suututtaa nuo iIltalehtien "köyhät perheet" . tulkaapa kokeilemaan minun elämääni!
pääsin tai jouduin työkyvyttömyyseläkkeele 21-vuotiaana, syistä joita en tässä nyt sen kummemmin erittele !
minulla on kaksi lasta, 9v ja 7v. erosin lasten isästä kun nuorempi oli vauva. ex on hyvässä työssä ja asuu omassa rivarikämpässä,, mutta siltä paskiaiselta en rahaa pyydä paitsi lapsiin liittyen ja silloinkin vain, jos on pakottava tarve! lapset toki viettävät aikaa isällään ja kertovat jälkeenpäin miten on käyty Hoplopissa ja ravintolassa ja elokuvissa ja..
saan lapsilisät, eläkkeen + sossusta asumistukea. jos joku kuvittelee, että sossu maksaa minulle kaiken niin väärä luulo!tässä ei todellakaan rahassa kieritä.. vuokran, veden & sähkön jälkeen loppu menee ruokaan & lääkkeisiin. kaikki menot on miettittävä & listattava.otetaan esim. sellainen asia kuin hiusväri, siihen ei välttämättä budjetti riitä. ostan lähes kaiken käytettynä, paitsi meikit ja alusvaatteet...kaupassa saa juosta tarjouslappujen perässä , suututtaa kun haluaisi tarjota lapsille laadukasta luomuruokaa mutta joudun tyytymään siihen halvimpaan jauhelihaan ja makaroniin! väitetään että kasvikset ovat halpoja, mutta minä en tuohon yhdy. ..
olisi mahtavaa kun voisi mennä kaupungille kiertelemään, ostaa meikkejä ja kengät ja sitten istahtaa kahvilaan . olisi ihana viedä lapset elokuviin ja sitten mäkkäriin.
juu ja en ole mikään " ylimeikattu tatuoitu läski!" sellaikseksihan te minut kuvittelette , vai mitä? sinitukkainen einespurilaisia mättävä sossupummi...
Kommentit (37)
Eikö sossun pitäisi maksaa sähkö- ja vesilaskutkin? Samoin kuin reseptilääkekulut, pesutupamaksut yms.
Miksi sossu ei maksa noita ap:lle? Oletko tehnyt valitusta? Jotkut kunnat ja kaupungit pyrkivät olemaan kertomatta kaikkea mikä kuuluu siihen sossun maksettavaan osuuteen, ja yrittävät säästää tässä. Sinulle varmaan käy hyvin, kun toimeentulotuki siirtyy Kelaan. Tulevat varmaan noudattamaan lakia paremmin.
Mä oon ylimeikattu, sinihiuksinen, tatuoitu läski, joka haki tälle kuulle sossusta rahaa. Vituttaako?
Aloitus oli jonkun mielikuva siitä, minkälaista olisi olla köyhä + lisäksi vähän läppää ja provoa, että tulisi hauska ketju. Luomuruoka meni jo yli ja moni muukin aloituksessa. Olemme aika hyvätuloisia ihmisiä ja välttämällä vältellään luomuruokien ostamista. Yksi syy on hinta, toinen syy on laatu, kolmas syy on mielikuva luomuruuista, neljäs syy on se, että kaikki suomalainen ruoka on täysin syömäkelpoista oli millä nimellä tahansa. Ja toi työkyvyttömyyseläke. Satun tietämään noista asioista aika paljon. Jos joku jää tvk-eläkkeelle jo parikymppisenä, ei sellainen ihminen kyllä hanki hyvätuloista exää eikä pysty huolehtimaan lapsista. Ja jos pystyy, on aika palata töihin ja lopettaa lorveilu. Olisi hauska joskus kuulla oikeasti köyhän elämästä.
Sossu maksaa sähkön ja lääkkeet, niitä ei vähennetä perustoimeentulotuesta. Tässä jo ontuu ap:n avautuminen.
Jos yrittää kertoa todellisesta köyhyydestä, pitäisi faktat olla hallussa. Näin hölmöillä kirjoituksilla (ja päivittäiset IL/IS) kaivaa vain maata oikeasti köyhien alta.
