Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te kirkosta eronneet, ettekö tajua miten paljon teistä on jatkossa vaivaa?

Vierailija
18.12.2016 |

Hautaamisen ja hautapaikan suhteen tulee todella vaikeaa ja kallista kun ette ole maksaneet kirkollisveroakaan? Olette itsekkäitä.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hautaamisen ja hautapaikan suhteen ei tule seurakunnille mitään ongelmaa. Hietaniemen krematorio on tunnustukseton ja tuhkani ripotellaan metsään. Ehdin maksaa kirkollisveroa jo sen verran, että oman tuhkaamiseni olen jo maksanut. Ja monen muunkin. 

Etpä tule sitäkään ajatelleeksi että jos kaikkien tuhkat ripoteltaisiin metsään niin Suomessa ei olisi kohta enää eläviä metsiä. Metsä ei ole mikään kaatopaikka jonne ateistin jätökset voi luontoromantiikan hengessä ripotella.

Se tuhkahan on käytännössä lannoitetta (kalsiumia), joten miten se metsiä muka häiritsisi?

Vierailija
22/55 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautaamisen ja hautapaikan suhteen tulee todella vaikeaa ja kallista kun ette ole maksaneet kirkollisveroakaan? Olette itsekkäitä.

Ettekö te hihhulit tajua miten naurettavaa on uskoa satuihin?

Olette vitun tyhmiä ja tietenkin hassuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hautaamisen ja hautapaikan suhteen ei tule seurakunnille mitään ongelmaa. Hietaniemen krematorio on tunnustukseton ja tuhkani ripotellaan metsään. Ehdin maksaa kirkollisveroa jo sen verran, että oman tuhkaamiseni olen jo maksanut. Ja monen muunkin. 

Etpä tule sitäkään ajatelleeksi että jos kaikkien tuhkat ripoteltaisiin metsään niin Suomessa ei olisi kohta enää eläviä metsiä. Metsä ei ole mikään kaatopaikka jonne ateistin jätökset voi luontoromantiikan hengessä ripotella.

Suomessa on myös muita hautausmaita kuin seurakuntien ylläpitämiä. Joten jos Suomen metsät täyttyisivät tuhkasta, niin aina on olemassa tuokin mahdollisuus. 

Vierailija
24/55 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tulla kompostoiduksi jossain, missä kasvaa mustavahakkaita, ja näin saan uuden elämän lempisieneni kautta.

Vierailija
25/55 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin liittyä heti kirkkoon, kun se lopettaa muun kuin hautaustoimesta huolehtimisen.

Vierailija
26/55 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulleko ei mahdu kaaliin, että ei voi kuulua sellaiseen mihin ei halua. Et sinäkään haluaisi olla väkisin islamilaisen seurakunnan jäsen, jos et ole muslimi.

Vierailija
27/55 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut olla hereillä biologian tunneilla?

Vierailija
28/55 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hhahahaha ovatko nämä metsien tuhkaantumisista huolissaan olevat ollenkaan tietoisia Suomen väkiluvusta tai vuosittaisista kuolleisuustilastoista? Verratkaa sen jälkeen sitten näitä lukuja maan metsäpinta-alaan.

Naurattaa ihan ääneen täällä :D

Vierailija
29/55 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhkaus ja tuhkat heitetään tuuleen lempimaisemassa tai koostaan seitakiveni alle. Ja jos nyt jälkeenjääneet eivät toteuta toivettani, niin kirkollisveroista säästyneellä kymppitonnilla saa kyllä monttupaikan. Kivi ei maksa mitään, kun voivat tuoda kummulle seitakiveni. Papeillekaan ei ole vaivaa minusta kun en hyväksy heitä jeesustelemaan tomumajani ääreen. Peijaiset olen suunnitellut itse ja ohjeistanut lapseni ne toteuttamaan.

Oliko jotain muuta vaivaa ja rahanmenoa jotka sinä saat ennakkoon maksettuina palveluksina?

Vierailija
30/55 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpotan tungosta taivaanportilla jättäytymällä suosiolla jonosta. Sinne eivät kuulemma kaikki mahdu, joten voit kiitellä minua kun helpotan sinun pääsyäsi taivaan iloihin.

Vierailija
31/55 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ku ateistina en halua mihinkään pyhään maahan, jonne sukulaiset pyhiinvaeltavat pyhäpäivänä ja jouluna. Testamentissa on ihan erillinen tuhkauskäsky eikä sukulaistenkaan tarvitse huolehtia kuluistakaan. Haluan lentää tuonpuoleisen elämän vapaana.

Minusta sinun kannattaa ottaa sen nenä pois kurenauhoista ja antaa toisten ihmisten olla.

