Minne kaikki hyvät miehet ovat kadonneet?
Mietitkö koskaan mikset löydä sopivaa kumppania? Millainen arvomaailma puolisollasi pitää olla? Millaisia arvoja itse kannatat? Mistä olet valmis joustamaan?
Kommentit (39)
hanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No entäs kun tuohon lisää vielä veganismin?
Enmmistö noista mainitusta ystävistäni on vegaaneja, kasvssyöjiä tai ainakin hyvin myötämielisesti lihan syönnin vähentämiseen suhtautuvia. Minusta tuntuu, että liikut väärissä piireissä.
Heteronaiset ei välttämättä tosiaan liiku gayhipsterien piireissä.
t. ohis
Vierailija kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enmmistö noista mainitusta ystävistäni on vegaaneja, kasvssyöjiä tai ainakin hyvin myötämielisesti lihan syönnin vähentämiseen suhtautuvia. Minusta tuntuu, että liikut väärissä piireissä.
t. ohis
Persulandiassakin on näköjään nykyisin netti. Tervetuloa sivistyksen pariin!
Vierailija kirjoitti:
Mä työskentelen assarina virastossa tai siis oikeammin projektikoordinattorina mutta assarin hommia ne käytännössä on. Maisterin paperit on Valtsikasta. Tosi vaikea löytää korkeasti koulutettua miestä, joka haluaisi tukea yhteiskunnan hallintoa ja naisten oikeuksia. Vähän on epätoivo iskemässä joo. Mutta vielä en ole diplomi-insinööreihin sortunut. :)
Diplomi-insinööriys ei ole ideologia, eikä siitä voi johtaa ihmisen poliittisia kantoja. Kuulostaa että odotat mieheltä yksipuolista persoonallisuutta, jossa kaikki elämänalueet ovat sitoutuneet vasemmistolaisen ideologian kannattamiseen. Aika rajoittunutta sekin on.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinun vaan pitää lakata vaatimasta samaa arvomaailmaa. Kavennat vain mahdollisuuksiasi. Tunnetusti miesten ja naisten puoluekannatuksissa on eroa. Miehet ovat oikeistolaisempia. Ellet sitä pehmeäarvoisesri hyväksy, voit jääde rannalle ruikuttamaan kun muut vievät miehet.
Yhteinen arvomaailma on eräs tärkeimpiä asioita suhteen onnistumisen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
No entäs kun tuohon lisää vielä veganismin? On tosi vaikeaa löytää hyviä miehiä. Lukumääräisesti noita pehmeitä vegaaneja vasemmistolaismiehiä on todella vähän. Oonkohan vaan nirso vai pitäisikö oikeasti antaa mahdollisuus muillekin miehille? Kai suhde voi onnistua jos kummatkin kunnioittaa toisen arvoja vaikka onkin ehkä mieltä? Please sanokaa että onnistuu.
Ehkä on parempi ettet sälytä itseäsi kenellekään miehelle. Hanki kaktus.
hanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinun vaan pitää lakata vaatimasta samaa arvomaailmaa. Kavennat vain mahdollisuuksiasi. Tunnetusti miesten ja naisten puoluekannatuksissa on eroa. Miehet ovat oikeistolaisempia. Ellet sitä pehmeäarvoisesri hyväksy, voit jääde rannalle ruikuttamaan kun muut vievät miehet.
Yhteinen arvomaailma on eräs tärkeimpiä asioita suhteen onnistumisen kannalta.
Eipä oikeastaan. Toisen rakastaminen ja kunnioittaminen on ja sitä voi tehdä ilman yhteistä arvomaailmaanin. Pitää vain oivaltaa, että sillä toisella on oikeus omiin arvoihinsa ihan kuten minulla itsellänikin. Se juuri on sitä kunnioittamista.
Kiitos, kun et vastalauseeksi esitä jotain ääriesimerkkiä tyyliin pedofiili.
Ehkä pitäisi ottaa se poliittinen suvaitsevaisuus ja ulottaa edes vähän sitä omaan kumppaninhakuun.
hanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ohis
Persulandiassakin on näköjään nykyisin netti. Tervetuloa sivistyksen pariin!
Sinä oletkin varmasti ollut täällä jo pidempään kuin minä, mutta miten kummassa sinuun ei ole tarttunut yhtään sivistystä?
Vierailija kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ohis
Ei välttämättä, mutta minä liikun. lähimmät miespuoleiset ystäväni ovat 4 gayhipsteriä. t. Hetero nainen
Vierailija kirjoitti:
Mä työskentelen assarina virastossa tai siis oikeammin projektikoordinattorina mutta assarin hommia ne käytännössä on. Maisterin paperit on Valtsikasta. Tosi vaikea löytää korkeasti koulutettua miestä, joka haluaisi tukea yhteiskunnan hallintoa ja naisten oikeuksia. Vähän on epätoivo iskemässä joo. Mutta vielä en ole diplomi-insinööreihin sortunut. :)
On hauskaa lukea tuollaisten deitti-ilmoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Pohdin välillä missä rakkauteen uskovat naiset ovat kadonneet
M23
Kohtaamisiin kilttimiesten kanssa?
Ei mihinkään mutta tuossa iässä (teini- ja opiskeluiän jälkeen) miesten taso alkaa vasta nousta kohisten, kun naisten jää junnaamaan paikoilleen tai jopa laskee. Tarkoittaa käytännössä sitä että (koulutetuista työssäkäyvistä) miehistä tulee ikään kuin naisia, siinä mielessä että he ovat nyt niitä joista kilpaillaan kun aletaan perustaa perheitä.