Että kiitos taas, nimimerkillä Oikeasti köyhä.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Minä en edelleenkään ymmärrä näitä "köyhiä". Ensinnäkin, eikö se asumistuki haeta Kelasta ja sossusta saa elämisrahaa? Ja jos sossusta saa mitään, niin eikö sen silloin pitäisi maksaa myös lääkkeet ja vesi+sähkö? Ja lääkkeillähän on se joku kattokin?
Sossuhan antaa sen vajaa 500€/aikuinen vuokran ja muiden lisäksi. Ilmeisesti saat lapsistakin jotain, vai onko kiinni siitä ettet ole hakenut elatustukea isältä? Miksi et? Ja miksi olet katkera kun lapset pääsevät HopLoppiin ja leffaan isänsä kanssa?
Miten et sillä sossun rahalla tule toimeen?
Tuntuu että harva tosiaan köyhyyttä ymmärtää ilman että on sitä itse kokenut. Enkä tarkota tällä opiskelijan köyhäilyä (jolla on mahdollisesti alku ja loppu) vaan sellaista vuosikausia jatkuvaa köyhyyttä johon ei ole parannusta näköpiirissä. Kun on vaikkapa viisi vuotta elänyt köyhän elämää, saattaa jo jotain ymmärtää, kymmenen vuoden köyhyyden jälkeen ymmärrys köyhyyden olemuksesta on jo varsin hyvä.
Köyhyyttä uskoisin ymmärtäväni paremmin (en ole kokenut), mutta en käsitä miksei ap saa sitä rahaa riittämään? 500e ruokaan yms. on kuitenkin enemmän kuin pelkkä makaroni ja tarjousjauheliha. Sillä luulisi saavan ihan vaatteitakin joskus.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Minä en edelleenkään ymmärrä näitä "köyhiä". Ensinnäkin, eikö se asumistuki haeta Kelasta ja sossusta saa elämisrahaa? Ja jos sossusta saa mitään, niin eikö sen silloin pitäisi maksaa myös lääkkeet ja vesi+sähkö? Ja lääkkeillähän on se joku kattokin?
Sossuhan antaa sen vajaa 500€/aikuinen vuokran ja muiden lisäksi. Ilmeisesti saat lapsistakin jotain, vai onko kiinni siitä ettet ole hakenut elatustukea isältä? Miksi et? Ja miksi olet katkera kun lapset pääsevät HopLoppiin ja leffaan isänsä kanssa?
Miten et sillä sossun rahalla tule toimeen?
Tuntuu että harva tosiaan köyhyyttä ymmärtää ilman että on sitä itse kokenut. Enkä tarkota tällä opiskelijan köyhäilyä (jolla on mahdollisesti alku ja loppu) vaan sellaista vuosikausia jatkuvaa köyhyyttä johon ei ole parannusta näköpiirissä. Kun on vaikkapa viisi vuotta elänyt köyhän elämää, saattaa jo jotain ymmärtää, kymmenen vuoden köyhyyden jälkeen ymmärrys köyhyyden olemuksesta on jo varsin hyvä.
Olet oikeassa, mutta ap vinkuu hiusväreistä!! Faktat ei ole hallussa ja tuntuu että alkaa olla ihan systemaattista tämä köyhien kyykyttäminen.
Nykypolitiikkahan on sillä linjalla että köyhät ja työttömät ovat surkeita luusereita, kepillä ajetaan vielä ahtaammalle. On paljon hiljaisia köyhiä tässä maassa, jotka vain kärsivät yksin nälissään, kun hävettää perkeleesti sanoa sitä ääneen.
Ap, oletko harkinnut kasvissyöjäksi ryhtymistä? Voisko tällä säästää rahaa? Jos lapset saavat koulussa kuitenkin syödä liharuokaa. Aasialaisissa keittiöissä on hyviä kasvisruokareseptejä.
Vierailija kirjoitti:
Ok, mutta mikset osaa kirjoittaa?
Vauva av on roskasakin kansoittamaa. Tällainen törkeä ja asiaton möläytys on saanut 33 yläpeukkua ja vain 5 alapeukkua. Ei ihme että taso lakee laskemistaan. Tällaisessa seurassa ei ormaali ihminen viihdy.
