Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt 3 v työttömänä - Ajattelin aloittaa itseni myymisen

Vierailija
21.12.2016 |

Luin 2 vk sitten Hymy-lehden sivuilta löytyvää "Ilotytön-blogia" (tms. vastaava nimi sillä, en muista tarkalleen enää).

Sen kirjoittaja vaikutti fiksulta ja elämäniloiselta nuorehkolta naiselta. Kirjoitti hyvin ja avasi vaikutteita siihen, miksi oli ammattiinsa Suomessa päätynyt.

Minulla on akateeminen koulutus. Työhakemuksia olen tehnyt n. 20 per kk vauhtia nyt 3 v ajan. Käynyt haastatteluissa. Silti kukaan, siis yksikään työnantaja, ei ole halunnut minua työntekijäkseen.

Minun alallani ei yrittäjyys kannata.

Siitä se sitten lähti, 2 vk sitten: Tykkään seksistä, en omaa estoja. Jos minulle jotain on suotu älyn lisäksi, on se ulkonäkö. Olen pitkä ja hoikka pitkähiuksinen blondi. Vielä 40-veenä näytän max. kolmekymppiseltä.

Tällä ammatilla tienaa kuulemma helposti n. 100.000 € per vuosi. Eli saman, kuin mitä tienasin entisessä ammatissani.

En jaksa enää tätä työttömyyttäkään. Rahat ovat aivan lopussa ja tunnen itseni täysin joksikin yhteiskunnan ajopuuksi. Kukaan ei halua minua.

Mitä olette mieltä? Tuomitsetteko? Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että et jää yhteiskunnan elätiksi, ja peräkammarin pojillakin mahdollisuus saada pi***a. Onnea uudelle uralle!

Vierailija
2/95 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele ko. alaa naisille, jotka kokevat myyvänsä itseään eivätkä seksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa, kun kommentteja ei ole vielä tullut:

"Prostituutio, seksin ostaminen ja myyminen, ei ole Suomessa laitonta, jos se tapahtuu poissa yleisiltä paikoilta, kahden täysi-ikäisen henkilön välillä, eikä siihen liity paritusta."

Eli tätä seikkaa ei tarvitse paheksua, mitään laitonta tässä hommassa ei ole.

Ajattelin, että turvallisinta on ehdottomasti hankkia oma toimitila, jossa on myös turvakamerat. Ja sen jälkeen valita asiakkaansa fiksusti. Hyviä vinkkejä löytyy sieltä Hymyn sivuilta (ja juu, en ole koskaan pitänyt ko. lehdestä, mutta mikä muu taho Suomessa lopulta julkaisisi tuollaista tekstiä tuosta aiheesta, hyvä että joku taho sen tekee).

EI kukaan halua itseään myyvää notkumaan siihen oman asuntonsa porttikongiin ja se olisi helposti vaarallistakin, eli sitä en aio tehdä.

Ap

Vierailija
4/95 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset lähde töihin Norjaan ja Ruotsiin?

Sukulaistyttö valmistuu kohta yliopistosta ja aikoo jäädä Englantiin töihin. Ei tule takaisin Suomeen.

Esim hotellivirkailijaksi valmistuisit nopeasti ja sitten ulkomaille. Voisit kanneta itsesi sitä kautta oman alan töihin.

Miettimäsi vaihtoehto on kyllä se viimeinen jota kannattaa harkita.

Vierailija
5/95 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos nro 2! Tuo on varmasti tosi olennainen pointti, olet täysin oikeassa!

En ole tätä vielä niin pitkälle ja/tai syvällisesti ajatellut, että olisin osannut muotoilla otsikon oikein - mutta olet täysin oikeassa tuossa asiassa!

Kiitos kun korjasit sanankäyttöäni, sillä noin minä oikeasti asiasta juuri ajattelen, kun miten itse täysin oikein puit sen sanoiksi.

AP

Vierailija
6/95 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko paljaalla suihin. Entäs papanaaukko, saanko työnnellä? Paljonko veloitat tunnilta?

Vierailija
7/95 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan maksaa verot.

Vierailija
8/95 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 4: Mitä töitä Ruotsissa ja/tai Norjassa on tarjolla?

Itse olen kuullut vain sairaanhoitajan tai kalanperkaajan töistä noissa maissa, ja ne eivät niin suuresti houkuttele. Ihailen ihmisiä, jotka jaksavat esim. sairaanhoitajan työtä, mutta kun itse olen tällainen honkelo, niin minulle on aina sanottu, etten edes fyysisesti jaksaisi sitä, kun siinä tarvitsee nostella toisia ihmisiä jne.

