Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu että joudun syömään koko ajan

Vierailija
20.12.2016 |

Siinähän se, otsikossa. Tuntuu että on pakko syödä parin tunnin välein tai alkaa heikottaa. Eilenkin meni lounaasta 1,5h (spagettia ja jauhelihakastiketta) kun alkoi väsyttää ja heikottaa. Olo korjaantui vasta kun söin jotain. Aamupuurolla pärjään pari tuntia.

Tää on tosi ärsyttävää! Olen normaalipainoinen perusterve alle kolmekymppinen nainen.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt että vaikka ei ole sinänsä verensokeriongelmia toiset reagoi voimakkaasti verensokerin vaihteluun. Siskoni on sellainen. Ihan näkee koko olemuksesta; kuin virta olisi kulunut loppuun. Terve, ikänsä normaalipainoisena elänyt liikunnallinen nainen.

Vierailija
2/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Verensokerin kanssa vissiin tullut taas jotain häikkää, vaikka puoli vuotta sitten katsottiin, että ihan ok. Äkkiä ne muutokset silti iskevät, jos iskevät.

heikottaa, ja toisinaan tuntuu, että verenpaine kauheasti yhtäkkiä nousee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt että vaikka ei ole sinänsä verensokeriongelmia toiset reagoi voimakkaasti verensokerin vaihteluun. Siskoni on sellainen. Ihan näkee koko olemuksesta; kuin virta olisi kulunut loppuun. Terve, ikänsä normaalipainoisena elänyt liikunnallinen nainen.

Tulee just sellanen virraton olo. Inhottavaa joutua sen takia syömään useasti. Siinä ajassa missä avomies syö kolme kertaa, ni mä olen syönyt puolet useammin.. pärjäisipä itsekin niin vähällä.

-ap

Vierailija
4/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Verensokerin kanssa vissiin tullut taas jotain häikkää, vaikka puoli vuotta sitten katsottiin, että ihan ok. Äkkiä ne muutokset silti iskevät, jos iskevät.

heikottaa, ja toisinaan tuntuu, että verenpaine kauheasti yhtäkkiä nousee.

Mulla on aina ollu arvot kohdillaan, silloin kuin niitä on mitattu. Siinä heikotuksessa inhottaa se, että pelkään pyörtyväni, niin on sitten pakko syödä..

Miten sie pärjäät tuon kanssa?

-ap

Vierailija
5/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, syöt sellaista ruokaa, joka nostaa äkkiä verensokerin ylös ja se myös sitten laskee nopeasti ja taas on nälkä ja heikottaa. Tee muutoksia ruokavalioon.

Vierailija
6/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö riittävästi tuoreita kasviksia. Niissäkin suosi sellaisia, joissa on kuitua.

Kunnonrasvoja margariinien ja teollisesti prosessoitujen rasvojen sijaan.

Sinulle voisi olla apua, jos heivaat viljat ja sokerin ruokavaliostasi.

Vierailija
7/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tässä. Sori, että änkeän ketjuun, ei ole tarkoitus varastaa... mutta samaa ongelmaa.

Joo, ei mullakaan niissä arvoissa ole mitään mitattaessa näkynyt koskaan ja on moneen kertaan aiemminkin mittailtu, mutta arki on toinen juttu jostain syystä. Kilppariarvotkin normaalit samoin vuosi sitten, kun jo oli samoja oireita. Ärsyttää.

Syön terveellisesti, en allergioiden vuoksi voi edes syödä mitään pullia sun muita vehnäisiä. Roskaruokaa en ole syönyt vuosikausiin. Lihaa ja kasviksia syön säännöllisesti, ruis- ja kauraleipää. Makeisia jonkin verran, mutten mitenkään lappamalla tai joka päivä, koska niissäkin oleva sokeri ärsyttää herkistynyttä ihoa ja vatsaa. En tupakoi enkä juo (viimeksi juonut joskus 5 vuotta sitten).

Ruokavalioon varmaan tarvitsee kiinnittää vieläkin enemmän huomiota, koska joo, on ollut pakko ratkaista se heikotusfiilis sillä syömisellä (vaikkei edes paljon söisi), joten painoa on sitten vähän kertynyt. Vaikea miettiä, mitä muutoksia tässä voisi vielä tehdä.

