Ville Lyytikäinen on kuollut
Ihan liian nuorena. Surullista. Muistan hänet hyvin Tikkurilan mainoksesta.
Kommentit (130)
Ei kai kuitenkaan hypännyt alas kalliolta? Kauheaa miten yksin ihminen kokee olevansa kun itsemurhaan päätyy. Tämäkin ihan "turha" kuolema.
Muistokirjoituksesta pystyi päättelemään paljon luonteesta ja tod. näk. kuolinsyynkin.
Huuda minua avuksi hädän päivänä! Minä pelastan sinut, ja sinä kunnioitat minua. (Ps. 50:15)
Huuda minua avuksi hädän päivänä! Minä pelastan sinut, ja sinä kunnioitat minua. (Ps. 50:15)
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Ville oli varsin paska valmentaja, mutta arvostan silti sitä intoa ja tekemistä mikä hänellä oli lajin parissa.
Et sitten voinut jättää tuota rumaa sanaa pois ja korvata sen jollain asiallisemmalla?
Rauhaisat levot ja nuorena lähdit. Villen uraa jalkapallovaikuttajanakin seurasin, mutta hän on minulle kuitenkin niitä lapsuudenhahoja Tikkurilan mainosten kautta. Mainosten mestarikin on jo edesmennyt eli ehkä he ovat nyt perustaneet sen taivaallisen maalausfirman.
Itse asiassa Ville oli esikuntapatterissa. Samassa alikessujen tuvassa vietettiin jonkin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Rauhaisat levot ja nuorena lähdit. Villen uraa jalkapallovaikuttajanakin seurasin, mutta hän on minulle kuitenkin niitä lapsuudenhahoja Tikkurilan mainosten kautta. Mainosten mestarikin on jo edesmennyt eli ehkä he ovat nyt perustaneet sen taivaallisen maalausfirman.
Mikä oli mestarin nimi, ei muistu enää mieleen?
Pääsivät pelihahmoiksi asti:
http://muropaketti.com/dome/pelit/ajankohtaista/poika-tikkurilan-maalit…
Taas huomataan että ihmiset muistaa todella marginaalisia tyyppejä vuosikymmentenkin takaa. Tästäkään Lyytikäisestä ei ole varmaan yhtään mainintaa av:llä koko kymmenen vuoden arkiston ajalta, mutta nyt kun kuoli niin heti on ketju täynnä mainosten muistelijoita, inttikavereita ja kouluaikojen tuttuja (tai sellaisina esiintyviä).
Vierailija kirjoitti:
Taas huomataan että ihmiset muistaa todella marginaalisia tyyppejä vuosikymmentenkin takaa. Tästäkään Lyytikäisestä ei ole varmaan yhtään mainintaa av:llä koko kymmenen vuoden arkiston ajalta, mutta nyt kun kuoli niin heti on ketju täynnä mainosten muistelijoita, inttikavereita ja kouluaikojen tuttuja (tai sellaisina esiintyviä).
Olin hyvin yllättynyt että tältä [!] palstalta löytyi itseni lisäksi ainakin kaksi muuta Lyytikäisen ilmeisen todellista inttikaveria jotka ovat suorittaneet asepalveluksen Vaasan Rannikkopatteristossa 80-luvun loppupuoliskolla.
Hyvähän se on kun ihmiset muistelee mieleen jääneitä kanssaihmisiä. Kaikkihan me joskus täältä lähdetään.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. Täytyy toki muistaa, että tuskin Lyytikäinen pelkkänä kasarimainoskasvona olisi näin jäänyt mieleen, vaan hän on ihan oikeasti ollut mukana jalkapallossa aktiivisesti ihan koko ajan, joten suomijalkapalloa seuraaville hän ei ole mikään "todella marginaalinen tyyppi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. Täytyy toki muistaa, että tuskin Lyytikäinen pelkkänä kasarimainoskasvona olisi näin jäänyt mieleen, vaan hän on ihan oikeasti ollut mukana jalkapallossa aktiivisesti ihan koko ajan, joten suomijalkapalloa seuraaville hän ei ole mikään "todella marginaalinen tyyppi".
Yksikään toinen mainosten tyyppi ei ole jäänyt mieleen kuten Tikkurilan maalipoika. En ole häntä koskaan nähnyt missään muussa yhteydessä, enkä edes nimeä kuullut, mutta kun kuulin Tikkurilan maalipojan kuolleen, nousivat punaiset posket ja vaalea pellavainen pää heti mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli mestarin nimi, ei muistu enää mieleen?
Pääsivät pelihahmoiksi asti:
http://muropaketti.com/dome/pelit/ajankohtaista/poika-tikkurilan-maalit…
Mestari oli nimeltään Albin Boman. Ei ammattinäyttelijä vaan ravintoloitsija siviiliammatilta. Kysy.fi-sivuston kautta joskus kysyin niin sain vastauksen. Sikäli aika kultasi muistot kun joskus luulin, että mestari on Simo Salminen ja joskus muistin, että hän oli Ahti Kuoppala.
