hän pystyy sanomaan sen rehellisesti. Yleensä ovat valitettavan kateellisia.

Vierailija
42/145 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait sinä tajuat, että nämä kaltoinkohdelluksi tulleet eivät lapsena ja nuorena tiedosta sairastavansa jotain persoonallisuushäiriötä tai viitteellistä sellaista. He kärsivät masennuksesta, on käytöshäiriöitä, päihteiden väärinkäyttöä! Missä pumpulissa te elätte?! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/145 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vit-tua selität! Epävakaa persoonallisuus vaatii väkivaltaa, niin psyykkistä kuin henkistäkin!

Suurin syy epävakaaseen persoonallisuushäiriöön on seksuaalinen hyväksikäyttö! Voisko tämä olla syy, miksi he vaikenevat?!

Pedofiili uhkaa aina. Se saa uhrin tuntemaan syyllisyyttä. Pedofiili antaa ymmärtää, että uhri on itse tyrkyttänyt itseään. Pedofiili uhkaa lasta lapsen vanhempien rakkaudettomuudella. Pedofiili alistaa lapsen seksuaaliseen kanssakäymiseen. Mitä tämän palstan naiset vielä tarvitsee, jotta ymmärtävät tämän totuuden?

Rukoilkaa, että lapsenne ei koskaan joudu uhriksi! 

Olet oikeassa pedofilian suhteen, se on sairasta mutta jos ihmisestä kehittyy epävakaa persoonallisuushäiriöinen niin se ei johdu siitä. Persoonallisuushäiriö johtuu ihmisestä itsestänsä, koko elämä vaikuttaa kaikilla. Siksi tiete

Jatkappas nyt peruskoulun oppitunnilla olemista ja lopeta se kännykällä surffailu tällä palstalla. Opitkin jotain kun paremmin kuuntelet opettajaa!

Vierailija
44/145 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi diagnosoitu ystävä on. Rehti ystävänä kyllä, mutta muuten elämänsä ollut melkoista draamaa. Kertonut kadehtineensa rauhallista luonnettani ja vakaata parisuhdettani.

En ihmettele. Hän tiedostaa, mistä epävakaus johtuu. 

Vierailija
45/145 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaan sisarukset ovat kasvaneet ihan samassa ympäristössä ja vau reagoineet toisella tavalla. Temperamenttisella lapsella on suurempi taipumus epävakauteen.

Meillä dynamiikka oli se, että minä vanhempana lapsena sain suuremmat paskulit niskaan. Epävakaa oli aina dramaattinen uhri (esimerkiksi pilasi monet juhlat koska järkyttyi uskomattoman pienestä asiasta). Hänen tunnemyrskyjensä ympärillä pyöri koko huusholli, muut lapset ha heidän tunteensa olivat näkymättömiä koska niitä ei ilmaistu huudolla ja raivolla. Olettaa yhä samaa suhtautumista ja aika vaikea tuntea myötätuntoa.

En ole tekemisissä jos ei ole ihan pakko. 

Vierailija
46/145 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vit-tua selität! Epävakaa persoonallisuus vaatii väkivaltaa, niin psyykkistä kuin henkistäkin!

Suurin syy epävakaaseen persoonallisuushäiriöön on seksuaalinen hyväksikäyttö! Voisko tämä olla syy, miksi he vaikenevat?!

Pedofiili uhkaa aina. Se saa uhrin tuntemaan syyllisyyttä. Pedofiili antaa ymmärtää, että uhri on itse tyrkyttänyt itseään. Pedofiili uhkaa lasta lapsen vanhempien rakkaudettomuudella. Pedofiili alistaa lapsen seksuaaliseen kanssakäymiseen. Mitä tämän palstan naiset vielä tarvitsee, jotta ymmärtävät tämän totuuden?

Olet oikeassa pedofilian suhteen, se on sairasta mutta jos ihmisestä kehittyy epävakaa persoonallisuushäiriöinen niin se ei johdu siitä. Persoonallisuushäiriö johtuu ihmisestä itsest

Et vaikuta terveeltä ihmiseltä. Älä puutu vakaviin asioihin kun et ymmärrä. Nämä ovat tärkeitä asioita.

Vierailija
47/145 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epävakaa sisko löytyy. Harkitsen välien katkomista.

Joillekin ihmisille näyttää olevan oikein ihana mutta minä olen saanut toisenlaisen kunnian, koska pistän ystävällisiä, normaaleja rajoja enkä jaksa hiipiä munankuorilla.

