Miten eutanasia-lain ajamat murhat tulisi toteuttaa?
Kommentit (27)
Musta ois kiva, että sais itse päättää, kuka joutuu murhaamaan mut ja miten.
Vierailija kirjoitti:
Minusta eutanasia on yleisesti katsottuna asia, joka pitäisi laillistaa, mutta asiassa on muutama mutka. Määriteltäisiinkö laki siten, että jokainen sitä haluava saisi eutanasian vai pitääkö tilanteen olla juuri esim. kuolemaan joka tapauksessa johtava tila?
Tottakai pitää olla helvetin hyvä syy siihen, joku masennus ei ole hyvä syy, vaan fyysiset kovat kivut, tai se että ei enää tunne ketään tai on vaikka neliraajahalvaantunut ja ei halua elää sidottuna sänkyyn. Ja ne jotka tulee inisemään että masennus on niin ja niin kauheaa, siihen on lääkkeet ja siitä voi parantua.
Julmia ihmisiä on maa täynnä, joten mitä jos henkilö ei kykene ilmaisemaan omaa tahtoaan ja joku läheinen päättää asiasta? Tämä läheinen voi allekirjoittaa eutanasian vain siksi että pääsisi esim. nopeammin perintöihin käsiksi. Eli eutanasiaa saatettaisiin käyttää törkeästi hyväksi.
Eutanasiaa EI VOI KUKAAN MUU TOISELLE ANOA! SE ON OMA TAHTO! Jos haluaa varmistaa että vihanneksena ei pidetä hengissä, pitää olla se hoitotestamentti tehtynä, tai se pitää tehdä sairauden edetessä siihen pisteeseen että sen pystyy itse vielä tekemään tai ainakin antamaan käskyn.
Toinen juttu on tämän toimenpiteen suoritus. Kuka pystyy päättämään jonkun elämän ihan oman käden kautta? Itse en tähän kykenisi :/
Toki on ihmisiä on jokka siihen kykenee, mutta olisiko lääkärin pakko se tehdä vasten omaa tahtoaan?Olen ymmärtänyt että yleensä kuoleva ottaa itse sen myrkyn, esim. läheisen tai muun avustajan kanssa. Ei siinä ole kyse mistään teloituksesta. Eipä se siitä muutu kuin sekin että tehdään saattohoitopäätös, eli ei anneta enää ruokaa ja juomaa, paljon julmempaa se on, katsoin vuosi sitten anoppiani siinä tilassa, ja puhumaan ei enää pystynyt, ja silmistä näkyi pakokauhu.
Toki esim. tuo 3 vuotiaan Einon tapaus on järkyttävä ja eutanasia olisi ollut paikallaan. Tällaiset tilanteet ovat selviä, mutta entä tilanteet joissa ei voida olla varmoja. Kyseessä voi myös olla kovissa kivuissa myös ihmisen hetkellinen mielentila, että haluaa kuolla, mutta ei sitten todellisuudessa haluakaan. Miten tälläiset tapaukset sitten hoidetaan?
Kuten jo edellä sanoin, tilanne pitää olla täysin selvä, ihminen kuolee kitumalla, se pitää estää kuten eläimillekin tehdään.
Vaikeita asioita
Jos kunnan mestaajan paikka on auki ja olet työttömänä, tuleeko karenssi, jos et ota paikkaa vastaan?
Odotetaan Päivi Räsäsen ulostuloa asiasta niin eiköhän taas porukkaa eroaa kirkosta.
Ihmisen aivot ovat ihmeelliset korjaamaan itseään. Minulle jäi Eino-jutusta vaivaantunut olo.
Minusta on erikoista, että lakiehdotuksen tekijät ovat kaikki miehiä. Onko juuri miesten niin mahdottoman vaikea kestää mielikuvia, joita tulee toisten armoilla ja riippuvaisena olosta, että kuolemakin tuntuu paremmalta.
Töitä, töitä ja töitä. Ei tämä ole ihmisarvoista elämää.