Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu että joudun syömään koko ajan

Vierailija
20.12.2016 |

Siinähän se, otsikossa. Tuntuu että on pakko syödä parin tunnin välein tai alkaa heikottaa. Eilenkin meni lounaasta 1,5h (spagettia ja jauhelihakastiketta) kun alkoi väsyttää ja heikottaa. Olo korjaantui vasta kun söin jotain. Aamupuurolla pärjään pari tuntia.

Tää on tosi ärsyttävää! Olen normaalipainoinen perusterve alle kolmekymppinen nainen.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 jatkaa: en ole syönyt margariineja vuosiin niitäkään. Vain luomuvoita leivällä ja ruoanlaitossa oliiviöljyä tai kookosöljyä. Ei prosessoituja ruokia eikä valmisateriamoskaa.

Onko sulle tehty sokerirasituskoe ja mitattu paastosokeri ikinä?

Vierailija
22/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt että vaikka ei ole sinänsä verensokeriongelmia toiset reagoi voimakkaasti verensokerin vaihteluun. Siskoni on sellainen. Ihan näkee koko olemuksesta; kuin virta olisi kulunut loppuun. Terve, ikänsä normaalipainoisena elänyt liikunnallinen nainen.

Tulee just sellanen virraton olo. Inhottavaa joutua sen takia syömään useasti. Siinä ajassa missä avomies syö kolme kertaa, ni mä olen syönyt puolet useammin.. pärjäisipä itsekin niin vähällä.

-ap

Sä syöt ihan liikaa hiilihydraatteja ja sen takia sun verensokeri menee kuin Lintsin vuoristorata. Joku puuro varsinkin nostaa samantien sokerit ja sitten kroppa pukkaa inskaa joka romauttaa sokerit ja olet kohta ruokaapilla.  Vaihda aamupala johonkin hitaammin imeytyvään, vaikka paistettuun kananmunaan niin loppuu toi  laiduntaminen. Ja lisää rasvaa!

Tai vielä parempi on syödä sekä se puuro että kananmuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda valkoinen pasta, leipä ja riisi täysjyvään. Jo se tasaa verensokerin heittelyä mutta muutos on pieni ja helppo toteuttaa. Lisää kasviksia ruokavalioon, eikä siis pelkkää kurkkua tomaattia tai salaattia vaan esim. parsakaalia, porkkanaa, juureksia. Vähennä perunaa ja syö enemmän kasviksia.

Pidä mukana pieni pussi pähkinöitä ja napsi yksi tai kaksi silloin tällöin.

Täysjyvä nostaa verensokeria ihan samoin kuin tavallinenkin.

Vierailija
24/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, syöt sellaista ruokaa, joka nostaa äkkiä verensokerin ylös ja se myös sitten laskee nopeasti ja taas on nälkä ja heikottaa. Tee muutoksia ruokavalioon.

Olen koittanut googlettaa asiaa, mutta eipä ole oikein tullut selkoa että mitä sitten pitäisi syödä. Samanlaisia ruokia syönyt koko ikäni, ja nyt sitten alkanut tämmöinen.

-ap

Siis tunnet, että ei muutokseen ole tarvetta, koska aina olet syönyt samoin. Ok, älä muuta mitään, vaan kärsi.

En minä niin sanonut. Ihmetyttää vaan, että miksi nyt joutuu syömään useammin, kun aikaisemmin pärjännyt vähemmällä. Ja että mitä sitte pitäisi syödä. Syön normaalia kotiruokaa, kuten kinkkukiusausta, italianpataa, nakkikastiketta ja makaronia, lasagnettea, makkarakeittoa, yms.

-ap

Ihminen ei ole kone, joka toimii samoin vuodesta toisen.

Ala syömään sellaista ruokaa, joka nostaa verensokerin hitaasti. Kaikki noi mainitsemasi ruuat nostavat verensokerin nopeasti, joten sinuna harkitsisin ruokavalion tarkastelua.

Onko antaa esimerkkejä sellaisista ruuista?

-ap

Runsaasti hiilihydraattia sisältävät ruuat kannattaa jättää syömättä, esim. viljatuotteet, sokeri. Rasva ei nosta verensokeria, joten syö normaalirasvaista ruokaa. Syö paljon kasviksia ja proteiinia tarpeesi mukaan.

Okei. Mitkä arkiruuat olisivat sellaisia, joista saa proteiinia ja ei oo niin hiilaripitoisia?

Kyllä, olen aika onneton ruoka-asioiden suhteen.

-ap

Onko fineli sulle tuttu sivusto? Sieltä näkee hyvin eri ruokien ja ruoka-aineiden sisällöt.

Ei ole tuttu, mutta täytyy tutustua. Kiitos vinkistä.

-ap

Vierailija
25/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda valkoinen pasta, leipä ja riisi täysjyvään. Jo se tasaa verensokerin heittelyä mutta muutos on pieni ja helppo toteuttaa. Lisää kasviksia ruokavalioon, eikä siis pelkkää kurkkua tomaattia tai salaattia vaan esim. parsakaalia, porkkanaa, juureksia. Vähennä perunaa ja syö enemmän kasviksia.

Oon todella huono kasvisten syöjä. Puuro on täysjyväkauraa, leipänä syön ruisleipää. Kurkku, tomaatti, salaatti, paprika ja porkkana maistuvat, täytyisi kyllä syödä niitä useammin.

-ao

Vierailija
26/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunasta; se ei uppoa. Ei missään näkyvässä muodossa. Pelkkä haju etoo. (Kiitos tästä mummolle joka yritti pakkosyöttää kananmunaa ollessani pieni.)

-ap

Vierailija
27/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kyllä pyytää tk:sta sokeriarvojen tarkistamisen.. Ja jos vaikka pääsis ravintoasioista puhumaan jonkun kanssa.

-ap

Vierailija
28/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Verensokerin kanssa vissiin tullut taas jotain häikkää, vaikka puoli vuotta sitten katsottiin, että ihan ok. Äkkiä ne muutokset silti iskevät, jos iskevät.

heikottaa, ja toisinaan tuntuu, että verenpaine kauheasti yhtäkkiä nousee.

Ohis, mutta verenpaineen nousua ei kyllä tunne, paitsi jos se nousee jo ihan hengenvaarallisiin mittoihin ja silloin tulee päänsärkyä tms. Eli en oikein usko, että tuo on tuntemuksiesi takana. Mitäs jos kävisit ihan lääkärillä ja jättäisit arvailun sikseen?

Vierailija
29/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon todella huono kasvisten syöjä. Puuro on täysjyväkauraa, leipänä syön ruisleipää. Kurkku, tomaatti, salaatti, paprika ja porkkana maistuvat, täytyisi kyllä syödä niitä useammin.

-ao

Opettele tekemään lämpimiä kasvislisäkkeita kuten esim. ratatouillea. Sitä voi tehdä suuren määrän, maustaa oman maun mukaan ja pakastaa annoksissa. Niihin lämpimiin kasviksiin tottuu kyllä.

Vierailija
30/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ao

Opettele tekemään lämpimiä kasvislisäkkeita kuten esim. ratatouillea. Sitä voi tehdä suuren määrän, maustaa oman maun mukaan ja pakastaa annoksissa. Niihin lämpimiin kasviksiin tottuu kyllä.

Täytyy kokeilla.

Voikohan muuten lääkityskin vaikuttaa olotilaan? Pientä flunssaakin nyt

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi