Olen 44v enkä omista mitään
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelin että tämän aloituksen piti olla positiivinen asia. Mäkään en omista mitään. No, on mulla puhelin ja tietokone ja vaatteita ja kaikkea muuta mitä arkielämässä tarvitsen. Mutta ei ole omistusasuntoa, autoa, kesämökkiä ym. Voisi olla jos haluaisin. Mutta kun en halua enkä tarvitse. Eikä toisaalta ole velkojakaan mihinkään suuntaan. Rahaa on tilillä riittävästi, luottotiedot tallessa, ihan hyvä virka. Koen että tilanteeni ei voisi paljon parempi ollakaan. Ei se siitä auton ja talon kanssa miksikään muuttuisi. Ja ikää on 35.
En ole ikinä välittänyt tavarasta tai omaisuudesta, ihmissuhteet ovat sen sijaan olleet aina tärkeitä. Joku kysyi, entä jos mies heittää ulos. Sille ei voi sitten mitään, olen silti äiti ja tarpeellinen lapsilleni - ilman tavaroita ja autoakin. Varmaan hankkisin vuokra-asunnon ja eläisin nykyistäkin vaatimattomammin. Lapsille olen hankkinut aina sen mitä ovat tarvinneet, eivät toki kovin kalliita toiveita ole koskaan esittäneet.
Elämässä voi tapahtua mitä vain. Myös omaisuuttaan kartuttavat ja suunnitelmallisesti elävät voivat joutua tilanteeseen, jossa kaikki omaisuus menettää merkityksensä. Olen nähnyt sellaisen romahduksen läheltä ja jossain tilanteessa mikään määrä omaisuutta ei tuo turvaa.
Kun elämä pyörii tavaroiden ja niiden hankkimisen ympärillä, on tavaroiden vanki. Jos se tuo onnea, hyvä niin. Monelle ei tuo, tavarakasojen keskellä ollaan hukassa itsensä kanssa.
Olen itse kolmenkymmenen, enkä omista 'mitään'. Kodin irtaimisto (ihan perus tarvikkeet) ja vaatteet, siinäpä se. En omista autoa, asuntoa, osaketta, mökkiä, venettä, en kerrassaan mitään. Olen aina asunut vuokralla, ja tähän tilanteeseen olen päässyt pätkätöillä, osa-aikatöillä ja keikkatöillä. En ole yli 10-vuotisella työurallani saanut kokopäiväistä työsopimusta. Seuraavaksi aloitan opiskelut, josko sitten korkeakoulutettuna saisi kokopäiväisen työn. Ehkä saisi sen asuntolainankin ennenkuin jää eläkkeelle.
Mä olen vasta 26-vuotias, mut mä en oikeasti omista mitään muuta kun vaatteet, tietokoneen, kännykän, pari mukia ja matkalaukun. Asun vuokralla kalustetussa kämpässä eli en omista edes irtaimistoa, huonekalut ja astiatkin on vuokrattuja. Kirjoja, cditä, dvditä ei ole vaan kaikki on elektronisessa muodossa.
En omista.