Vierailija
32/55 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs Jeesus sanoisi siitä, ettet sinä olekaan valmis antamaan toista ihokastasi tarvitsevalle? Sinulla on takuulla enemmän rahaa kuin sellaisella, jolla on vähemmän rahaa kuin sinulla. Nyt vain iloisesti antamaan. Ja huomaa: sitten, kun kirkon suhmuroinnit ja pappistippien hankinnat lopetetaan ja hautaustoimi siirretään kunnille, rahat otetaan tasaisesti kaikilta ja palvelut annetaan samanlaisina kaikille. Sitten voit kitistä oikeaan osoitteeseen sitä, kuinka erikseen vuokrattavat loitsunlukijat ottavat niin jumalatonta hintaa palveluistaan.

Ai niin, en ole kirkosta eronnut, koska en ole koskaan kuulunut kirkkoon enkä uskonut satuolentoihin.

Vierailija
33/55 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luterilaisen kirkon hautausmaat ovat yleisiä hautausmaita ja hautaustoimi on valtion kirkolle antama tehtävä, joka oikeuttaa kirkon saamaan osan yhteisöverosta. Tällä sopimuksella on myös päätetty, että hautaaminen maksaa kirkkoon kuulumattomalle saman verran kuin kirkkoon kuuluvalle. Mikä siinä sitten muka maksaa? Kuopan kaivaminenko? Muunhan maksavat vainajan omaiset.

Kirkko voi itse miettiä, miksi siitä erotaan? Itse olen nyt sitoutumaton kristitty. Erosin kirkosta monesta eri syystä pitkällisen harkinnan jälkeen. Syitä olivat: omassa entisessä seurakunnassani tapahtuva erään herätysliikkeen suosiminen nuorten kesätyöpaikkojen saamisessa, kirkossa tapahtuva kirkkoon kuulumattomien suosiminen kirkkoon kuuluvien kustannuksella (esimerkiksi palvelumaksut) ja kirkon jo pitemmän aikaa harjoittama kirkkoa halveksivien toisuskoisten maahantulijoiden hyysääminen ja nythän se jo ilmoittaa arkkipiispan suulla, että aikoo majoittaa lainvastaisesti henkilöitä, jotka eivät saa turvapaikkaa. Nämä tehtävät kirkko voi tehdä ilman minun vähiä kirkollisverorahojani.

Vierailija
34/55 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikea kristitty halua kuulua homoseksuaalisuuden hyväksyvään kirkkoon. Taikka naispappeuden.

Vierailija
35/55 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ruumiin voi jättää vaikka suojatielle niin ei tule kuluja hurskaille uskovaisille. 

Ilosanomaahan linnut ikäänkuin lihastani nokkivat ja todella halpaakin.

[/quote

Tuo oli hyvä! Talitintit saa tarvitsemaansa rasvaa aivoista silmäkuopista kaivamalla. Ja muualtakin jos on elämän aikana vyötärölle kertynyt ;)

Vierailija
36/55 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio käyttää kirkon palveluja edes kuolemani jälkeen. Mun tuhkat sirotellaan ihan jonnekin muualle kuin Suomen multiin joten kirkolle koituu kustannuksia kokonaiset nolla euroa. Valtio maksaa kirkolle hautaustoimesta  ja kaikki suomalaiset firmat jotuvat myös yhteisöveron kautta rahoittamaan kirkkoa  joten se ei ole sun äyreistä pois mitenkään.Lakkaa valittamasta.

Vierailija
37/55 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ateisti mutta minun yritykseni maksamasta yhteisöverosta osa lain mukaan menee kirkolle. Eli maksan elämäni aikana kymmeniä tuhansia kirkolle. Olisiko sillä edes hautapaikka lunastettu, taivaspaikasta en välitä.

Vierailija
38/55 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yo, dude! You never heard about kaskiviljely?

Vierailija
39/55 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko irti valtiosta! HETI! Sen jälkeen jokainen voi hoitaa hautaustoimen miten lystäävät. Yritysten kirkolle menevillä pakkoveroilla on hoidettu hautuumaat moneen kertaan. Sen sijaan Kari Mäkisen laittomien maassa luuhaavien jihadistien jne. hyysäys tulee vielä kalliiksi!

Vierailija
40/55 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimääräinen bruttotuloni on karkeasti noin 50000e per vuosi.

Kirkollisvero noin 2%. Tekee noin 1000 euroo vuodessa.

30 vuotta noin 30.000 euroa.

Kallis on monttu. Maksetaan silä muutama uusssuomalaisen majoitus ja pidetää lepakkojen häitä. Mutta eipä minun rahoillani.