Pelikin on tuttu ja löytyy omalta koneeltakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin hyvin yllättynyt että tältä [!] palstalta löytyi itseni lisäksi ainakin kaksi muuta Lyytikäisen ilmeisen todellista inttikaveria jotka ovat suorittaneet asepalveluksen Vaasan Rannikkopatteristossa 80-luvun loppupuoliskolla.
Hyvähän se on kun ihmiset muistelee mieleen jääneitä kanssaihmisiä. Kaikkihan me joskus täältä lähdetään.
Tämä useamman inttikaverin ilmestyminen tänne tietysti kertoo myös siitä, että tällä palstalla pyörii todella paljon miehiä.
Toisaalta taas, onhan tuolle useamman inttikaverin tänne ilmestymiselle ihan looginenkin selitys. Villen jostain jotenkin tunteneet ovat varmasti googletelleet, että mitä hänen kuolemastaan kerrotaan ja kuten tiedämme, googlehan ohjaa aika tehokkaasti tälle palstalle. Tänne kun ei mitään tunnuksia tarvita, niin kommentointikynnys on erittäin alhainen. Niinpä ne inttikaveritkin ovat saattaneet tänne eksyä pelköstään googlettamalla, vaikka eivät muuten palstaa käyttäisikään.
Näin Villeä aina tässä välillä ja niitä näitä juteltiin, jos vähän lipsanti aihe fudikseen niin sieltä kyllä tuli tavaraa ja paljon, huomasi että laji on sille "elämä". Näin sen varmaan tossa pari kuukautta sitten ja vaikutti olevan ihan hyvillä mielin, no ei hän ilmeisesti omia murheitaan muille kertonut? Mutta sen huomasin miten herkkä ihminen Ville oli, julkisuus antoi varmaan monelle väärän kuvan kaverista. Toivon voimia Villen läheisille ja omaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvähän se on kun ihmiset muistelee mieleen jääneitä kanssaihmisiä. Kaikkihan me joskus täältä lähdetään.Tämä useamman inttikaverin ilmestyminen tänne tietysti kertoo myös siitä, että tällä palstalla pyörii todella paljon miehiä.
Toisaalta taas, onhan tuolle useamman inttikaverin tänne ilmestymiselle ihan looginenkin selitys. Villen jostain jotenkin tunteneet ovat varmasti googletelleet, että mitä hänen kuolemastaan kerrotaan ja kuten tiedämme, googlehan ohjaa aika tehokkaasti tälle palstalle. Tänne kun ei mitään tunnuksia tarvita, niin kommentointikynnys on erittäin alhainen. Niinpä ne inttikaveritkin ovat saattaneet tänne eksyä pelköstään googlettamalla, vaikka eivät muuten palstaa käyttäisikään.
Olen epäillyt että täällä on paljon enemmän miehiä kun uskoisi. Onhan täällä tosi paljon Miksi minä lyhyt / kalju / pienimunanen / amis / lassukka / you name it en kelpaa - naisille ketjuja
Tunnetko tyypin kirjoitti:
Muistokirjoituksesta pystyi päättelemään paljon luonteesta ja tod. näk. kuolinsyynkin.
Kova kuin kivi
nyt maassa makaa
Lensi korkealta
legendana jaksaa
Aika moni muukin on tehnyt itsemurhan. Oli toki mainoksessa vuonna 85.
Tulipa luettua kaikki kommentit läpi. Kommentoitiin kuolin syytä ja oliko hyvä vai paha. Ihmetytti pahansuopaiset kommentit. VL ei voi kommentoida ja puolustautua. No, niiitä lähettäneillä voi bats in the belfry. Puolustan siis.
Onko väliä sen minne hän menee... Joku kommentoi raamatun tekstejä. hyvä niin. tuomitsivat lähinnä itsensä. tai ne jotka netistä kommentoivat tuntematonta ihmistä. Raamatun tekstejä siteeraavat valitettavasti käyvät tapakristittyinä jossakin ja tekevät ihan muuta kun selkänsä kääntävät. Pitää olla sitä mitä oikeasti on ennen kuin yläkertaan siirrytään. Ja V oli.
Naapuritalon poika ja samassa koulussa. Palavat silmät ja kova draivi. Urheilumies henkeen ja vereen. Hyvä ihminen. Moni tunsi hänet niiltä ajoilta, ulvarin sisältä.
Iso järkytys hänen kuolemansa.
Kivanoloinen, empaattinen ja symppis mies poissa.
Toivottavasti maailmankaikkeuden kauneimmassa ja onnellisemmassa paikassa tällä hetkellä.