Mä en ymmärrä miten jotku saa tuosta noin vaan töitä!
Mulla on tuttu, joka aina kun haluaa löytää töitä ja pääsee töihin. Äitiyslomien jälkeen ei ole tarvinnut kuin miettiä, että milloin menisi töihin, niin kohta se on jo uuden työn saanut! Ja ei siis koskaan ole mennyt takaisin samaan työhön, sellaisia pätkätöitä lähinnä.
Mä taas en saa yhtään mitään!! Kohta 2v työttömyyttä takana ja mihinkään en pääse.
Kommentit (26)
No tää nyt on klisee, mutta lause "asenne ratkaisee, aina" pitää just eikä melkein paikkansa. Ei sitä voi edes selittää, mutta jos on valmiiks et anteeksi et oon olemassa ja oiskos voiskos nii eeei, eheeeei. Pitää olla, että mä oon hyvä, nopee, näppärä, innokas ja te tarvitsette just mut!
Terveisin: aina haluamansa paikan saanut.
Heh, tämä vuoden 2006 tilanteesta kertonut kirjoittaja oli yliveto. :D Itsekin sain valtsikan keskinkertaisella tutkintotodistuksella kivan työn valtiolta vuonna 2004 ja mut vakinaistettiin jo 2010. Työkokemusta mulla oli korkeakouluharjoittelun verran eli kaksi kuukautta. Tuskin onnistuisi tänä päivänä. :)
Sukunimi vaikuttaa. Itse en millään saanut töitä ja jossain vaiheessa vaihdoin oman tyttönimen eron jälkeen takaisin. Sen jälkeen ollut suht helppoo saada töitä.
Alexandra kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on aina ollut helppoa saada töitä. Viimeiset vaihdot 46-52v:nä oli nopeita:
- maaliskuussa 2006 päätin lähteä vakituisesta työpaikastani ja 4.5 aloitin uudessa. Haastattelusta en ehtinyt edes työpaikalle takaisin kun soittivat perään että paikka on mun
- heinäkuun lopussa 2008 kaverini soitti ja kertoi että eräs paikka on auki. Otin yhteyttä tulevaan esimieheen, tapasimme ja päivää myöhemmin toivotti tervetulleeksi.
- 2012 otin ko firmasta yt paketin vapaaehtoisesti helmikuussa ja samana päivänä kun sen kuittasin allekirjoitin myös uuden työsopparin muualla. Työt alkoi huhtikuussa.
Mulla on nyt 37 vuotta työkokemusta ja laaja tausta, olen tehnyt kaikkea mahdollista vuosien mittaan. Persoonana olen myös helposti lähestyttävä ja avoin. Yo-merkonomin papereilla selvitty.
Huono tutkinto sulla ainakin on.
So what?
4 äitiyslomaa on ainoat paussit vuosilomien lisäksi 19v lähtien (sitä ennen vain kesätöitä). Palkkakin keskiverto 3440€/kk joten en valita.
Mites sulla? Hieno tutkinto mutta ei töitä?
Tietty riippuu vähän minkä alan töitä hakee, tai on koulutus. Itselläni ravintola- alan koulutus, ja monta vuotta työkokemusta kun nuorempana tein kovasti töitä. Aina olen saanut työn nopeasti mihin vaan olen hakenutkin, sillä tällä alalla nyt vaan on niitä töitä aina tarjolla ja hyvät tyypit tottakai otetaan mielellään hommiin. Ravintola- alalle kyllä pääsee ilman koulutustakin moniin paikkoihin, ja jos vielä asuu pääkaupunkiseudulla, niin ei töistä luulis olevan pulaa. Itse olen tällä hetkellä omasta tahdostani työttömänä jonkun aikaa, eikä stressaa koska tiedän että pääsen heti töihin kun taas haluan. Nyt on vaan muita tärkeempiä asioita meneillään ;)