vaipat jäivät kauppaan samoin bataatti.
Lähi kaupassa, täällä maalla oli vain kalliita pampers ja libero vaipppoja. Vaikka kuinka mietin niinven pystynyt ottamaan,kun tiedän että viisikymppinen ei riitä ja ruokaa tarvittiin. Tuntui köyhältä olo.
Samoin bataatti jäi hyllyyn,,vaikka ystäni suositteli bataattilaatikon tekoa ja se on todella hyvää. Yli kolme euroa maksoi keskikokoinen bataatti. Kahden lapsen vaipat ja bataattilaatikon teko jouluksi( kolme bataattia) olisi maksanut siis 34 euroa. 16 euroa olisi jäänyt muuhun ruokaan.
Käytän siis kangasvaippoja ja odotan,että lapsilisät tulevat. Silloin pääsemme kunnolla jouluostoksille ja ruokaostoksille.
Onko ketään näin " köyhää"?
Mainitsen vielä,että töissä käy mies ja itse olen juuri jäänyt työttömäksi lastenhoidon tuelta,eikä kelalta tule mitään vielä. Lapset hoidossa.
Kommentit (14)
Miksi ostaa kalliilla, kun voi saada halvemmallakin? Ei se ole köyhää.
Kahdesta lapsesta ei lapslisiä saa kuin n. 200 euroa mutta jos olisi viisi lasta, olisi summa jo melkoinen. Ja olisi voinut säästää tasaisesti koko kuuksi.
Nyt kuitenkin loppukuu. Mieheni yrittäjä,on kirjoittanut laskuja,muttei ole vielä maksettu. - AP
Vierailija kirjoitti:
Kahdesta lapsesta ei lapslisiä saa kuin n. 200 euroa mutta jos olisi viisi lasta, olisi summa jo melkoinen. Ja olisi voinut säästää tasaisesti koko kuuksi.
Nyt kuitenkin loppukuu. Mieheni yrittäjä,on kirjoittanut laskuja,muttei ole vielä maksettu. - AP
Eli kannattaa tehdä vielä kolme lasta lisää niin saa hyvät lapsilisät ja rahahuolet ovat ohitse!
Vierailija kirjoitti:
Kuljetaan kaupassa välillä (ennen palkkapäivää) laskimen (kännykkä) kanssa ja aina kun laitetaan tuote kärryyn lisätään summa laskimeen ettei mene yli kassalla.. Tiedän mistä puhut.
Päässälaskuko ei onnistu? Korreloiko älykkyytesi jotenkin taloudellisen tilanteesi kanssa?
Joka kk lasketaan joka centti. Ja asutaan nykyään kaupungissa lähellä isoja kauppoja niin ei tarvitse enää ostella lähikaupan kalliita tuotteita. Se oli järkyttävää kuinka paljon enemmän rahaa kauppaan meni ennen kun asuttiin 40kilometrin päässä isoista kaupoista. Joka tuote kun maksaa sen 1-5euroa enemmän niin tekee aika paljon. En todellakaan lämmöllä muistele niitä aikoja.
Olen itse tehnyt kerran bataattilaatikkoa. Olihan se ihan hyvää, mutta ei niin hyvää, että tekisin uudestaan, sillä ainekset on sen verran hintavia. Bataatti kannattaa jättää suosiolla parempien tulojen aikoihin ja tehdä laatikot porkkanasta.
Mitä ihmettä?
Eihän tässä ole mitään järkeä että aletaan tekemään bataattilaatikkoa jouluksi. Eihän bataattia edes kasvateta Suomessa. Ettekö osaa tämän vertaa joulua leikkiä. Ei ihme että suu vaahdossa selitetään ettei joulupukkia ole olemassa kun ihmisten pään sisältö on niin köyhää.
Meillä syödään perinteisiä suomalaisia jouluruokia aina. Itse valmistettuna.
Vierailija kirjoitti:
Mene ÄIDIN KIELEN TUNNILLE, niin voisit saada jotain töitäkin joskus jostain! Ihan oma vikasi, että olet WT, kun sivistystaso ja osaaminen on tuolla tasolla. Ja sitten tulet vielä tänne määkimään omaa kurjuuttasi, kun olet vielä vääntänyt tuohon köyhyysloukkuusi kaksi persehedelmää! Eikö yhtään hävetä?
Olen kasvatustieteiden maisteri ja minulla on kosketusnäyttö puhelimen näyttö aivan rikki. Hoidan mielelläni lapseni kolme vuotiaiksi eikä töitä vastavalmistunut saa ihan helposti.
Lisäksi sinä voisit mennä terapeutille ja myös sivistää itseäsi,jotta kielenkäyttökin paranisi. - AP
Vierailija kirjoitti:
Viisi lastako eivät kuluta yhtään enempää kuin kaksi? Vai miten tämän ansaintalogiikan niin kuin ajattelit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuljetaan kaupassa välillä (ennen palkkapäivää) laskimen (kännykkä) kanssa ja aina kun laitetaan tuote kärryyn lisätään summa laskimeen ettei mene yli kassalla.. Tiedän mistä puhut.
Päässälaskuko ei onnistu? Korreloiko älykkyytesi jotenkin taloudellisen tilanteesi kanssa?
Keskityn vertailemaan hintoja ja siihen mitä vielä tarvittiin. Voi olla että menisin laskuissa sekaisin. Jos on 30 e rahaa niin haluaa olla tarkka ettei ylity.
Sulla on niitä kangasvaippoja ja bataattilaatikon puutteeseen ei kukaan kuole eikä jää joulukaan tulematta. Ja miksi sitä laatikkoa pitää kilotolkulla tehdä jos se pakollinen ruoka siinä joulupöydässä on. Nelihenkinen perhe, jossa kaksi pientä lasta ei ihan noita määriä kisko bataattilaatikkoa, kun vissiin teillä jotain muutakin on tarjolla
Ikävä tilanne, mutta jos yhtään lohduttaa niin täytyy sanoa, että otsikko on aivan ihanan runollinen, oikea helmi! <3 Hyvää joulua sinulle ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskityn vertailemaan hintoja ja siihen mitä vielä tarvittiin. Voi olla että menisin laskuissa sekaisin. Jos on 30 e rahaa niin haluaa olla tarkka ettei ylity.
Helpommalla pääset, jos teet kotona kauppalistan valmiiksi ja laitat joka tuotteen perään summan, jonka siihen voi enintään käyttää. Itse tein tuota aikoinaan ja se todella toimi.