Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosituksia hyvistä paistinpannuista?

Vierailija
19.12.2016 |

Hakusessa normaalille valurautaliedelle sopiva perushyvä paistinpannu, saa olla keraaminen tai tefloninen tai jokin muu mihin ei ruoka tartu. Hintaluokka sanotaanko vaikka 40-50euroa maksimissaan.
Nykyinen 2,5vuotta vanha Prisman 20euron keraaminen pannu alkaa olla aikansa palvellut, ruoka tarttuu kiinni kuin purkka ja naarmuja näkyy pinnassa vaikka olen kohdellut kuin kukkaa kämmenellä.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Tokmannilta ostettu Saimaa Desing -merkkinen paistinpannu, oisko normaalihinnalla joku 20€ mutta mä ostin sen alesta, ja vuoden käytön jälkeen on tosi hyvässä kunnossa edelleen, eli ei välttämättä tarvi olla kallista :D

Vierailija
22/88 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heirol teflon on ainakin toiminut. Minulla paloi omeletti ja kala heti kiinni hiiliteräspannuun ja se oli myös aika ruma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän aikaa ollut käytössä Fiskarsin Hard Face, vaikuttaa hyvältä.

Vierailija
24/88 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hackman Kovanaama on nykyään Fiskars Hard Face

Vierailija
25/88 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hiiliteräspannu ja itseäni mietityttää, että kuinkahan paljon tuosta saa karsinogeenejä elimistöönsä. Pitäisi varmaankin ostaa teflonpannu. 

Kyllä se muovi on myrkyllisempää sinulle kuin mitä noista teräs- ja rautapannuista irtoaa.

Vierailija
26/88 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hiiliteräspannu ja itseäni mietityttää, että kuinkahan paljon tuosta saa karsinogeenejä elimistöönsä. Pitäisi varmaankin ostaa teflonpannu. 

Eli haluat mieluummin muovia (teflon) elimistöösi? Sekin on karsinogeeni. Hyvin hoidettu hiiliteräs ei ole sen vaarallisempi kuin  mikään muukaan. Mielummin kokkaan teräksellä koska se kestää lämpöä. Telfonpannun saa pilalle jo ekakka käyttökerralla jos kuumentaa sitä liikaa eikä se ole ikuinen vaikka sitä hoitaisi oikein.

Alhaisesta hemoglobiinitasosta kärsiville suosittelen valurautaa, se pannusta irtoava  mitätön rautamäärä menee elimistön hyödyksi.

Vierailija
27/88 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli haluat mieluummin muovia (teflon) elimistöösi? Sekin on karsinogeeni. Hyvin hoidettu hiiliteräs ei ole sen vaarallisempi kuin  mikään muukaan. Mielummin kokkaan teräksellä koska se kestää lämpöä. Telfonpannun saa pilalle jo ekalla* käyttökerralla jos kuumentaa sitä liikaa eikä se ole ikuinen vaikka sitä hoitaisi oikein.

Alhaisesta hemoglobiinitasosta kärsiville suosittelen valurautaa, se pannusta irtoava  mitätön rautamäärä menee elimistön hyödyksi.

Typo fiksattu

Vierailija
28/88 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli haluat mieluummin muovia (teflon) elimistöösi? Sekin on karsinogeeni. Hyvin hoidettu hiiliteräs ei ole sen vaarallisempi kuin  mikään muukaan. Mielummin kokkaan teräksellä koska se kestää lämpöä. Telfonpannun saa pilalle jo ekalla* käyttökerralla jos kuumentaa sitä liikaa eikä se ole ikuinen vaikka sitä hoitaisi oikein.

Typo fiksattu

Paitsi jos syö paljon esimerkiksi chilikastiketta. Se on niin hapanta että irrottaa pannusta enemmän kun tarpeeksi rautaa.

Vierailija
29/88 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
30/88 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollanen lokerollinen paistinpannu vois olla myös hvä

https://www.amazon.co.uk/Master-Pan-Divided-Breakfast-32x38cm/dp/B00NC4…

Vierailija
31/88 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Swiss Diamondin nimeen vannon itsekin. On hyvä.

Vierailija
32/88 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistinpanuissa yms. tärkein on miettiä miten sitä käyttää. Tekeekö a) kastikkeita, muhennoksia, kevyitä paistosruokia tms. Vai b) käristääkö pihviä ja haluaa mustan pinnan.

Jos a) ota Teflon-pannu, jos b) sitten valurauta- tai hiiliterässellainen.

Teflonpannussa tärkeintä on se, ettei pinnoite vaurioidu. Se karsinogeenisyyshän tulee vasta siitä kun käyttää pilalle mennyttä pannua. Mutta sitten tärkeä huomio! Näitä teflon-pannuja ei saa koskaan pitää korkealla lämpötilalla pitkään, eli tavallisellä liedellä lämmität alussa kutosella, mutta heti kun ruoka alkaa paistua, alennetaan neloselle tai alemmas. Niin pannu pysyy hyvänä eikä pinnoitetta irtoa, varsinkin jos peset sen käsin ja hellävaraisesti. Aika hyvä alle 50 e pannu on Tefal Talent-sarjan pannut.

Jos tämäntyylinen lempeämpi käyttö ei sovi, vaan haluat käryyttää piffiä täysillä, sitten valitse valurauta- tai hiiliteräspannu. Valurauta on perinteinen, vaatii enemmän hoitoa ja rasvaa sekä on painava, mutta ikuinen. Hiiliteräs on ikään kuin teflonpannun ja valuraudan välimuoto, hieman kevyempi, ei vaadi niin paljon rasvaa ja saat polttaa niin paljon kuin sielu sietää. Tosin ruoan liika hiillostaminen aiheuttaa myös karsinogeenejä, joten tässäkään ei kannata liioitella.

Hiiliteräspannut tehdään kaikki samoin, koska materiaali on periaatteessa sama, eroa on vain kädensijan muotoilussa tms. De Buyer lienee maineeltaan paras. Saa varmaan 50 eurolla, esim. Stokkalla 26 cm on 49,90 e.

Yleensä pannuissa kannattaa ostaa Ranskassa valmistettuja, kuten nämä tässä manitut. Ne kun nyt osaavat nää metalli- ja ruokahommat.

Vierailija
33/88 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiskarsin keraaminen All Steel on mahtava! Paistaa yhtä hyvin kuin valurautapannu.

Vierailija
34/88 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typo fiksattu

Paitsi jos syö paljon esimerkiksi chilikastiketta. Se on niin hapanta että irrottaa pannusta enemmän kun tarpeeksi rautaa.

Jep, happamat kastikkeet irrottaa hiiliteräkseen muodostuneen rasvapolttopinnan. Olen ratkaissut homman hankkimalla kaksi pannua: pinnoittamaton teräspannu happamille kastikkeille ja hiiliteräspannu kaikkeen muuhun.

Vierailija
35/88 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikea 365, loistava hinta-laatusuhde.

Vierailija
36/88 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa jeesustella, että hyvin käsiteltyyn pannuun ei pala kiinni.

Siksi sanonkin, että itselläni kovanaamat kestäneet 5-8 vuotta. Ainakin menneisyydessä.

Sinkkumies

Vierailija
37/88 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tefal Jamie Oliver paistinpannu, todella hyvä

Pasa

Vierailija
38/88 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeasta saa Senior paistinpannun 29.95. 25 vuoden takuu! Valurautaa sisältä, emalia ulkopuolelta. On painava, mutta siinähän ne voimat kasvaa.

Sopii kaikille liesityypeille, myös induktioliedelle. Mattaemaloitu, joten ruoka ei tartu kiinni, tosin itse en pese sisäpuolta astianpesuaineella.

Tuolla voi paistaa kaikki, myös pihvit. Kuumenee tosi kuumaksi, varo ettet polta ruokaa...

Kaikki mikä vähänkin viittaa tefloniin, on huijausta. Mikään ei kestä, ja myrkyt on suoraan ruoassa!

Teräspannu Ikeasta on myös hyvä, mutta sillä hankala paistaa pihvejä, kalaa, munakkaita jne. Tahtoo väkisin tarttua pohjaan...

Vierailija
39/88 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja se rasva on tarkoitus saada sinne huokosiin, eikä valuraudan pinnalle. Ihan vinkkinä.

Sinkkumies

Vierailija
40/88 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hiiliteräspannua osaa käsitellä, niin kestävät. Eivät varmaan muuten kokki kaverini sitä olleet suositelleet. Mielestäni on paras, kun on pannuja eri tilanteisiin. Koska käyttöaikahan siinä vain pitenee, jos käyttää muita pannuja..

Sinkkumies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi