Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monta tuntia joulusiivouksesi kestää ja mitä siihen sisältyy ja miten iso asunto siivottavana?

Vierailija
21.12.2016 |

Ja vielä se, ketkä osallistuvat ja mitä kukin perheenjäsen tekee siivouksessa?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla tuntia. Meillä siivotaan ympäri vuoden säännöllisesti, ja työläimmät hommat (esim. kylppärin jynssääminen) tehdään tarpeen, ei kalenterin mukaan.

Vierailija
22/63 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

120 neliötä, pikkulapsiperhe.

.

Tänään tehtiin joulusiivous loppuun, mies imuroi ja pesi eteisen, olkkarin ja keittiön lattiat ja kuurasi hellan ja keittiön tasot, itse pesin vessat perusteellisesti ja järjestin lastenhuoneet. Aikaa meni n. 40min. Muuten meillä olikin siistiä.

Viime viikonloppuna mies pesi saunan, kylppärin ja jääkaapin, minä uunin, mikron ja pesukoneet ja pyyhin pölyt kämpästä ja tahrat peileistä. Näihin meni yhteensä noin tunti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yli viikon kamalassa flunssassa, en tiedä miten jaksan normi viikkosiivouksen. Yleensä joulusiivous ei kyllä muutenkaan viikkosiivouksesta poikkea, saunan siivoan, niin on kiva jouluna saunoa puhtaassa saunassa.

Vierailija
24/63 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole joulusiivousta, meillä on aina muutenkin siistiä. Asumme kahden mieheni kanssa ja imurointi tehdään silloin kun siltä näyttää. Pari kertaa kuukaudessa.

Vessan pesin eilen, oisin pessyt sen joulusta huolimatta.

Keittiö on aina siisti. Juhlien jälkeen ( kavereita kylässä ) on karmea tiski, ei tiskikonetta. Viime sunnuntaina tiskasin ison tiskin.

Ymmärrän kyllä lapsiperheitä, joulusiivous on on varmasti oma projekti :).

Ihan hengästyttää kun lukee näitä :).

Vierailija
25/63 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 neliötä, ei varsinaisesti tehdä mitään joulusiivousta, vaan ihan perus viikottainen siivous. Miehen kanssa siis kahdestaan siivotaan ja menee ehkä 30min - 1h.

Vierailija
26/63 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

90m2, yhteensä ainakin 10-12 tuntia työtä. Pesen kaikki peitot, tyynyt, siivoan kaapit, pesen saunan, pyyhin katot, pölyt jnejne. Huollan myös kodinkoneet, etikoin vedenkeittimen, kahvinkeittimen, huollan tiskikoneen ja pesukoneen yms.

Vierailija
27/63 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni kaksio, jossa asustelen yksin. En aio kovin perusteellisesti nuohota nurkkia. Imuroin ja pyyhin pölyt sekä tiskaan parin päivän tiskit. Kylpyhuone vaatii vähän enemmän panostusta tällä kertaa. Sen sijaan en vie mattoja pihalle, en pese ikkunoita, en siivoa komeroita, en vaihda verhoja jne. Pöydälle levitän aattona äidin vanhan joululiinan. Sitten Joulu voi tulla.

Vierailija
28/63 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan siivottu jo monta viikkoa..... Eikä loppua näy. Sauna ja kylppäri pestiin ekana, kivet piti vaihtaa kiukaaseen ja vahata uudelleen mustaksi lauteet.

Sen jälkeen ollaan pesty keittiötä, uuninpesu, jääkaapin jynssäys, pakastimen sulatus, hellan yms. siirto kun paskainenhan se tausta/alunen on. Syttyy vielä palamaan joku päivä :D

Pesen kaikki lakanat, tyynyt ja peitot jouluksi. Aika masentavaa kun ei jaksaisi nyt, vaikea syksy takana ja ollaan sairasteltu. Pakko se vaan olisi jaksaa. Lapsilla allergiaa/astmaa.

Joissakin asioissa menen sieltä missä aita on matalin, esim. mattoja on vain yksi ainoa, olkkarissa.

Meillä on kahdessa tasossa 120 neliötä rivarissa, iso lauma kakaroita sotkemassa.

Vierailija
29/63 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun joulusiivous kestää noin puoli tuntia. Neliöitä 180.

Koko päivän olen makoillut sohvalla ilmentämässä ja katsellut kun mies siivoaa. Vauvalla tiheän imun kausi.

Vaihdan kaikkiin sänkyihin lakanat ja vähän järjestelen paikkoja.

Miehellä meni 2 tuntia. Vei matot ulos, pyyhki pölyt, imuroi, luuttusi, pesi saunan ja muutaman ikkunan.

Vierailija
30/63 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajatellut tehdä mitään erityistä joulusiivousta. Perjantaina imuroin, pyyhin keittiön kaappien ovet ja tasot, ja pesen vessanpöntön ja pesualtaan. Siinä se. Tunti riittänee. Kaksio 59 neliömetriä, teen kaiken itse. Normaalisti teen samat toimet joka viikko lauantaina, mutta kun se osuu aatoksi niin siirrän perjantaiksi.

Vierailija
31/63 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90m2, yhteensä ainakin 10-12 tuntia työtä. Pesen kaikki peitot, tyynyt, siivoan kaapit, pesen saunan, pyyhin katot, pölyt jnejne. Huollan myös kodinkoneet, etikoin vedenkeittimen, kahvinkeittimen, huollan tiskikoneen ja pesukoneen yms.

Miksi ihmeessä tuollainen siivoaminen just jouluksi? Me vain imuroidaan huomenna, kun kuusi on koristeltu. Pyykit pestään ajallaan ja tiskikone hoitaa tiskit. Lapset huolehtivat omista huoneistaan.

Vierailija
32/63 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

150m^2 ja siivousfirma hoiti eilen n. 4-6h siivouksen. Joululahjani perheelleni.

Vierailija
33/63 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin kahden kissan kanssa 55 neliön asunnossa. Joulusiivousta olen tehnyt tässä parina päivänä muutaman tunnin ajan, ja sekin on lähinnä perussiivous jota olen pitkittänyt liian kauan (imurointi, lattioiden pesu, pöytien pesu, näkyvien roskien keräys, pölyjen pyyhintä).

Nyt on parempi olla, ainakin pari päivää...

Vierailija
34/63 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti pari. Imuroidaan ja luututaan jos tarttee, pyyhitään pölyt ja siistitään tasot. Pestään vessa ja kylppäri. Sitten mitä nyt jaksetaan ja ehditään. Ei meillä siivota jouluksi koskaan, vaan joulun jälkeen pidetään perusteellinen suursiivous. 

Vierailija
35/63 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, arkisiivouksesta poiketen pistin verhot pyykkiin ja vaihtoon kun ovat karvoittuneet ja pölyttyneet pari vuotta

Vierailija
36/63 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja tulee perjantaina, 2 henkeä 85 m2 . Siivoukseen siivoojalta menee kolmisen tuntia. Ihan perus siivous. Ei pitkiltä työpäiviltä ja opiskelulta ehditä ja jakseta siivota itse. Lisäksi se on mukavaa tulla täysin siistiin kotiin.

Vierailija
37/63 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä noin 80-100neliöö. Kolme ihmist. Pari tuntia, ihan perus siivous. Vaihdan lakanat, imuroin, pesen jonkun lattian, järjestän tavarat paikoilleen. Pesen vessan. Lisäilen jouluvaloja yms. Mies on töissä viel perjantainkin. Lapsi koulus viel huomen joten itse teen suurimman osan. Lapsi siivoaa oman huoneensa. Mies on siivonnut pihaa.

Vierailija
38/63 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ihan normaalin viikkosiivouksen. En ala kolmen päivän takia rehkimään kun ei ole tarkoitus kontata lattioilla tai syödä niiltä eikä  viettää viikonloppua komerossa.

Hajaantukaa, joulusiivousmarttyyrit. Täällä ei ole mitään nähtävää.

Vierailija
39/63 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

just tein "joulusiivouksen" eli laitoin kamoja paikallee, pyyhin pölyjä, imuroin, pyykkäsin parit torkkupeitot, moppasin ja pesin kylppärin. meil on 50neliöö ja mul meni ehkä pari tuntia ku tein kaiken. yksin siivosin kun mies ei osaa :D 

Vierailija
40/63 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 300 neliötä. Varmaankin päivä menee, riippuen mitä kaikkea jaksaa tehdä. Koko kämppä on ainakin imuroitava, ja lattiat pestävä, tavarat suorittava paikalleen itse teen. Mies voisi kyllä osallistua johonkin...