Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suututtaa nuo iIltalehtien "köyhät perheet" . tulkaapa kokeilemaan minun elämääni!

Vierailija
22.12.2016 |

pääsin tai jouduin työkyvyttömyyseläkkeele 21-vuotiaana, syistä joita en tässä nyt sen kummemmin erittele !
minulla on kaksi lasta, 9v ja 7v. erosin lasten isästä kun nuorempi oli vauva. ex on hyvässä työssä ja asuu omassa rivarikämpässä,, mutta siltä paskiaiselta en rahaa pyydä paitsi lapsiin liittyen ja silloinkin vain, jos on pakottava tarve! lapset toki viettävät aikaa isällään ja kertovat jälkeenpäin miten on käyty Hoplopissa ja ravintolassa ja elokuvissa ja..

saan lapsilisät, eläkkeen + sossusta asumistukea. jos joku kuvittelee, että sossu maksaa minulle kaiken niin väärä luulo!tässä ei todellakaan rahassa kieritä.. vuokran, veden & sähkön jälkeen loppu menee ruokaan & lääkkeisiin. kaikki menot on miettittävä & listattava.otetaan esim. sellainen asia kuin hiusväri, siihen ei välttämättä budjetti riitä. ostan lähes kaiken käytettynä, paitsi meikit ja alusvaatteet...kaupassa saa juosta tarjouslappujen perässä , suututtaa kun haluaisi tarjota lapsille laadukasta luomuruokaa mutta joudun tyytymään siihen halvimpaan jauhelihaan ja makaroniin! väitetään että kasvikset ovat halpoja, mutta minä en tuohon yhdy. ..

olisi mahtavaa kun voisi mennä kaupungille kiertelemään, ostaa meikkejä ja kengät ja sitten istahtaa kahvilaan . olisi ihana viedä lapset elokuviin ja sitten mäkkäriin.

juu ja en ole mikään " ylimeikattu tatuoitu läski!" sellaikseksihan te minut kuvittelette , vai mitä? sinitukkainen einespurilaisia mättävä sossupummi...

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, mutta mikset osaa kirjoittaa? 

Vierailija
2/37 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elarit on lapsille, ei äidille. Jos et ole niitä vaatinut niin minusta on turha mankua ettei ole varaa viedä lapsia mäkkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, on varmasti todella rankkaa joutua työkyvyttömyyseläkkeelle noin nuorena. Ymmärrän, että taloudellinen niukkuus on raskasta. Tärkeintä lapsille kuitenkin on rakastavat ja huolehtivat vanhemmat, ei se materia.

Vierailija
4/37 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin? Monella työssäkäyvälläkään ei ole noihin asioihin varaa?

Vierailija
5/37 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap on tehnyt lapsia kun on sairaseläkkeellä? Eikö järki sanonut, että ei pysty eläkkeellä lapsia elättämään?

Vierailija
6/37 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä että valtio pitää huolta äidistä ja kahdesta lapsesta kokonaan. Osaavat olla kiitollisia että eivät ole kadulla. Eikä ne mitään hiusvärejä tai mäkkäreitä kaipaa eipä tosiaan.

Vierailija
7/37 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin 2kg:n lanttu-, porkkana- ja punajuuripussit alle 1€:lla Prismoista. Ei sun avokadoja ja kotimaisia tomaatteja tarvi talvella ostaa.

Vierailija
8/37 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko ostaa meikkejä ja hiusväriä???

Vierailija
9/37 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap on tehnyt lapsia kun on sairaseläkkeellä? Eikö järki sanonut, että ei pysty eläkkeellä lapsia elättämään?

Lasten isä on hyvässä työssä, kuten ap kertoi.

10/37 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan niillä hyvintoimeentuleva isä. 

11/37 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edelleenkään ymmärrä näitä "köyhiä". Ensinnäkin, eikö se asumistuki haeta Kelasta ja sossusta saa elämisrahaa? Ja jos sossusta saa mitään, niin eikö sen silloin pitäisi maksaa myös lääkkeet ja vesi+sähkö? Ja lääkkeillähän on se joku kattokin?

Sossuhan antaa sen vajaa 500€/aikuinen vuokran ja muiden lisäksi. Ilmeisesti saat lapsistakin jotain, vai onko kiinni siitä ettet ole hakenut elatustukea isältä? Miksi et? Ja miksi olet katkera kun lapset pääsevät HopLoppiin ja leffaan isänsä kanssa?

Miten et sillä sossun rahalla tule toimeen?

Vierailija
12/37 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisit tarjota lapsillesi laadukasta luomuruokaa ja sitten viedä heidät mäkkäriin?

Vierailija
13/37 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah.

Uskomatonta paskaa ap.

Joillakin ei ole rahaa edes juosta niiden tarjouslappujen perässä, saati edes jauhelihaan.

Vierailija
14/37 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

haluaisit tarjota lapsillesi laadukasta luomuruokaa ja sitten viedä heidät mäkkäriin?

Arkena ladukasta luomuruokaa, huvipäivänä liikenteessä ollessa Mäkkäri silloin tällöin. Ei luomuruuan syöminen tarkota sitä ettei ikinä koskaan saisi syödä roskaruokaa. 

Vierailija
15/37 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sossun asiakas niin sossuhan ne lääkkeetkin maksaa? Ja kiinnostaisi tietää mitä sossut ajattelevat siitä ettei hyvätuloinen exäsi maksa lapsista elareita vaan yhteiskunta joutuu mukulasi kustantamaan?

Pari hoploppia kun ei nyt oikein istu mielikuvaan hyvästä, lastensa parasta ajattelevasta ja ns. toimeentulevasta isukista. 

Ymmärrän hyvin että olet eläkkeellä.

Lapsesi eivät ole.

Vierailija
16/37 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Minä en edelleenkään ymmärrä näitä "köyhiä". Ensinnäkin, eikö se asumistuki haeta Kelasta ja sossusta saa elämisrahaa? Ja jos sossusta saa mitään, niin eikö sen silloin pitäisi maksaa myös lääkkeet ja vesi+sähkö? Ja lääkkeillähän on se joku kattokin?

Sossuhan antaa sen vajaa 500€/aikuinen vuokran ja muiden lisäksi. Ilmeisesti saat lapsistakin jotain, vai onko kiinni siitä ettet ole hakenut elatustukea isältä? Miksi et? Ja miksi olet katkera kun lapset pääsevät HopLoppiin ja leffaan isänsä kanssa?

Miten et sillä sossun rahalla tule toimeen?

Ap varmaan haluaisi joskus tarjota lapsille hauskan päivän Hoplopissa tms. ihan itse. Koska ap:n taloudellinen tilanne on huono, hänen valinnan mahdollisuutensa ovat paljon pienemmät kuin paremmin toimeentulevilla.

Suhteellisessa köyhyydessä henkisesti riipivää ainakin on (mm.) valinnan mahdollisuuden puute. Keskituloinen voi halutessaa tehdä ruuaksi makaronia ja tarjousjauhelihaa, mutta muitakin vaihtoehtoja on valittavana paljon enemmän kuin köyhemmällä. 

Vierailija
17/37 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko ostaa meikkejä ja hiusväriä???

Ei ole. Suurin osa suomalaisista naisista näitä kuitenkin käyttää. Ap ihan ymmärreettävästi haluaa elää mahdollisimman normaalia elämää. Meikkaaminen on monelle meistä olennainen osa aamurutiineja, se on kivaa ja sillä saa piristystä ulkonäköön mikä vaikuttaa omaan olotilaankin. 

Vierailija
18/37 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi isä ei maksa elareita? Elarit ovat lapsen oikeus ei vanhemman. Nyt lastenvalvojalle aikaa tilaamaan/ viet elarit oikeuteen.

Ikävää, että olet joutunut sairaseläkkeelle. Sossun kuuluisi kyllä maksaa reseptilääkkeet sinulle. tee valitusta, jos eivät maksa. Vie vaikka oikeuteen asiasi.

Sitten: miksi luomu olisi parempaa? Miksi pitäisi tyytyä halvimpaan jauhelihaan ja makaroniin, kun samalla hinnalla saa paketin linssejä, tomaattimurskatölkin, puoli kiloa sipulia ja kilon porkkanoita. Tuollla määrällä sitten keittelee kome kattilallista linssikeittoa/linssimuhennosta, jota voi tarjota vaikka perunan kanssa. Tulee halvemmaksi ja on terveellisempää. Kasviksetkin tulee samassa.

Sitten on myös niin, että vaikka et itse pääse viemään lapsiasi sisähuvipuistoihin, ravintoloihin syömään, niin ole iloinen että  lasten isä vie heitä. Valitettavasti moni etäisä ei todellakaan laita mitään ylimääräistä lapsiinsa. lapsen saavat elämyksiä ja kokemuksia.

Olen itsekin yh, ja tulot ovat vain 50-70 € suuremmat kuin toimeentulonormin minimi. Toisaalta työmatkakuluihin menee 150€/kk. Tuttua on, että tavarat ostetaan kierrätettyinä ja kirppiksiltä. Tottakai sitä tavallisessa perheessä budjetoidaan. Itse en käytä ollenkaan meikkejä, nutturaa alan käyttää siinä vaiheessa kun hiukset pitäisi leikata. Niin yritän pitkittää leikkausväliä jälleen ainakin kuukauden.

Minä olen vienyt lapsen ja lapsen kaverit "leffaan" kun kaupunginkirjasto järjestää lapsille ja ´nuorille leffahetkiä. on iso valkokangas, ja lapsista on melkein sama kuin oikeassa leffateatterissa. Mäkkärissäkin Käydään: ostetaan sieltä euron hampurilaiset mukaan, ja juodaan omia juomia.

Viikonloppuisin herkutellaan: silloin ostetaan kurkkua, salaattia, leikkelettä. Noita syödään itseleivottujen leipien kera. Arkisin leivän päälle riittää levite ja porkkanasta juustohöylällä höylätyt ohuet siivut.

Vierailija
19/37 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi uusi mies?

Ei pääasiassa rahan vuoksi, mutta helpottaahan se silläkin saralla kun on kaksi maksajaa.

Vierailija
20/37 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko harkinnut kasvissyöjäksi ryhtymistä? Voisko tällä säästää rahaa? Jos lapset saavat koulussa kuitenkin syödä liharuokaa. Aasialaisissa keittiöissä on hyviä kasvisruokareseptejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä