Miksi olet kateellinen etkä onnellinen toisten puolesta?
Kateus on turhaa ja lapsellista. Miksi tunnet vielä aikuisena kateutta?
Kommentit (31)
Miksi ap olettaa että kaikki ovat kateellisia? Onko ap itse näiden kaikkien joukossa ja olettaa siksi näin?
Kateutta tuntee se, jolta itseltään puuttuu.
Se jolla on, iloitsee muiden onnesta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap olettaa että kaikki ovat kateellisia? Onko ap itse näiden kaikkien joukossa ja olettaa siksi näin?
Kysymys oli osoitettu ihmisille jotka ovat muille kateellisia. Eivät kaikki ole, eikä tämä heitä koskekaan. Palstalla on ilmennyt huomattavasti kateutta, jonka vuoksi tein avauksen.
Ap
Jep. Muistan kun pari ystävääni pääsi todella hyväpalkkaisiin työpaikkoihin kun itse kitkuttelin palkattomassa työharjoittelussa. Iloitsin heidän puolestaan kovasti, jota jotkut sitten ihmettelivät. Miksi olisin kateellinen?
Mä taas en ymmärrä sitä että ollaan iloisia toisten puolesta. Ellei siis ole läheinen ihminen. Olisihan se toki itsellekin kivempi että olisi vain iloinen eikä lainkaan kateellinen. Mulla menee niin että jos itsellä menee todella huonosti niin kadehdin enemmän kuin jos asiat on hyvin. Eli juuri kuten sanottiin jos tuntuu että puuttuu jotain ja jollain toisella on.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en ymmärrä sitä että ollaan iloisia toisten puolesta. Ellei siis ole läheinen ihminen. Olisihan se toki itsellekin kivempi että olisi vain iloinen eikä lainkaan kateellinen. Mulla menee niin että jos itsellä menee todella huonosti niin kadehdin enemmän kuin jos asiat on hyvin. Eli juuri kuten sanottiin jos tuntuu että puuttuu jotain ja jollain toisella on.
Mistä olet tarkalleen ollut kateellinen? Sinäkin varmasti pystyisit hankkimaan ne asiat joista kadehdit.
Se joka väittää ettei ole kateuden tunteitä on valehtelija tai lohkoo pois " epätäydelliset" asiat itsestään..
Tämä palsta on yksi masentavimmista vierailla. Käyn aina kokemassa palstan surkeutta ja sitten on ihana palata omaan positiiviseen ympäristöön.
Lahjattomien, laiskojen, saamattomien ja kateellisten tulonsiirroilla elävien vihervassareiden palsta josta menestyjät puuttuvat tyystin. Henkistä ja fyysistä alaluokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Se joka väittää ettei ole kateuden tunteitä on valehtelija tai lohkoo pois " epätäydelliset" asiat itsestään..
Kukaan ei ole täydellinen ja kaikilla on omat ongelmansa, myös niillä joita kadehdit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys oli osoitettu ihmisille jotka ovat muille kateellisia. Eivät kaikki ole, eikä tämä heitä koskekaan. Palstalla on ilmennyt huomattavasti kateutta, jonka vuoksi tein avauksen.
Ap
Palstalla toki on kateutta mutta pitää muistaa että kaikki(julkkisten) kritiikki EI ole kateutta. Itse en esimerkiksi vaihtaisi paikkaani S.Aallon kanssa mistään hinnasta, en jaksaisi sitä riepottelua. Sama pätee kaikkiin julkisuuteen jostain syystä päässeisiin.
Pitää muistaa että ei se naapurin onni ole itseltä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet tarkalleen ollut kateellinen? Sinäkin varmasti pystyisit hankkimaan ne asiat joista kadehdit.
Voin kadehtia oikeastaan mitä tahansa jos näyttää että ko tyyppi on onnellinen ja sinut itsensä kanssa ym. Sitten päättelen että onnellisuus johtuu varmaan siitä kun se on rikas, kuuluisa, kaunis tai on hyvä mies ja kadehdin näitä. Sellainen piinaava kateus tulee minusta siitä jos tuntuu että tarvitsisi ehdottomasti jotain mutta ei ole mitään mahdollisuutta saada sitä. Usein kaikki ymmärtää lapsettomia jotka kateellisia perheellisille mutta esim itse en ainakaan tällä hetkellä halua lapsia joten en koe että lapset on mikään kadehdittava asia. Eli siis jollekin se ehdoton edellytys "onnellisuudelle" voi olla joku toiselle merkityksetön juttu.
Kateudella on positiivinen puoli olemassa jos sen tunnistaa niin siitä tietää mitä TODELLA SISIMMÄSSÄÄN ITSE HALUAA. Ja sitten vaan sitä kohti!
Eivät kaiki saa eivätkä halua samoja asioita elämässä. Kateelliset ovat niitä, jotka jäljittelevät muiden elämää ja ajattelevat onnen löytyvän siitä, että saavat samoja asioita/yhtä paljon kuin muut. He haluavat kieltäytyä omasta ainutlaatuisesta kohtalostaan ja elää jonkin muun elämää, jolla tuntuu menevän paremmin. Maailma ei kuitenkaan toimi niin.
Kaikki ovat kateellisia jostain. Tai sitten elävät itsepetoksessa.
Minulla on paljon kadehdittavaa, mutta itse olen silti kateellinen ihmisten terveistä lapsista. Olen tehnyt asian eteen kaiken, mikä tehtävissä on, mutta kokonaan lapseni ei parane koskaan. Mikään määrä iloa toisten puolesta ei poista sitä, että haluaisin olla onnellinen ja iloita myös omasta puolestani. Ja löheisteni.
Surkimukset löytävät aina toisensa kirjoitti:
Tämä palsta on yksi masentavimmista vierailla. Käyn aina kokemassa palstan surkeutta ja sitten on ihana palata omaan positiiviseen ympäristöön.
Lahjattomien, laiskojen, saamattomien ja kateellisten tulonsiirroilla elävien vihervassareiden palsta josta menestyjät puuttuvat tyystin. Henkistä ja fyysistä alaluokkaa.
Hieno yleistys. NOT.Esimerkiksi minä tuon omalla työlläni rutkasti(vero) tuloja valtiolle tulevanakin vuonna.En ole koskaan äänestänyt vihreitä enkä vassareita enkä myöskään persuja. Ilmeisen paha olo sinullakin on kun piti moinen postaus tänne oksentaa.
Onnea valitsemallasi tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Jos puhutaan ei-niin läheisestä ihmestä niin koetko silloin sitten negatiivisia tunteita toisten onnesta? Itselleni kaukaisen tuttavan onni ei taas oikeastaan herätä minkäänlaisia tuntemuksia.
Joskus huomaan, että olen kateellinen. Luulen, että kaikki on joskus vaikka ei haluiskaan olla. Minulle on muodostunut sellainen tapa, totean aina itselleni "ei se ole minulta pois, hyvä tällä henkilölle" tämä kummasti poistaa kateutta :)
Itse jätin tällaisen läheisen taakseni, joka oli jatkuvasti kaikille kateellinen. Kateus vielä tuotiin esille niin, että se alkoi lannistamaan toisten iloa, kun iloisia uutisia ei uskaltanutkaan enää kertoa.
Itse kuitenkin olin hänen puolestaan iloinen, vaikka ulkoisesti asiani olivatkin paljon huonommin kuin hänellä.
Hyvä kysymys!