Naisen kannalta tilanne voi olla äkkiä hyvin vaikea. Vaikka olisi kuinka kaunis, treenaisi tarmokkaasti ja tekisi muutenkin kaiken oikein, voi olla ettei saa ketään, varsinkaan jos toimii yhä kuin olisi 15-25-vuotias jota piiritetään ja joka valitsee kenelle antaa. Ne ajat ovat takanapäin. Tuossa vaiheessa kannattaa toimia kuin mies, tehdä aloitteita ja laskea rimaa niin kauan että natsaa. Sillä niillä miehillä, joita katselet, on jo runsaudenpulaa epätoivoisista 25-45-vuotiaista sinkkunaisista.
Minä voin hieman joustaa poliittisissa näkemyksissä kunhan ei mitää ääripäätä edusta niin oikealta kuin vasemmaltakaan. Määräävä asia on ateismi. Tai ei varsinaisesti -ismi vaan se ettei usko satuihin Jumalista ja arki kulkee ilman näitä asioita. Yllättävän moni vielä nykyään kuuluu kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Mietitkö koskaan mikset löydä sopivaa kumppania? Millainen arvomaailma puolisollasi pitää olla? Millaisia arvoja itse kannatat? Mistä olet valmis joustamaan?
Pitääkö puolison arvomaailmasta olla kiinnostunut? Teot mua kiinnostaa. Ei aatteelliset teoriat joilla niitä yritetään oikeuttaa.
Hyviä kysymyksiä. En varsinaisesti pohdi, koska tiedän että yksi suurin syy, miksi minulla ei ole oikeastaan edes mahdollisuutta kohdata sitä oikeaa, tai niitä vääriäkään, on se, että viihdyn liian hyvin kotona. Toki toisinaan sitten ryven itsesäälissä että miksen kuitenkaan vois tavata, niinä kertoina kun liikahdan ihmisten ilmoille... Mutta ymmärrän, että mahdollisuudet kasvaisivat, jos liikahtaisin useammin. Kai mukavuudenhaluni voittaa, ja toisaalta, mulla ei ole niin kurjaa yksinäni, että aktiivisesti tekisin töitä muuttaakseni asioiden tilaa.
Kannatan myös pehmeitä arvoja. En mitään tiettyä puoluetta kannattavaa lähtökohtaisesti sulje pois, koska ihminen on muutakin kuin puolueensa. Joku päivänselvä rasisti on ehdottomasti poissuljettu, mutta en ajattele, ettei persuissa olisi myös fiksuja ihmisiä (näin yleistettynä).
Olen valmis joustamaan paljonkin, jos koen, että toinen on muutoin niin hyvä tyyppi, että joistain asioista vaan kannattaa ja voi joustaa. Olen esim. itse vegaani, mutta en oleta (eli joustan!), että kumppani olisi. Minkäänlaista valintojeni dissaamista tai pekoni-vitsejä en silti kuuntelisi, koska en itsekään syyllistä sekasyöjiä ruokavaliostaan. Hygieniasta, elämänhallinnasta yms. tärkeistä asioista, jotka koskevat jokapäiväistä elämää, en ole valmis joustamaan, enkä aio tehdä lapsia.
Kauhean vähän on siis sellaisia arkisia seikkoja, mitkä estäisivät lähtökohtaisesti tutustumisen, vaikka toki esim. tuo lapsettomuus sulkee heti liudan miehiä pois, ja varmaan ikänikin. Koen kuitenkin itse olevani ihan hyvä valinta parisuhteeseen sille sopivalle tyypille ja mulla on ihan tavalliselle miehelle paljonkin annettavaa.
Sit kuitenkin kun ajattelee, että pitäisi lähteä ravaamaan treffejä läpi tavatakseen sen oikean, niin... Siihen se lässähtää.
N33
Vierailija kirjoitti:
Minä voin hieman joustaa poliittisissa näkemyksissä kunhan ei mitää ääripäätä edusta niin oikealta kuin vasemmaltakaan. Määräävä asia on ateismi. Tai ei varsinaisesti -ismi vaan se ettei usko satuihin Jumalista ja arki kulkee ilman näitä asioita. Yllättävän moni vielä nykyään kuuluu kirkkoon.
Öh. Minusta ongelma on päinvastainen: aidosti Jumalaan uskovia miehiä on niin vaikea löytää.
Deittipalstoillakin hyvältä ehdokkaalta kuulostanut tyyppi ilmoittaa usein olevansa ateisti.
Minulle tämä on ratkaiseva asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö puolison arvomaailmasta olla kiinnostunut? Teot mua kiinnostaa. Ei aatteelliset teoriat joilla niitä yritetään oikeuttaa.
No mutta sitähän ihminen antaa ulos, mitä hänen sisällään on.
Arvomaailman yhteensopivuus testataan usein yllättävissä tilanteissa, elämän kriisikohdissa.
Niin kauan kuin yhteentörmäyksiä ei tule, leijonakin voi olla vuohen kaveri. Tämä on kuvaannollinen esimerkki, joka toteutui kirjaimellisesti myös tosielämässä. (Tässä tapauksessa vuohi siirrettiin lopulta pois leijonan ulottuvilta.;-))
Täällä minä olen .
Se hyvä mies :)
Naisen pitää olla vain hoikka/normaali kokoinen ja näköinen 28-38v seksistä pitävä ja lapseton.
Toivoo 1-2 lasta , mutta ei ole mikään pakko.
Oliko aivan kohtuuton toivelista ?