Ap

Vierailija
9/95 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee ikinä itsellesi sellaista karhunpalvelusta - prostituutio on jotain niin kauheaa, ettei psyykkeesi kestä sitä , menetät ihmisarvosi ja voit tulla hakatuksi tai tapetuksi, sillä kaikki halveksii huoria.

Nuo roskalehtien paskajutut ovat kaukana todellisuudesta, eikä kannata uskoa kaikkea mitä lukee.

Ehdottaisin, että jos ollet kerran katseenkestävä - kysyisit mallin tai näyttelijän töitä esim tv-mainoksiin tai lehtiin. Tai jos sinulla on oma auto, voisit ruveta itsenäiseksi konsulentiksi, joka maistattaa ruokia  marketeissa.

Vierailija
10/95 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Entä mitä töitä Briteissä on tarjolla?

Itse olen nuorempana itse asunut 2 v Lontoossa, joten se olisi tuttu & mukava paikka asua nytkin. Mutta suntojen hinnat siellä, niin omistus- kuin vuokra-asuntojenkin ovat aivan pilvissä, siis vielä kalliimpia, kuin täällä Pk-seudulla Suomessa.

Se työ, mitä aikoinaan tein Lontoossa 2 v, oli Au Pairin työ, ja siitä ei todellakaan makseta siten, että voisin kuvitella tekeväni sitä tänä päivänä. Sain silloin 25 £ viikossa käteen ja sillä oli sitten pärjättävä. Ei ollut edes omaa huonetta minulla, vaan nukuin samassa huoneessa perheen vauvan kanssa.

Hurjaa ajatella, miten sitä silloin nuorena jaksoikaan ihan sen vuoksi, että sai uusia kokemuksia, ystäviä ja jännitystäkin elämään. Ja jäihän siitä myös ikuinen kielitaito - suunnilleen toisena äidinkielenäni enkkua yhä puhun. Mutta ei sekään ole auttanut työnsaannissa nyt Suomessa.

Ap

Vierailija
11/95 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin 2 vk sitten Hymy-lehden sivuilta löytyvää "Ilotytön-blogia" (tms. vastaava nimi sillä, en muista tarkalleen enää).

Sen kirjoittaja vaikutti fiksulta ja elämäniloiselta nuorehkolta naiselta. Kirjoitti hyvin ja avasi vaikutteita siihen, miksi oli ammattiinsa Suomessa päätynyt.

Minulla on akateeminen koulutus. Työhakemuksia olen tehnyt n. 20 per kk vauhtia nyt 3 v ajan. Käynyt haastatteluissa. Silti kukaan, siis yksikään työnantaja, ei ole halunnut minua työntekijäkseen.

Minun alallani ei yrittäjyys kannata.

Siitä se sitten lähti, 2 vk sitten: Tykkään seksistä, en omaa estoja. Jos minulle jotain on suotu älyn lisäksi, on se ulkonäkö. Olen pitkä ja hoikka pitkähiuksinen blondi. Vielä 40-veenä näytän max. kolmekymppiseltä.

Tällä ammatilla tienaa kuulemma helposti n. 100.000 € per vuosi. Eli saman, kuin mitä tienasin entisessä ammatissani.

En jaksa enää tätä työttömyyttäkään. Rahat ovat aivan lopussa ja tunnen itseni täysin joksikin yhteiskunnan ajopuuksi. Kukaan ei halua minua.

Mitä olette mieltä? Tuomitsetteko? Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa?

No onhan se yksi tapa tehdä rahaa.Siinä on kyllä riskejäkin.

Vierailija
12/95 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut samaa. Tein pitkän uran sairaanhoitajana kunnes sairastuin. Se johti työkyvyttömyyseläkkeelle. Kasvatan täysin yksin pientä lasta ja asun vuokralla josta maksan järjettömän summan nähden vaikka kyseessä on halvimpia kaupungin kämpistä. Pätkä- ja silpputöissä ei ollut mahdollista hankkia omaa asuntoa. Jos jotain sain säästöön, ne menikin sitten siihen lystiin että pystyin muuttamaan työn perässä paikkakunnalta toiselle. Prostituutio helpottaisi tätä ahdinkoa. Olen tosin jo 46-vuotias, en erityisen kaunis, tummatukkainen ruskeasilmäinen ja persialainen. Painoakin on aivan liikaa ja vammautuneena en pysty toimimaan täysin normaalisti. Näillä attribuuteilla en ehkä kummoista asiakaskuntaa saane. Ajattelin kuitenkin yrittää, olen hyvä kuuntelemaan ja juttelemaan, eikä seksin harrastaminen vieraan kanssa ole mikään ylipääsemätön juttu.