Ja sama juttu, ap, se heikotus harmittaa ja kammottaa, just siitä tajunmenetyksen pelosta. Lukioiässä tuli pyörtyiltyä, kun verensokerit tippuivat liian alas, monta kertaa - ja silloinkin sokerikokeet ihan ok (tästä on jo 20 vuotta). Mutta muistot tajunnan hämärtymisestä kyllä pysyvät hyvin mielessä.

Vierailija
8/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa: en ole syönyt margariineja vuosiin niitäkään. Vain luomuvoita leivällä ja ruoanlaitossa oliiviöljyä tai kookosöljyä. Ei prosessoituja ruokia eikä valmisateriamoskaa.

Vierailija
9/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, syöt sellaista ruokaa, joka nostaa äkkiä verensokerin ylös ja se myös sitten laskee nopeasti ja taas on nälkä ja heikottaa. Tee muutoksia ruokavalioon.

Olen koittanut googlettaa asiaa, mutta eipä ole oikein tullut selkoa että mitä sitten pitäisi syödä. Samanlaisia ruokia syönyt koko ikäni, ja nyt sitten alkanut tämmöinen.

-ap

Vierailija
10/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 tässä. Sori, että änkeän ketjuun, ei ole tarkoitus varastaa... mutta samaa ongelmaa.

Joo, ei mullakaan niissä arvoissa ole mitään mitattaessa näkynyt koskaan ja on moneen kertaan aiemminkin mittailtu, mutta arki on toinen juttu jostain syystä. Kilppariarvotkin normaalit samoin vuosi sitten, kun jo oli samoja oireita. Ärsyttää.

Syön terveellisesti, en allergioiden vuoksi voi edes syödä mitään pullia sun muita vehnäisiä. Roskaruokaa en ole syönyt vuosikausiin. Lihaa ja kasviksia syön säännöllisesti, ruis- ja kauraleipää. Makeisia jonkin verran, mutten mitenkään lappamalla tai joka päivä, koska niissäkin oleva sokeri ärsyttää herkistynyttä ihoa ja vatsaa. En tupakoi enkä juo (viimeksi juonut joskus 5 vuotta sitten).

Ruokavalioon varmaan tarvitsee kiinnittää vieläkin enemmän huomiota, koska joo, on ollut pakko ratkaista se heikotusfiilis sillä syömisellä (vaikkei edes paljon söisi), joten painoa on sitten vähän kertynyt. Vaikea miettiä, mitä muutoksia tässä voisi vielä tehdä.

Ja sama juttu, ap, se heikotus harmittaa ja kammottaa, just siitä tajunmenetyksen pelosta. Lukioiässä tuli pyörtyiltyä, kun verensokerit tippuivat liian alas, monta kertaa - ja silloinkin sokerikokeet ihan ok (tästä on jo 20 vuotta). Mutta muistot tajunnan hämärtymisestä kyllä pysyvät hyvin mielessä.

Ei mitään, saa änkeä kun saman ongelman kanssa painitaan.

Itsekään en syö roskaruokaa, ja pyrkinyt syömään terveellisesti. Kasvikset ja kalat on sellaisia mitkä ei muhun oikein uppoa, enkä viitsi väkisin alkaa syömään sellaista.

Minäkään en tupakoi enkä käytä alkoholia.

Jep, se tajunnanmenetyksen kammo on jotain ihan kauheeta.. sit on pakko syödä ees vähän jotain ja huilata (jos mahdollista), jotta olo kohenee.

-ap

Vierailija
11/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koittanut googlettaa asiaa, mutta eipä ole oikein tullut selkoa että mitä sitten pitäisi syödä. Samanlaisia ruokia syönyt koko ikäni, ja nyt sitten alkanut tämmöinen.

-ap

Siis tunnet, että ei muutokseen ole tarvetta, koska aina olet syönyt samoin. Ok, älä muuta mitään, vaan kärsi.

Vierailija
12/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Siis tunnet, että ei muutokseen ole tarvetta, koska aina olet syönyt samoin. Ok, älä muuta mitään, vaan kärsi.

