Jos Setralin ei toimi niin mikä lääke on auttanut?
Tämä Setralin ei toimi - vähän nostaa mielialaa, mutta ei paljoa. Jos jollakin on vaihdettu Setralin johonkin toiseen niin mikä on toiminut paremmin. Nyt Setralin max annoksella ja justjajust pärjään...
Kommentit (10)
Ap. Kävin just lenkillä ja olen liikkunut joka pv 3-7 km. Vähän nostaa mielialaa, mutta ei kyllä näillä kurakeleillä hurrata.
Mihin syöt Sertralinia? Masennukseenko?
Itse söin pakko-oireiseen häiriöön, mutta lääke vaihdettiin myöhemmin Escitalopramiin. En tiedä auttaako Escitalopram itseäni kovinkaan paljoa, en usko että mikään lääke tulee koskaan auttamaan kovin hyvin pakko-oireisiin..
Tiedän kuitenkin monta jotka syövät Escitalopramia myös masennukseen, ja heillä on auttanut.
Brintellix on ainakin helppo lopettaa, vaihdoin voxraan kun ei mitään positiivista 4kk käytöllä ilmaantunut. Liikuntaa ja terapiaa :)
Masennuslääkkeet auttavat tutkimusten mukaan saman verran kuin plasebo.
Voxra on auttanut minua. Kaverilla sertralin yllättäen auttoi muuten ibs-oireisiin. :o
Nootropil voisi olla kokeilemisen arvoinen jos SSRI-lääkkeet ei tunnu toimivan.
Ikävä kyllä Suomessa se on indikoitu ihan eri ongelmiin, ja voi olla vaikea löytää lääkäriä joka siihen reseptin kirjoittaisi. On nimittäin harvalle tuttu lääke.
Mielialalääkkeet on hanurista. En tunne ketään jota ne olis pitkällä tähtäimellä auttaneet, mukaan lukien itseni.
Aika kokonaisvaltaisesti saa kehoaan hoitaa(ravinto, ravintolisät, uni ,liikunta, terapia yms. Ja Kilpirauhasarvot kuntoon)
Jos aikoo parantua ja ettei masennus uusiudu.
Suolistossa muodostuu puolet dopamiinista ja 90 % Serotoniinista, niin suolisto ja ruokavalio kuntoon, vaikka sitten lääkityksen kanssa edes. Ja liikunta ja uni yhtä tärkeät.
Alkoholi selkeästi pahentaa masennusoireita.
Ssri -lääkkeistä tulee vaan seksiongelmat eikä tunne enää mitään tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Nootropil voisi olla kokeilemisen arvoinen jos SSRI-lääkkeet ei tunnu toimivan.
Tarkennan vielä että Nootropil kehitettiin alunperin muistilääkkeeksi. Sillä on keskittymiskykyä ja muistia parantava vaikutus, mutta lisäksi se lievittää levottomuutta ja ahdistuneisuutta. Hyvä lääke parantamaan motivaatiota, mikä puolestaan pidemmän päälle usein auttaa masennukseen.
Sun täytyy vähän itsekin ponnistella sen mielialas eteen. Käy vaikka lenkillä säännöllisesti.