ÄKKIÄ APUA! Ei ole alumiinifoliota, miten saan maustamattomat broilerinkoivet kypsäksi?
olisiko mitään korviketta vai laitanko koivet suoraan pellille ilman foliota? Muuttuuko paistoaika/lämpötila?
Kommentit (37)
Kuka ihme laittaa liharuokaa uunissa foliossa???
Kattilassa hauduttamalla saa mureinta ja terveellisintä.
Käyttäkää järkeä uusavuttomat.
Vierailija kirjoitti:
Ja se rasva laitetaan nimenomaan roskiin, ei viemäriin!
Mieluiten kompostiin.
Saa siitä hyvän kastikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei laiteta roskiin eikä viemäriin!
Juodako ne pitää?
Niin, tai syödä. Ei ruokaa heitetä hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin muualle sitä ei laiteta?
Ohiksena: se syödään. Kananpaistoliemi otetaan talteen ja pannaan vaikkapa kastikkeen pohjaksi. Se on sitä kanalientä, jota sinä ilmeisesti ostat erikseen fondina kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa itse paistoin pellillä 25 vuotta.---------------------
------------------
Olen samaa mieltä. Tuo on pikkuisen turhan pitkä paistoaika broilerinkoiville.
Pyrsk! :D Hei kiitti, tää oli illan piristys mulle. Olin jo niin rasittunut kaikesta valivalista täällä, ja tää sai hörähtelemään ääneen (mies ihmetteli, että mikä mulle tuli). Kiitos!
Kinkunrasvoja ei viemäriin. Annetaan kohmettua ja paperin kanssa roskiin.
Meinaatko tappaa sen koiras vai? Ei missään nimessä koiralle kypsiä kananluita! Rikkoo suolen. Ne annetaan raakana tai sitten riivit niistä lihat erilleen.
Jos kerran koiralle menee, laita uunivuokaan.
Mutta en muutenkaan tajua folion tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Kinkunrasvoja ei viemäriin. Annetaan kohmettua ja paperin kanssa roskiin.
Ei muuten laiteta roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita mielummin vuokaan. Paljon siistimpää, kun voi kaataa rasvat tyhjään maitotölkkiin ja roskiin ja sitten vuoka vaan koneeseen.
Turhaa itse paistoin pellillä 25 vuotta.
Ei niitä rasvoja roskiin heitetä!
Mihis sitten?
.
Keitetyn riisin päälle mä ainakin laitan kastikkeeksi sen liemen uunivuoasta. Aiemmin riisiin sekoittamani ja härkkimäni aidon voin lisäksi.
.
Vierailija kirjoitti:
En mausta kanoja kun menee koiralle, folio vaan loppui.
Ja en valuta rasvaa viemäriin vaan imeytän sen paperiin ja siitä roskiin.
Ap
Eikö se rasva kannata syöttää koirille kun on jäähtynyt ja kovettunut? Koira tarvitsee paljon rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin muualle sitä ei laiteta?
Ohiksena: se syödään. Kananpaistoliemi otetaan talteen ja pannaan vaikkapa kastikkeen pohjaksi. Se on sitä kanalientä, jota sinä ilmeisesti ostat erikseen fondina kaupasta.
Nimenomaan. Samoin toimitaan muidenkin lihojen paistoliemen kanssa. Pienestäkin määrästä saa hyvää makua keittoihin ja kastikkeisiin. Kannattaa vielä kaataa kiehuvaa vettä uunipannulle ja pyöräyttää lastalla pohjaa myöden, ja ottaa sekin talteen. Samalla pannusta tulee helpommon tiskattava, jos on vähän tarttunut kiinni paistettaessa.
T. Ammattikokki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa itse paistoin pellillä 25 vuotta.
Olen samaa mieltä. Tuo on pikkuisen turhan pitkä paistoaika broilerinkoiville.
Oikein sopiva aika, jos paistaa matalassa lämmössä hitaasti hauduttaen.
Kirjoittava on todennäköisesti käyttänyt optimaalista huippukokkien suosimaa 17-24 asteen lämpötilaa.
Voin sieluni silmin nähdä myös miltä kirjoittaja näyttää istessaan kiikkutuolissa, luisine madonsyömine kasvoineen.
Poikansa käy aina vieraillulla kysymässä joko ruoka on valmista.
Samalla pyyhkii hämähäkin seitit ja pölyt äitinsä "hiuksista".
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko tappaa sen koiras vai? Ei missään nimessä koiralle kypsiä kananluita! Rikkoo suolen. Ne annetaan raakana tai sitten riivit niistä lihat erilleen.
No voi huoh, ei ap puhunut mitään koko koipien syöttämisestä. Lihat irti luista, tietty.
En oile ikinä tehnyt uunipellillä (toki ymmärrän helposti, että voi) enkä käyttänyt foliota.
Uunivuoka uuniin ja menee tiskikoneessa helposti toisin kuin se pelti.
Jos teen kastikkeen, otan paistoliemen talteen (tai osan). Esim. kinkusta tulee niin paljon nestettä, että ei sitä erkkikään kastikkeeksi tee. Meillä menee sitä kastiketta ehkä 5dl kokonaisuudessaan.
Loput laitan jähmetettynä biojätteeseen, oli väärin tai ei. Tosin tänä jouluna vois kokeilla niitä kierrätyspisteitä, joihin saa viedä maitotölkissä kinkunrasvat.
Vierailija kirjoitti:
En oile ikinä tehnyt uunipellillä (toki ymmärrän helposti, että voi) enkä käyttänyt foliota.
Uunivuoka uuniin ja menee tiskikoneessa helposti toisin kuin se pelti.
Jos teen kastikkeen, otan paistoliemen talteen (tai osan). Esim. kinkusta tulee niin paljon nestettä, että ei sitä erkkikään kastikkeeksi tee. Meillä menee sitä kastiketta ehkä 5dl kokonaisuudessaan.
Loput laitan jähmetettynä biojätteeseen, oli väärin tai ei. Tosin tänä jouluna vois kokeilla niitä kierrätyspisteitä, joihin saa viedä maitotölkissä kinkunrasvat.
Sen liemen voi muuten pakastaa ja käyttää myöhemmin ruuanlaittoon.
Ap, folio hidastaa kypsymistä, joten sitä ei pidä käyttää. Uunin lämpö ei pääse kunnolla folion läpi kypsyttämään koipea. Peruna on eri asia, sitä pitää suojata foliolla liialta kuumuudelta.
Laita koivet vuokaan ja lämpö 175°.