En minä niin sanonut. Ihmetyttää vaan, että miksi nyt joutuu syömään useammin, kun aikaisemmin pärjännyt vähemmällä. Ja että mitä sitte pitäisi syödä. Syön normaalia kotiruokaa, kuten kinkkukiusausta, italianpataa, nakkikastiketta ja makaronia, lasagnettea, makkarakeittoa, yms.

-ap

Vierailija
13/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

En minä niin sanonut. Ihmetyttää vaan, että miksi nyt joutuu syömään useammin, kun aikaisemmin pärjännyt vähemmällä. Ja että mitä sitte pitäisi syödä. Syön normaalia kotiruokaa, kuten kinkkukiusausta, italianpataa, nakkikastiketta ja makaronia, lasagnettea, makkarakeittoa, yms.

-ap

Ihminen ei ole kone, joka toimii samoin vuodesta toisen.

Ala syömään sellaista ruokaa, joka nostaa verensokerin hitaasti. Kaikki noi mainitsemasi ruuat nostavat verensokerin nopeasti, joten sinuna harkitsisin ruokavalion tarkastelua.

Vierailija
14/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Ala syömään sellaista ruokaa, joka nostaa verensokerin hitaasti. Kaikki noi mainitsemasi ruuat nostavat verensokerin nopeasti, joten sinuna harkitsisin ruokavalion tarkastelua.

Onko antaa esimerkkejä sellaisista ruuista?

-ap

Vierailija
15/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

-ap

Runsaasti hiilihydraattia sisältävät ruuat kannattaa jättää syömättä, esim. viljatuotteet, sokeri. Rasva ei nosta verensokeria, joten syö normaalirasvaista ruokaa. Syö paljon kasviksia ja proteiinia tarpeesi mukaan.

Vierailija
16/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

-ap

Runsaasti hiilihydraattia sisältävät ruuat kannattaa jättää syömättä, esim. viljatuotteet, sokeri. Rasva ei nosta verensokeria, joten syö normaalirasvaista ruokaa. Syö paljon kasviksia ja proteiinia tarpeesi mukaan.

Okei. Mitkä arkiruuat olisivat sellaisia, joista saa proteiinia ja ei oo niin hiilaripitoisia?

Kyllä, olen aika onneton ruoka-asioiden suhteen.

-ap

Vierailija
17/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

-ap

Okei. Mitkä arkiruuat olisivat sellaisia, joista saa proteiinia ja ei oo niin hiilaripitoisia?

Kyllä, olen aika onneton ruoka-asioiden suhteen.

-ap

Onko fineli sulle tuttu sivusto? Sieltä näkee hyvin eri ruokien ja ruoka-aineiden sisällöt.

Vierailija
18/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda valkoinen pasta, leipä ja riisi täysjyvään. Jo se tasaa verensokerin heittelyä mutta muutos on pieni ja helppo toteuttaa. Lisää kasviksia ruokavalioon, eikä siis pelkkää kurkkua tomaattia tai salaattia vaan esim. parsakaalia, porkkanaa, juureksia. Vähennä perunaa ja syö enemmän kasviksia.

Pidä mukana pieni pussi pähkinöitä ja napsi yksi tai kaksi silloin tällöin.

Vierailija
19/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee just sellanen virraton olo. Inhottavaa joutua sen takia syömään useasti. Siinä ajassa missä avomies syö kolme kertaa, ni mä olen syönyt puolet useammin.. pärjäisipä itsekin niin vähällä.

-ap

Sä syöt ihan liikaa hiilihydraatteja ja sen takia sun verensokeri menee kuin Lintsin vuoristorata. Joku puuro varsinkin nostaa samantien sokerit ja sitten kroppa pukkaa inskaa joka romauttaa sokerit ja olet kohta ruokaapilla.  Vaihda aamupala johonkin hitaammin imeytyvään, vaikka paistettuun kananmunaan niin loppuu toi  laiduntaminen. Ja lisää rasvaa!

Vierailija
20/30 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile lisätä ruokiin palkokasveja eli herneitä ja papuja. Niistä saa proteiinia, vitamiineja ja kuituja. Niitä saa käyttövalmiina tölkissä, ei tarvitse kuin huuhtaista ja heittää kastikkeen tai salaatin sekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän