Pelottaa ihmisarvon kuolema.
Ennen oli itsestäänselvää että jokaisella ihmisellä on ihmisoikeudet ja jokaisen ihmisen elämän arvo on sama ja jakamaton. Tämä ajatus on nyt hävinnyt. Mutta nyt, mikä suojelee meitä? Mikä estää tulevaisuudessa esim. tappamasta jonkin puoleen kannattajia jos demokraattisesti valittu valtaosaa edustava taho niin tahtoo?
Kommentit (78)
Kun seuraa maailman tapahtumia erityisesti tuolla lähi-idässä, herää kysymys, miksi ihmisellä pitäisi olla joku ehdoton ja pyhä ihmisarvo?
Ihmisoikeuksien julkistukseen sitoutuminen =/= ihmisoikeuksien toteutuminen.
II maailmansodan jälkeen on ollut mm:
Siirtomaavaltoja
Rotuerotteluja U.S.A:ssa
Ruandan kansanmurha
Apartheitd
paljon muitakin kansanmurhia
nälänhätiä
lapsityövoimaa
hikipajoja ja muita köyhiin maihin ulkoistettuja halpatyön muotoja, joista ei saa läheskään riittävästi palkkaa elämiseen
ihmiskauppaa
pakkoavioliittoja
diktatuuria
homoseksuaaleja on pidetty/pidetään sairaina ja rikollisina
vammaisia on piiloteltu ja jopa tapettu
monessa maassa tyttövauvoja on tapettu, koska he eivät ole olleet yhtä arvokkaita kuin pojat
Suomessakin on yhä transsukupuolisten ihmiset pakkosterilointia
Aleppon tuhoamista seurataan vierestä tekemättä mitään ihmisten auttamiseksi
Arabimaissa käytetään edelleen modernia orjuutta
nykyään on vieläkin laajasti antisemitismiä, islamofobiaa, rasisimia, seksisimiä, alkuperäisasukkaiden sortoa,
Mielenterveysongelmiin ei saa riittävästi apua
tuloerot kasvavat
köyhien, syrjäytyneiden ja työttömien määrä kasvaa länsimaissakin kiihtyvällä tahdilla
vanhusten suhteellinen määrä lisääntyy, mutta resurreja vanhusten hoitoon ei lisätä
Mutta joo, valkoisilla länsimaisilla keski- ja yläluokkaisilla on mennyt ihan kivasti, ja sehän riittää vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Minua pelottaa luokkaerojen kavaminen ja sen mukana tuleva eriarvoisuus. Sitten mietityttää myös eutanasia. Aletaanko sitä käyttämään "siivoamiseen", eli "hyödyttömien" yksilöiden poistamiseen?
Ei aleta.
Vierailija kirjoitti:
Nykyhallituskis yrittää hajottaa aktiivisesti perustuslakia. Se on meidän kaikkien turva ja meidän omat, itse valitsemamme johtajat koettavat sen tuhota.[/quote
Höpö höpö
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Minua pelottaa luokkaerojen kavaminen ja sen mukana tuleva eriarvoisuus. Sitten mietityttää myös eutanasia. Aletaanko sitä käyttämään "siivoamiseen", eli "hyödyttömien" yksilöiden poistamiseen?
Nämä eivät kovin realistisilta peloilta vaikuta. Luokkaerot ovat meillä todella pienet esimerkiksi Ruotsiin verrattuna. Eikä eutanasiaa käytetä siivoukseen maissa, joissa se on sallittu, miksi Suomi olisi joku poikkeus sitten kun se lopulta saadaan. Emme ole elukoita.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään NWO:ta. Pn vain niin vitun tyhmiä ihmisiä, että he eivät tajua tuhoavansa omat ihmisoikeutensa samalla kun tuhoavat toisten. Joko ihmisoikeudet on tai ei ole. Kaikilla.
Sinä joka julistat ettei NWO ta muka ole katseleppa ja kuuntele alle minuutin video:
Kyllä Muhammedkin kysyi luvan ja mietti ihmisoikeuksia, ennenkuin vetäisi Scanialla ihmisten päälle Berliinissä.
Vierailija kirjoitti:
Mihin viittaat?
Totta kai porukalla keittää yli nuo mamut kun elävät sikoina pellossa, tappavat ja ryöstävät sekä raiskaavat. Ja me maksamme heille siitä.
Ja vielä esitetään että näitä rikollisia perustuslaki suojelee että voisivat taloudellisesti turvattuina suunnitella lisää rötöksiä.
Ihmisarvo on tosiaankin koetuksella siinä että suomalaiset laitettaan elättämään maailman köyhät omasta selkänahastaan.
Asiasta päättävät, kuten Ville Niinistö, eivät itse ole luopumassa yhtään mistään.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisarvo on tosiaankin koetuksella siinä että suomalaiset laitettaan elättämään maailman köyhät omasta selkänahastaan.
Asiasta päättävät, kuten Ville Niinistö, eivät itse ole luopumassa yhtään mistään.
Kaikkien länsimaalaisten elintason on revitty maailman köyhien selkänahasta. Afrikasta on viety luonnonvarat ja halpatyö on ulkoistettu Aasiaan. Todennäköisesti se laite, jolla säkin kirjoitat tänne internettiin valittaaksesi suomalaisten elämästä on tehty jossain halpatyömaassa Aasiassa sellaisen työntekijän toimesta, joka ei saa työstään riittävästi palkkaa perheensä elättämiseen.
Onko oikeasti jonkun mielestä syy tuhota ihmisoikeudet se että ne eivät ole kaikkialla toteutuneet? Eikö niiden toteutumiseksi pidä sitten pitää enemmän meteliä eikä tuhota sitä entistäkin hyvää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä eivät kovin realistisilta peloilta vaikuta. Luokkaerot ovat meillä todella pienet esimerkiksi Ruotsiin verrattuna. Eikä eutanasiaa käytetä siivoukseen maissa, joissa se on sallittu, miksi Suomi olisi joku poikkeus sitten kun se lopulta saadaan. Emme ole elukoita.
Kyllä ihminen on sellainen elukka että jos ei ihmisarvoon valtiona sitouduta, alkaa teurastus. Historia sen osoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien länsimaalaisten elintason on revitty maailman köyhien selkänahasta. Afrikasta on viety luonnonvarat ja halpatyö on ulkoistettu Aasiaan. Todennäköisesti se laite, jolla säkin kirjoitat tänne internettiin valittaaksesi suomalaisten elämästä on tehty jossain halpatyömaassa Aasiassa sellaisen työntekijän toimesta, joka ei saa työstään riittävästi palkkaa perheensä elättämiseen.
Emme me ole halunneet, että työ on viety halpamaihin. Kyllä se meillekin kelpaisi, kunhan käypä palkka maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihminen on sellainen elukka että jos ei ihmisarvoon valtiona sitouduta, alkaa teurastus. Historia sen osoittaa.
Ihmisarvo ja -oikeudet ovat uskonto. Luonnossa niitä ei esiinny, ne ovat 100% ihmisten keksintöä, ja ne ovat voimassa vain niin kauan kuin niihin jaksetaan uskoa ja niitä puolustaa.
Vierailija kirjoitti:
Juuri 1930-40 lukujen käytännöt Saksassa onkin ollut se syy, miksi monet suhtautuvat eutanasiaan hyvin epäillen. Miten pystytään huolehtimaan siitä, ettei ihmisarvoinen itse päätetty elämän loppu muuttuisi ulkoa ohjatuksi murhaamiseksi .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme me ole halunneet, että työ on viety halpamaihin. Kyllä se meillekin kelpaisi, kunhan käypä palkka maksetaan.
Niin, koska meillä on varaa valita "käypän palkan" ja työttömyyden väliltä. Halpatyömaiden asukkailla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri 1930-40 lukujen käytännöt Saksassa onkin ollut se syy, miksi monet suhtautuvat eutanasiaan hyvin epäillen. Miten pystytään huolehtimaan siitä, ettei ihmisarvoinen itse päätetty elämän loppu muuttuisi ulkoa ohjatuksi murhaamiseksi .
Huolehtimalla siitä.
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti jonkun mielestä syy tuhota ihmisoikeudet se että ne eivät ole kaikkialla toteutuneet? Eikö niiden toteutumiseksi pidä sitten pitää enemmän meteliä eikä tuhota sitä entistäkin hyvää?
Mistä sä olet tollaista päätellyt? Pointti on lähinnä siitä, että aloituksen "Ennen oli itsestäänselvää että jokaisella ihmisellä on ihmisoikeudet ja jokaisen ihmisen elämän arvo on sama ja jakamaton", on täysin valheellista. Ennen ei todellakaan ole ollut itsestäänselvyys, että jokaisella on ihmisoikeudet, eikä ihmisoikeuksia voi parantaa jos lähtökotaisesti sulkee silmänsä niiden loukkauksilta ja vaan oletta kaiken olevan hyvin.