Mistä rahat takuuvuokraan?
Kommentit (12)
Mistäs me se voidaan tietää? Sä joko käyt töissä tai saat tukia, niistä sitten säästelet. Ei ne taivaasta tipu vain täältä typeriä kyselemällä.
Suomalaisten täytyy hakea lainaa tai olla ilman asuntoa. Mamut saavat sossusta.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten täytyy hakea lainaa tai olla ilman asuntoa. Mamut saavat sossusta.
Sossu ei myönnä takuuvuokria. Voivat myöntää maksusitoomuksen, ihan kantasuomalaisille. Moni vuokranantaja ei vaan hyväksy sitä, koska rahan saaminen on todella hankalaa, vaikka vuokralainen olisi laittanut koko kämpän palasiksi.
Esim. VVO;lla ja Sato;lla vuokratakuu on vain 250 euroa. Satolla on myös täysin vuokratakuuttomia asuntoja. Newsecin sivulta löytyy vuokra-asuntoja, joissa on vain 1 kuukauden vuokratakuu.
Naapuriini asutettu mamu sai oman kertomansa mukaan takuuvuokran sekä 2:n kuukauden vuokran. Lisäksi 900 € tarpeellisiin hankintoihun. Tämä y-säätiön asunnossa.
Reilu vusi sitten hurahdin Konmariin ja myin n 1/2 v aikana n 10 000 tavaraa. Tässä on hirveä tasa lastenvaatteita , kenkiä, kirjoja, pari huonekalua, 5 fillaria, ikivanha tietokone ja muuta vst romua. Ja lähti myös kierrätyskeskukseen ja ihan roskiinkin.
Sain yli 5000 e rahaa, joilla tein ylimääräisen asunnonlyhennyksen.
Olen käynyt vuosikausia kerran kesässä kirpparilla myymässä, mutta kun laitoin kaikki käsilaukut yhteen kasaan, oli helppo laittaa ylimääräiset kiertoon.
Väitän että nyt voisi lähteä vielä toinen vst määrä, mutta siinä lähtisi jo aarteita, joista en haluaisi luopua. Aikaa vaatii ja paljon viitseliäisyyttä, mutta ehdottomasti kannatti.
Vierailija kirjoitti:
Reilu vusi sitten hurahdin Konmariin ja myin n 1/2 v aikana n 10 000 tavaraa. Tässä on hirveä tasa lastenvaatteita , kenkiä, kirjoja, pari huonekalua, 5 fillaria, ikivanha tietokone ja muuta vst romua. Ja lähti myös kierrätyskeskukseen ja ihan roskiinkin.
Olen käynyt vuosikausia kerran kesässä kirpparilla myymässä, mutta kun laitoin kaikki käsilaukut yhteen kasaan, oli helppo laittaa ylimääräiset kiertoon.
Väitän että nyt voisi lähteä vielä toinen vst määrä, mutta siinä lähtisi jo aarteita, joista en haluaisi luopua. Aikaa vaatii ja paljon viitseliäisyyttä, mutta ehdottomasti kannatti.
Ylimääräinen asunnonlyhennys?
Muttuiko sulla nyt sitten esim. olohuoneen koko entisestä 4x4 metristä 3,5x3,5 metriin tai jotain? Millä lailla se sun asunto on nyt lyhyempi?
Vierailija kirjoitti:
Hyvähän se on, jos alunperin on tavaraa mitä myydä. Joskus turhauttaa kun ihmiset neuvovat myymään omaisuutta niin saa rahaa käyttöön. Valmiiksi köyhät vaan eivät omista mitään arvokasta mistä voisi saada jälleenmyydessä mitään järkevää summaa. Kirpparipöytäkin on täysin kannattamaton jos yrittää vaan myydä vaatteita ja kenkiä.
Itse jouduin odottamaan että saan opintolainaa. Olin siis asunnoton monta kuukautta, sossu ei suostunut auttamaan takuuvuokran kanssa. Ja yksikään vuokranantaja ei suostunut mihinkään sossun lappuihin vaan piti saada kahden kuukauden vuokrat. Kaupungilta en myöskään asuntoa saanut enkä miltään säätiöltä, en tiedä kenelle ne asunnot menevät. Ja itsellänihän on siis aina ollut luottotiedot kunnossa jne, asunnottomuus johtui siitä että edellinen vuokrasopimus päättyi enkä onnistunut löytämään uutta asuntoa johon minulla olisi varaa. Tällaiset on vuokrat pk-seudulla...
Eikö sossulla ole se joku sosiaalinen laina tai käänteinen laina tms?
No vaikka lainaa pankista, jos ei ole säästöjä.