Tiesitkö, että siskosi ei syntynyt epävakaa persoonallisuushäiriöisenä? Joku tai jotkut on aiheuttanut sen omalla toiminnallaan/käytöksellään. Vaatii paljon, jotta tuollainen kehkeytyy.

Sisko kun olet, olet varmaan jotain huomannut?!

Olen joo lukenut aiheesta aika paljonkin. Mitäs se vaikuttaa mihinkään onko tuollaisena syntynyt vaiko ei? Epävakaa siskoni on aikuinen ihminen joka on vastuussa käytöksestään ja hoitoon hakeutumisestaan. Minun tehtäväni on ottaa vastuu omasta käytöksestäni. Siihen kuuluu rajojen laittaminen ja jossain pisteessä tarkoittaa väl

Tämä. Epävakaalle on jopa haitallista jos muut eivät laita rajoja vaan holhoavat. 

Vierailija
48/145 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävakaan sisarukset ovat kasvaneet ihan samassa ympäristössä ja vau reagoineet toisella tavalla. Temperamenttisella lapsella on suurempi taipumus epävakauteen.

Meillä dynamiikka oli se, että minä vanhempana lapsena sain suuremmat paskulit niskaan. Epävakaa oli aina dramaattinen uhri (esimerkiksi pilasi monet juhlat koska järkyttyi uskomattoman pienestä asiasta). Hänen tunnemyrskyjensä ympärillä pyöri koko huusholli, muut lapset ha heidän tunteensa olivat näkymättömiä koska niitä ei ilmaistu huudolla ja raivolla. Olettaa yhä samaa suhtautumista ja aika vaikea tuntea myötätuntoa.

Kyllä, olet täysin oikeassa. Ihminen on rakas vaikka olisikin sairastunut. Yleensä ovat dramaattisia, ilkeitä, huomionhakuisia, valittavia jne. kaikkea vähän ikävää mutta heissä on omat vahvuutensa ja hyvät puolensa ja heitä täytyy ymmärtää. Kaikki eivät tietenkään muutu pahoiksi ihmisiksi jos ottavat opiksi eivätkä halua olla pahoja sekä ilkeitä ja niin itserakkaita.

Vierailija
49/145 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaus ei johdu automaattisesti pedofiliasta. Nykytiedon mukaan epävakaus ei välttämättä johdu muutenkaan traumasta vaan voi olla erittäin temperamenttisen lapsen riesa. Usein toki taustalla on trauma 

Vierailija
50/145 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epävakaa sisko löytyy. Harkitsen välien katkomista.

Joillekin ihmisille näyttää olevan oikein ihana mutta minä olen saanut toisenlaisen kunnian, koska pistän ystävällisiä, normaaleja rajoja enkä jaksa hiipiä munankuorilla.

Tiesitkö, että siskosi ei syntynyt epävakaa persoonallisuushäiriöisenä? Joku tai jotkut on aiheuttanut sen omalla toiminnallaan/käytöksellään. Vaatii paljon, jotta tuollainen kehkeytyy.

Sisko kun olet, olet varmaan jotain huomannut?!

Olen joo lukenut aiheesta aika paljonkin. Mitäs se vaikuttaa mihinkään onko tuollaisena syntynyt vaiko ei? Epävakaa siskoni on aikuinen ihminen joka on vastuussa käytöksestään ja hoitoon hakeutumisestaan. Minun tehtäväni on ottaa vastuu omasta käytöksestäni. Siihen kuuluu rajojen laittaminen ja jossain pisteessä tarkoittaa väl

Kenen vastuulla oli se epävakaan persoonallisuuden synty?! Mieti kuinka raskasta on sitä hel-vettiä kantaa sisällä?! On niin niin helppoa sysätä vastuu nyt siskollesi, kun hän on aikuinen. Vastuussa todellisuudessa on ne edesvastuuttomat aikuiset, jotka tuhosivat siskosi persoonallisuuden! 

Nyt siskosi kärsii. On todennäköistä, että syyttä kaikesta itseään ja häpeä estää hakeutumasta avun piiriin! 

Vierailija
51/145 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olet täysin oikeassa. Ihminen on rakas vaikka olisikin sairastunut. Yleensä ovat dramaattisia, ilkeitä, huomionhakuisia, valittavia jne. kaikkea vähän ikävää mutta heissä on omat vahvuutensa ja hyvät puole

Miksi tulisi ymmärtää? Miksi ihmeessä sisaruksen tulisi tuollainen raskas ymmärtäjän rooli ottaa? Epävakaan tulee hakeutua hoitoon, ei olettaa muun maailman kannattelevan häntä 

Vierailija
52/145 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kenen vastuulla oli se epävakaan persoonallisuuden synty?! Mieti kuinka raskasta on sitä hel-vettiä kantaa sisällä?! On niin niin helppoa sysätä vastuu nyt siskollesi, kun hän on aikuinen. Vastuussa todellisuudessa on ne edesvastuuttomat aikuiset, jotka tuhosivat siskosi persoonallisuuden! 

Nyt siskosi kärsii. On todennäköistä, että syyttä kaikesta itseään ja häpeä estää hakeutumasta avun piiriin! "

Oletko itse epävakaa? Surullinen uutinen mutta sinulla on se aikuisen vastuu itsestäsi ihan automaattisesti, ei sitä voi sinne erikseen sysätä. Kaikista vähiten sinusta ovat vastuussa sisarukset joille käytöksesi on todennäköisesti tuottanut paljon tuskaa. 

Vierailija
53/145 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa pedofilian suhteen, se on sairasta mutta jos ihmisestä kehittyy epävakaa persoonallisuushäiriöinen niin se ei johdu siitä. Persoonallisuushäiriö johtuu ihmisestä itsestänsä, koko elämä vaikuttaa kaikilla. Siksi tiete

Ei johdu! Se on lapsuudessa koetusta vääryydestä johtuva. Milloin sinä tajuat?! Tässä vaiheessa pakko kertoa, että olen eheyttänyt monta lasta näistä lapsuuden traumoista moniammatillisen työyhteisön kanssa. Olen sijaisvanhempi. He ovat päässeet turvaan jos voi sanoa niin ajoissa. Yksikin lapseen kohdistuva laiminlyönti on liikaa. Voin pahoin näitä lukiessani. 

Vierailija
54/145 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tähän temperamenttisen lapsen toimintaan reagoitiin? 

Vierailija
55/145 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaan sisaruksena suosittelen lämpimästi pysymään kaukana jos eivät ole hoidon piirissä.

Vierailija
56/145 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei johdu! Se on lapsuudessa koetusta vääryydestä johtuva. Milloin sinä tajuat?! Tässä vaiheessa pakko kertoa, että olen eheyttänyt monta lasta näistä lapsuuden traumoista moniammatillisen työyhteisön kanssa. Olen sijaisvanhempi. He ovat päässeet turvaan jos voi sanoa niin ajoissa. Yksikin lapseen kohdistuva laiminlyönti on liikaa. Voin pahoin näitä lukiessani. "

Teet hienoa työtä ja arvostan. Tajuat varmaan kuitenkin että moni näiden lasten traumojen aiheuttajista on myös itse epävakaa? Sanoisitko sijaislapsillesi että heidän pitää vain ymmärtää epvakaita ihmisiä? Aikuisella on aikuisen vastuu. Eri

Vierailija
57/145 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kenen vastuulla oli se epävakaan persoonallisuuden synty?! Mieti kuinka raskasta on sitä hel-vettiä kantaa sisällä?! On niin niin helppoa sysätä vastuu nyt siskollesi, kun hän on aikuinen. Vastuussa todellisuudessa on ne edesvastuuttomat aikuiset, jotka tuhosivat siskosi persoonallisuuden! 

Nyt siskosi kärsii. On todennäköistä, että syyttä kaikesta itseään ja häpeä estää hakeutumasta avun piiriin! "

Oletko itse epävakaa? Surullinen uutinen mutta sinulla on se aikuisen vastuu itsestäsi ihan automaattisesti, ei sitä voi sinne erikseen sysätä. Kaikista vähiten sinusta ovat vastuussa sisarukset joille käytöksesi on todennäköisesti tuottanut paljon tuskaa. 

En ole epävakaa. Olen yksi työryhmän jäsen. 

Vierailija
58/145 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tähän temperamenttisen lapsen toimintaan reagoitiin? 

Ymmärrettiin loputtomiin, pidettiin pumpulissa, toruttiin muita. 

Vierailija
59/145 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaditteko myös alkoholistin ystäviä ja sisaruksia ymmärtämään ja holhoamaan loputtomiin? Narsisistin? Psykopaatin?

Neuvon laittamaan tiukat rajat. 

Vierailija
60/145 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole epävakaa. Olen yksi työryhmän jäsen. 

Tällainen kirjoitustyyli, jossa on paljon tunteenomaisia purkauksia, huutomerkkejä, kirosanoja, aggressiivisia heittoja tyyliin "Etkö tajua!" "Voi hel-vet-ti!" "Pyh sinua!" kylläkin tuo mieleen nimenomaan epävakaan persoonallisuuden. Hallitsematonta tunnekuohua paperilla.