Vierailija
13/95 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tee ikinä itsellesi sellaista karhunpalvelusta - prostituutio on jotain niin kauheaa, ettei psyykkeesi kestä sitä , menetät ihmisarvosi ja voit tulla hakatuksi tai tapetuksi, sillä kaikki halveksii huoria.

Höpsis. Emme me kaikki naiset ole seksuaalisesti hauraita kukkasia, joille jokainen yhdyntä ja mieskontakti saa elämää suuremman merkityksen. En ole itse rahasta harrastanut seksiä, muutenkin olen aika tarkka (nykyään ;) ) kenen kanssa menen sänkyyn, mutta olen kyllä ihan surutta harrastanut esim. sääliseksiä, kun olen kokenut, että toinen on sen "ansainnut", vaikken ole häntä seksuaalisesti halunnut. Mikä ettei siitä voisi samalla vähän rahaakin ottaa. Seksi on minulle tapa tehdä hyvää muille, vähän kuin hieronta, kunhan se tapahtuu henkilön kanssa jonka itse päätän. En koe, että se minun arvoani on alentanut - ymmärrän, että moni muu on kanssani eri mieltä, mutta saavat olla mitä mieltä haluavat. :)

Turvallisuus toki ihan ykkösjuttu, nuo turvakamerat voisi olla hyvä ajatus. Kondomi itsestäänselvyys. Selvinpäin olevia miehiä, maksu etukäteen yms. 

Vierailija
14/95 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinullekin nro 9!

Minut on itse asiassa bongattu kertaalleen viitisen vuotta sitten noihin tv-mainoksien tekohommiin ihan suoraan kadulta. Sellainen vanhempi nainen tuli tarjoamaan käyntikorttiaan ja kertoi, minkälaista työtä olisi tarjolla, kun parhaillaan etsivät Valion mainokseen murretta puhuvaa tyttöä.

En valitettavasti ollut se murretta puhuva itse, mutta pari mainosta kävin tekemässä.

Kyseessä on kuitenkin työ, jolla pystyi tienaamaan ihan max. 400 € per kk Suomessa. Täällä ei valitettavasti tehdä niin hurjan paljon niitä mainoksia, ja niihinkin joita tehdään, haetaan aika lailla erilaisia kasvoja jokaiseen. Eli ei sillä valitettavasti niin pitkälle pötkitä.

Ja mikä ettei ettenkö konsulentiksi voisi ryhtyä. Mutta voiko sillä oikeasti tienata hyvin?

Ap

Vierailija
15/95 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Entä mitä töitä Briteissä on tarjolla?

Itse olen nuorempana itse asunut 2 v Lontoossa, joten se olisi tuttu & mukava paikka asua nytkin. Mutta suntojen hinnat siellä, niin omistus- kuin vuokra-asuntojenkin ovat aivan pilvissä, siis vielä kalliimpia, kuin täällä Pk-seudulla Suomessa.

Se työ, mitä aikoinaan tein Lontoossa 2 v, oli Au Pairin työ, ja siitä ei todellakaan makseta siten, että voisin kuvitella tekeväni sitä tänä päivänä. Sain silloin 25 £ viikossa käteen ja sillä oli sitten pärjättävä. Ei ollut edes omaa huonetta minulla, vaan nukuin samassa huoneessa perheen vauvan kanssa.

Hurjaa ajatella, miten sitä silloin nuorena jaksoikaan ihan sen vuoksi, että sai uusia kokemuksia, ystäviä ja jännitystäkin elämään. Ja jäihän siitä myös ikuinen kielitaito - suunnilleen toisena äidinkielenäni enkkua yhä puhun. Mutta ei sekään ole auttanut työnsaannissa nyt Suomessa.

Ap

Ohis  toista kieltä sujuvasti puhuminen ei tarkoita sitä että sitä puhuis lähes toisena äidinkielenä. 

Englannissa on aika monta muutakin paikkaa kuin Lontoo ja monissa niistä on halvempaa asua kuin Helsingissä. Jos luovuus ja oma ajattelukyky on tuota tasoa, ei ihme ettei töitä löydy. 

Vierailija
16/95 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Emme me kaikki naiset ole seksuaalisesti hauraita kukkasia, joille jokainen yhdyntä ja mieskontakti saa elämää suuremman merkityksen. En ole itse rahasta harrastanut seksiä, muutenkin olen aika tarkka (nykyään ;) ) kenen kanssa menen sänkyyn, mutta olen kyllä ihan surutta harrastanut esim. sääliseksiä, kun olen kokenut, että toinen on sen "ansainnut", vaikken ole häntä seksuaalisesti halunnut. Mikä ettei siitä voisi samalla vähän rahaakin ottaa. Seksi on minulle tapa tehdä hyvää muille, vähän kuin hieronta, kunhan se tapahtuu henkilön kanssa jonka itse päätän. En koe, että se minun arvoani on alentanut - ymmärrän, että moni muu on kanssani eri mieltä, mutta saavat olla mitä mieltä haluavat. :)

Turvallisuus toki ihan ykkösjuttu, nuo turvakamerat voisi olla hyvä ajatus. Kondomi itsestäänselvyys. Selvinpäin olevia miehiä, maksu etukäteen yms. 

Voi tulla yllätyksenä, ettei se kortsu välttämättä olekaan isestäänselvyys, kun karju yrittää päästä väkisin päälle. Onhan se maksanut tuosta.

Vierailija
17/95 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläinen korjaa: vuokra siis tuloihini suhteutettuna kohtuuton. Ja en ole persialainen vaan persjalkainen 😀

Vierailija
18/95 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein täsmää. Jos jonkun kannatti maksaa työstäsi 100000 euroa vuodessa, niin miksi et menestyisi yrittäjänä? Vai olitko joku yhteiskunnan virkamies, jolle ei ole yksityisellä sektorilla?

Tee analyysi. Tutustu sihteeriopiston tsekkoslovakialaisiin 22-vuotiaisiin tyttöihin ja heidän hinnoitteluunsa. Mikä olisi antamasi lisäarvo näihin verrattuna.

Ajattelitko hankkia liikepaikan kotikaupungistasi? Usemmat tytöt kiertävät maailmaa. Kiinteä toimipaikka olisi ehkä hyvä, mutta jos joku tutuntuttu tunnistaa sinut, ja sinä et häntä niin saat melkoisen maineen. Kai katsoit Syke -sarjan.

Vierailija
19/95 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen harkinnut samaa. Tein pitkän uran sairaanhoitajana kunnes sairastuin. Se johti työkyvyttömyyseläkkeelle. Kasvatan täysin yksin pientä lasta ja asun vuokralla josta maksan järjettömän summan nähden vaikka kyseessä on halvimpia kaupungin kämpistä. Pätkä- ja silpputöissä ei ollut mahdollista hankkia omaa asuntoa. Jos jotain sain säästöön, ne menikin sitten siihen lystiin että pystyin muuttamaan työn perässä paikkakunnalta toiselle. Prostituutio helpottaisi tätä ahdinkoa. Olen tosin jo 46-vuotias, en erityisen kaunis, tummatukkainen ruskeasilmäinen ja persialainen. Painoakin on aivan liikaa ja vammautuneena en pysty toimimaan täysin normaalisti. Näillä attribuuteilla en ehkä kummoista asiakaskuntaa saane. Ajattelin kuitenkin yrittää, olen hyvä kuuntelemaan ja juttelemaan, eikä seksin harrastaminen vieraan kanssa ole mikään ylipääsemätön juttu.

Tsemppiä sinulle!

Äläkä tuota ulkonäköasiaa ota turhan vakavasti, sillä sitähän sanotaan, että miehet hakevat usein ennen kaikkea jotakin erilaista verrattuna normaaliin arkeensa.

Kaiken lisäksi kuulostat kivasti hieman eksoottisen näköiseltä tummine piirteinesi! MInä olen juuri sellainen hyvin suomalaisen näköinen eloveena-blondi (ja siten jonkun mielestä varmana turhankin tavallinen), mutta ihan varmasti miehiä kiinnostaa sinun kaltaisesi tumma eksoottinen nainen.

Ja kuten samoin, minäkin olen jo yli 40v.

Ap

Vierailija
20/95 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ryhtyä sponsoroimaan sinua. Se on aivan eri asia kuin huoraaminen. Seurustelua etäisesesti muistuttava suhde, jossa varattu mies huolehtii naisesta taloudellisesti ja nainen miehestä muuten. Yleensä nämä suhteet kestävät muutamasta kuukaudesta muutamaan vuoteen. Niissä ei kysellä vaimojen ja muiden seurustelukumppaneiden perään. Tämä täyttää vielä tiukimmankin feministin kriteerit.