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko ostaa meikkejä ja hiusväriä???
on siinä mielessä, että se piristää oloa kun vähän laittautuu. ei tarvitse olla kuin ripsiväriä, ei mitään "sotamaalausta" ! ja hiuksia värjään koska sävy on aina ollut sellainen harmahtava, en tykkää. ..
ap
Vierailija kirjoitti:
Ok, mutta mikset osaa kirjoittaa?
Samasta syystä kuin mistä köyhyys johtuu, eli tyhmyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus oli jonkun mielikuva siitä, minkälaista olisi olla köyhä + lisäksi vähän läppää ja provoa, että tulisi hauska ketju. Luomuruoka meni jo yli ja moni muukin aloituksessa. Olemme aika hyvätuloisia ihmisiä ja välttämällä vältellään luomuruokien ostamista. Yksi syy on hinta, toinen syy on laatu, kolmas syy on mielikuva luomuruuista, neljäs syy on se, että kaikki suomalainen ruoka on täysin syömäkelpoista oli millä nimellä tahansa. Ja toi työkyvyttömyyseläke. Satun tietämään noista asioista aika paljon. Jos joku jää tvk-eläkkeelle jo parikymppisenä, ei sellainen ihminen kyllä hanki hyvätuloista exää eikä pysty huolehtimaan lapsista. Ja jos pystyy, on aika palata töihin ja lopettaa lorveilu. Olisi hauska joskus kuulla oikeasti köyhän elämästä.
saako sanoa, että haista paska? en ole ap, mutta jäin itse työkyvyttömyys-eläkkeelle 25vuotiaana, ehdin hankkia exän kanssa kaksi lasta ennen kuin mnulla todettiin adhd ja epävakaa persoonallisuushäiriö! l
Vierailija kirjoitti:
niin? Monella työssäkäyvälläkään ei ole noihin asioihin varaa?
Kyllä sitten on budjetointi jo aika pahasti perseellään.
Vierailija kirjoitti:
Nytkin 2kg:n lanttu-, porkkana- ja punajuuripussit alle 1€:lla Prismoista. Ei sun avokadoja ja kotimaisia tomaatteja tarvi talvella ostaa.
En ole Ap, mutta minun on syötävä kasvikset valtaosa vihanneksina tai autoimmuunisairauteni riehaantuu isosta kasasta juureksia.
Viljoja käytän minimaalisesti, en läheskään päivittäin.
En lukenut kuin ekan lauseen, ja sitten painoin alapeukkua.
Ei vaadi mitään huutomerkkiä tuollainen lause. Tosi ärsyttävä.
Otsikkokin jo rupesi vituttamaan; minun elämääni. Minun minun minun.
Ap: Lidlistä saat ripsarin n. kolmella eurolla. Tokmannista meikkejä saa myös ihan muutamilla euroilla. En jotenkin itsekin kolemen lapsen yksinhuoltajana usko, ettei sinulla noihin silloin tällöin ostettuna olisi varaa.
Meikit ja hiusvärit ei ole pakollisia.
Kasvikset on halpoja, kun ei osta niitä kalliita. Kausivihannekset on aina halpoja, koska niistä on ylitarjontaa juuri silloin sesongin aikaan. Kesällä halpaa on varhaiskaali, kesäkurpitsa, tomaatti, kurkku, salaatit, oikeastaan ihan kaikki muu paitsi syksyllä satokautensa aloittavat. Talvella juurespuoli, kaalit, sipulit. Peruna on lähes ilmaista aina paitsi ihan kesän alussa. Turha tulla vinkumaan, että kasvikset on kalliita. Kotimaiset normaalisti tuotetut kasvikset ovat ihan hyvä vaihtoehto luomulle, varsinkin ulkomaiselle luomulle. Talviseen vihreän tarpeeseen edullinen vaihtoehto on herneenversot ja vaikka mung pavun idut, ihan itse versotettuna ja idätettynä. Luulis eläkeläisellä olevan edes tähän aikaa. Halpa sika-nauta on terveellisempää kuin joku vähärasvainen nauta. Rasva pitää paremmin nälän poissa kuin kuivakka proteiini, ei tule niin helposti tarvetta välipalaan ja taas rahaa säästyy. Munat ovat myös edullista ja hyvärasvaista proteiinia.