Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on oikeassa, minä vai mieheni??

Vierailija
22.12.2016 |

Asumme mieheni kanssa yhdessä vuokralla ja olemme saaneet kulut jaettua hyvin tasan. Ainut ongelma on ruokakulut.. Käymme n. 1-2krt viikossa ulkona syömässä ja tällöin mies on melkeinpä aina maksanut molempien ruuat. Käymme tavallisesti paikoissa, joissa annos maksaa 10-20e. Minä taas olen se joka käy melkein aina kaupassa ja maksaa siis ruuat, viikossa tähän menee rahaa n. 30-50e.
Eilen mieheni mainitsi kuinka häntä ärsyttää kun pidän itsestäänselvyytenä että hän maksaa kun syömme ulkona ja ei aio enää maksaa ruokiani ja ei hänellä ole varaa maksaa. Joo, tavallaan olenkin pitänyt koska minä olen sitten maksanut kotiin ruuat. Mainitaan tähän vielä että miehellä kyllä on varaa, on hyväpalkkaisessa työssä. Eniten tässä ärsyttää se, että tarjoaa välillä baarissa ystävilleen koko illan ja samalla kavereiden yhdenyönjutuille. Olenko nyt aivan turhaan suuttunut tästä vai onko mieheni oikeassa?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehesi tiedä että maksat kaikki viikko-ostokset? Pakkohan hänen on tietää.

Vierailija
2/24 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä mies sanoi kun mainitsit kotiin ostamistasi ruuista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mainitsin kyllä miehelleni, että ei tarvitse enää maksaa, kunhan hän maksaa myös puolet ruokaostoksista. Eniten tässä ärsyttää se, kun kavereille ja kavereiden naisille voi tarjota vaikka kalliin baari-illan.

Ap

Vierailija
4/24 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä mies on noista kotiin ostettavista ruuista, kai hän aikoo maksaa oman osuutensa niistä? 

Vierailija
5/24 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa mitään vikaa ole. Hän alkaa maksaa puolet ruokaostoksista niin sittenhän se menee tasan.

Nuo muille tarjoamiset ravintolassa tuntuu tässä sivuseikalta.

Vierailija
6/24 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää, että ostan. Jäi asiasta keskustelu hieman kesken, kun itsellä oli tärkeää sovittua menoa. Pitää illalla ottaa asia uudestaan puheeksi.

Ap

Vierailija
7/24 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kommentoi siihen kun muistutit maksavasi viikottaiset ruokaostokset ja mainitsit hänen tarjoamat illat kavereilleen+heidän hoidoilleen?

Vierailija
8/24 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä teidän kannattaisi ainakin miettiä vastaiuuden varalle, että kuinka jaatte ruokaklut. Miten olisi, vaikka uuden vuoden lupauksena lupaatte kumpikin erottaa palkastanne tietyn prosenttiosuuden yhteiseen ruoka-kassaan, josta maketaan sekä ulkona syömiset että hankitaan kotona ja muualla syötävä ruoka. Prosentti osuus siksi, että otaksun teillä olevan erisuuruinen palkka.  

Vierailija
9/24 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on luultavasti oikeassa siinä että häntä ärsyttää että pidät maksamista itsestään selvyytenä. Tosin ilmeisesti hän pitää yhtälailla itsestään selvyytenä sitä että sinä maksat kaupaupassa. Ärsytääkö se sinua?

Vierailija
10/24 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoaako kaverit koskaan hänelle iltaa?

Vierailija
11/24 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tähän mennessä ärsyttänyt, että hän on pitänyt itsestäänselvyytenä sitä, että minä käyn kaupassa. Vasta nyt alkoi ärsyttää, kun hän valittaa siitä että maksaa minulle ravintolassa.

Ap

Vierailija
12/24 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja mainitsin kyllä miehelleni, että ei tarvitse enää maksaa, kunhan hän maksaa myös puolet ruokaostoksista. Eniten tässä ärsyttää se, kun kavereille ja kavereiden naisille voi tarjota vaikka kalliin baari-illan.

Ap

Siinä mies on kyllä oikeassa että hänellä on oikeus tarjota halutessaan kavereille vaikka te olisitte sopineet maksavanne puoliksi.

Vierailija
13/24 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit eivät tarjoa hänelle iltaa, osa opiskelijoita, osalla todella pieni palkka.

Ap

Vierailija
14/24 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereille tarjoamisen silloin tällöin vielä ymmärrän, mutta en niitä vieraita naisia. Sitten kitistään mulle jostain 15e annoksesta ja baariin on menny kuitenki useita satoja illassa.

Ap

Vierailija
15/24 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olisit, jos systeemi olisi toisinpäin?

Vierailija
16/24 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin minulle kävisi sekin, että tarjoaisin ravintolassa ja mies maksaisi sitten ruokaostokset.

Ap

Vierailija
17/24 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ikävä asenne miehellä, mutta näkisin, että tuo voi johtua väärinymmärryksestä. Tekisin toisen seuraavista:

1. Ehdota, että sinä maksat tästä lähin aina ravintolassa ja mies hoitaa kaikki kaupassakäynnit.

2. Laittakaa kauppaostokset tasan puoliksi (esim meillä on yhteinen s-tili jonne laitamme kumpikin saman summan kuussa ja ostamme sieltä kaiken ruoan ym päivittäiset) ja maksakaa ravintoloissa omanne.

(Itse suosisin jälkimmäistä).

Vierailija
18/24 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverit eivät tarjoa hänelle iltaa, osa opiskelijoita, osalla todella pieni palkka.

Ap

Se että tunnet että mies kohtelee sinua väärin ei tee miehen käytöksestä väärää ja sinun oikeaa käytöstä. Itse yrittäisin puhua miehelle siitä että minusta tuntuu kurjalle että hän tarjoaa tuntemittomille naisille mutta ei halua tarjota minulle ravintolassa vedoten siihen että hänellä ei ole rahaa.

Vierailija
19/24 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette yhdessä liikenteessä ja hän tarjoaa silloin kavereilleen, olisi minusta äärimmäisen outoa,

jos sinä olisit ainoa, joka kaivaisi joka kierroksella oman lompakon esiin.

Tuollainen näyttäisi todella omituiselta, jos olisin miehesi kaveri.

Vierailija
20/24 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No juttele nyt ensin hänen kanssaan, katsotaan sitten lisää. Vai halusitko nyt vaan haukkua hänet. Ihan ok sekin. Joskus on hyvä purkautua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi